Οι προκλήσεις της αποανθρακοποίησης και της ψηφιοποίησης βρίσκονται στο επίκεντρο της ναυτιλίας

10.06.2024

Είμαστε χαρούμενοι για αυτό το event που έχει όχι μόνο πολλούς αλλά και ποιοτικούς καλεσμένους, δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στο maritimes.gr ο Νικόλαος Μπρονόζης, President & CEO Capital Link, Inc., στα πλαίσια του 9th Capital Link Maritime Leaders Summit – Greece.  Συνέχισε επισημαίνοντας πως η  Ελληνική ναυτιλία έχει ένα ηγετικό ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο και αντιμετωπίζει επιτυχώς όλες τις προκλήσεις.

Την ίδια ώρα ο Dr. Νικόλαος Π. Τσάκος, Founder, Chairman & CEO – TEN LTD (NYSE:TNP) & Chairman INTERTANKO (2014-2018), αναφέρθηκε στην τακτική των επενδυτών, αλλά και στην σταθερότητα που έχει δείξει η εταιρεία του τα τελευταία 30 έτη, πληρώνοντας πάντα τα μερίσματα της. Σχετικά με τους νέους κανονισμούς, ο ίδιος υπογράμμισε ότι αυτοί αποτελούν έναν ανασταλτικό παράγοντα για νέες παραγγελίες, γεγονός όμως που αυξάνει και βοηθά τη ναυλαγορά.

Από την πλευρά του, ο Αριστείδης Πίττας, Chairman & CEO Euroseas, τόνισε ότι  “Κοιτάμε πάντα τα fundamentals και το τι θα κάνει η αγορά έλλειψη άλλων πραγμάτων και εκεί είναι καλά από την άποψη ότι χτίζονται λίγα φορτηγά πλοία και πάμε καλά”. Το μεγάλο όμως ερωτηματικό όπως συμπλήρωσε ο ίδιος είναι “το κατά πόσο η ζήτηση αλλάζει σε σχέση με τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Ωστόσο οι αυξήσεις αποστάσεων έχουν βοηθήσει και τα φορτηγά πλοία, αλλά και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων”. Σχετικά με τους νέους κανονισμούς, ο ίδιος είπε ότι είναι απαραίτητοι προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της αποανθρακοποίησης, δεδομένου ότι ο ΙΜΟ θα βγάλει κανόνες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Χριστίνα Μαργέλου, Head of Shipping, Eurobank (GRE) μιλώντας στο maritimes.gr ανάφερε ότι “Έχουμε νέους παίκτες, νέες αρχές, νέους περιορισμούς, αλλά κατά βάση εμείς χρηματοδοτούμε με την καλή πίστη, την αφοσίωση, τους ανθρώπους τους οποίους στηρίζουν τις τράπεζες και τους στηρίζουμε και εμείς, με φιλότιμο. Πάντα στο μυαλό μας έχουμε να κρατήσουμε την ηγετική θέση της ελληνικής ναυτιλίας”.

Για τις προκλήσεις του ξηρού φορτίου μίλησε ο Βασίλης Σακέλλης, Chief Executive Officer, Alassia NewShips Management, αναφερόμενος κυρίως οι γεωπολιτικές εξελίξεις, οι οποίες όπως είπε έχουν αλλάξει εντελώς τον παγκόσμιο χάρτη όπως το θέμα των φορτίων σε Ουκρανία – Ρωσία, το ζήτημα του Σουέζ που είναι κλειστό, τα οποία σε προσωρινό επίπεδο μπορεί να ευνοούν τη ναυτιλία γενικότερα, είναι όμως απρόβλεπτα και δεν είμαστε σίγουροι το πως θα εξελιχθούν στο μέλλον. Οπότε εμείς ελπίζουμε και προσβλέπουμε σε μία ομαλοποίηση όλων αυτών των καταστάσεων με την ελπίδα ότι το ξηρό φορτίο θα μπορεί να είναι κερδοφόρο.»

Στην καλύτερη αγορά των τελευταίων 20 ετών των δεξαμενόπλοιων αναφέρθηκε ο Χάρης Βαφειάς, Founder Stealthgas (GASS)/ Imperial Petroleum (IMPP)/C3is inc (CISS), δεδομένων όπως είπε των συνδυασμών των λίγων πλοίων μαζί με τα άσχημα γεωπολιτικά γεγονότα της Ουκρανίας και της Γάζας, “που έχουν στείλει τα ναύλα στα ουράνια”. Οι εκλογές στις ΗΠΑ εκτιμά ο ίδιος ότι μπορεί να διαφοροποιήσουν τα υπάρχοντα δεδομένα. Όπως συμπλήρωσε ο ίδιος “Ο όμιλος Βαφειά “φοβάται” τα νέα καύσιμα και για αυτό δεν παραγγέλνει νέα πλοία, αλλά επενδύει κυρίως στα μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία. Στόχος μας είναι οι πέντε εταιρείες μας να έχουμε μηδενικό χρέος”, όπως κατέληξε ο ίδιος.

Παράλληλα, στην έκθεση των Ποσειδωνίων αναφέρθηκε ο Βασίλειος Κρουστάλλης, Senior Vice President, ABS Global BD, ο οποίος υπογράμμισε ότι “αυτή όλο και διεθνοποιείται, ενώ για την κλάση μας (ABS) με χαρά ατενίζει το μέλλον που έχει πολλές προκλήσεις κυρίως της αποανθρακοποίησης και της ψηφιοποίησης σε παγκόσμιο όμως επίπεδο”.

Στο maritimes.gr μίλησε και ο Captain Abdukareem Al Masabi CEO ADNOC Logistics & Services, ο οποίος αναφέρθηκε στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της ναυτιλίας, η οποία ούτως ή άλλως είναι συνηθισμένη να προσαρμόζεται σε αυτές.

Ο Dr. Anil Sharma, GMS Founder & CEO υπογράμμισε ότι η ναυτιλιακή αγορά είναι πολύ καλή, δεδομένου ότι η ναυτιλία δεν χτίζει πλοία λόγω των νέων κανονισμών, οπότε εκτιμά ότι η διάλυση τους θα είναι  σε πολύ μεγάλο βαθμό τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα αναφέρθηκε στην πλοιοκτησία, στην οποία ο ίδιος εισήλθε λόγω της μεγάλης του εμπειρίας στον κλάδο όλα αυτά τα χρόνια.

Από την πλευρά του, ο Aykut Erol, Chartering Manager, MRC Mercan Holding, αναφερόμενος στους νέους κανονισμούς, είπε ότι και η εταιρεία του πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτούς, κάνοντας κάποιες προσαρμογές στον στόλο της (λόγω ηλικίας). Ενώ σχετικά με τις γεωπολιτικές εξελίξεις δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι αυτές επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο (είτε αρνητικά είτε θετικά).

Ο Capt. Γαβριήλ Πετρίδης, ARIES ENERGY & TRANSPORT CORP., υπογράμμισε ότι “Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στους Βιετναμέζους προκειμένου να εξελίξουμε τη ναυτιλία και εκτιμώ ότι η Ελλάδα και το Βιετνάμ έχουν σημαντικές προοπτικές συνεργασίας”.

Την ίδια ώρα ο Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal – TSAVLIRIS SALVAGE GROUP αναφέρθηκε τόσο στην διοργάνωση των Ποσειδωνίων τα οποία όπως είπε είναι μία υψηλού επιπέδου διοργάνωση,  αλλά και στους Έλληνες εφοπλιστές που δίνουν την ψυχή τους πάντα στον κλάδο της ναυτιλίας. Όσον αφορά στους κανονισμούς ο ίδιος σημείωσε ότι έχουν θετικά και αρνητικά πρόσημα για τον κλάδο, και απαιτούν χρόνο προκειμένου να προσαρμοστεί ο κλάδος συνολικά.

Ο Γιώργος Οικονόμου, Founder TMS Group δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “Η αγορά είναι πολύ καλή, εξαρτάται όμως από τις παραγγελίες που θα γίνουν”. “Το μόνο πρόβλημα είναι η Κίνα” όπως είπε. Ενώ ανάφερε μεταξύ άλλων ότι η ναυτιλία πρέπει να προσαρμοστεί στους νέους κανονισμούς, δεδομένου ότι είναι ένα εργαλείο”.

Στις ευκαιρίες της ναυτιλίας αναφέρθηκε και ο Ευάγγελος Μαρινάκης, Founder & Chairman of Capital Maritime & Trading Corp. μιλώντας στο maritimes.gr αλλά και στο πέρασμα του Σουέζ και στα οφέλη που μπορεί να υπάρχουν στον κλάδο. Ωστόσο ο ίδιος τόνισε ότι  πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στα πληρώματα και στα φορτία.

Τέλος, ο Γιώργος Προκοπίου, Founder – Dynacom Tankers Management Ltd /Dynagas Ltd./ Sea Traders S.A. τόνισε ότι “δεν υπάρχουν ακόμη λύσεις, πρέπει όμως να σχεδιαστούν πιο πράσινα πλοία από τα ναυπηγεία, να υπάρχουν πιο πράσινα και οικολογικά καύσιμα και οι ναυλωτές να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν”. Η συνεργασία είναι πολύ δύσκολη να γίνει όπως συμπλήρωσε ο ίδιος και η προσπάθεια από όλους είναι σημαντική”. Σχετικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο ίδιος αναφέρθηκε στη αναζωογόνηση των εγκαταστάσεων και στο καθήκον του να γίνουν όπως ήταν στον παρελθόν. Ενώ δεν παρέλειψε αναφερθεί και στα σχέδια που έχει μεταξύ άλλων για το λιμάνι του Λαυρίου. Την ίδια ώρα ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης CEO Skaramangas Shipyards, Fr Member of the Hellenic Parliament, Fr Minister of Shipping and of European Affairs σχολίασε ότι είναι τιμή του που ανέλαβε αυτή τη θέση, αλλά και γενικότερα στην σημαντικότητα της αναζωογονησης των ελληνικών ναυπηγείων.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!