Κώστας Παπαδημητρίου: Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα δούμε μια πρόοδο της αγοράς

12.10.2014

«θα έλεγα αυτή την περίοδο η ναυλαγορά είναι λίγο άρρωστη. Γιατί ενώ υπάρχουν κάποιες αναλαμπές ανόδου και εκεί όλοι σκέπτονται θετικά, πολύ σύντομα η αγορά γυρίζει πτωτικά». Επισημαίνει στο maritimes.gr Ο Κώστας Παπαδημητρίου, Διευθυντής της ACF Shipping & Trading Inc. αναφερόμενος στην τάση της αγοράς.

«Εμείς δραστηριοποιούμαστε περισσότερο στις μεταφορές σιτηρών προϊόντων και γενικά προϊόντων που έχουν να κάνουνε με την κατανάλωση και ως εκ τούτου ζήτηση υπάρχει, ακόμα και σε αυτή την δύσκολη ναυλαγορά».


«Μια χώρα μπορεί να μην αγοράσει σιδηρομετάλλευμα (Iron Ore), ή η Ευρώπη να μην εισάγει από την Κίνα Iron Ore για να το χρησιμοποιήσει στη αυτοκινητοβιομηχανία της για την παράγωγη αυτοκινήτων για παράδειγμα, αλλά είναι σίγουρο ότι όλες οι χώρες και περισσότερο οι φτωχότερες, θα αγοράσουν τα βασικά προϊόντα για να καλύψουν τις διατροφικές τους ανάγκες».


«Οπότε σε αυτά τα commodities παρατηρούμε μια σταθερή πορεία η οποία βέβαια επηρεάζεται από το γεγονός ότι έχουν μπει πάρα πολλά καινούργια βαπόρια στο νερό και έρχονται ακόμα περισσότερα. Αυτό δημιουργεί ένα επιπλέον πρόβλημα, αναγκάζουν τους μεγάλους ναυλωτές οι οποίοι ελέγχουν αυτά τα φορτία και έχουν υποχρεώσεις έναντι πλοίων που διατηρούν σε χρονοναύλωση, να μην βγάλουν αυτά τα φορτία στην αγορά και να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους βαπόρια».


«Άρα εδώ βασικό είναι το ποιος ελέγχει το φορτίο. Εμείς ευτυχώς έχουμε καταφέρει τα τελευταία χρόνια να έχουμε κάνει τέτοιες συμφωνίες που μας επιτρέπουν να εξυπηρετήσουμε και τα βαπόρια μας και τους πελάτες μας».


«Η αγορά τα τελευταία έξι χρόνια είναι πτωτική, και από τη στιγμή που θα εξομαλυνθεί η χρηματοοικονομική κρίση και θα σταματήσουν τα προβλήματα με τους πολέμους τουλάχιστον στην περιοχή μας, μην ξεχνάτε μέρη όπως η Λιβύη, ή η Συρία πάντα είχανε πολύ μεγάλες εισαγωγές σε commodities και γενικά στη Μεσόγειο υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα. Από κει και πέρα σίγουρα ελπίζουμε, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα δούμε μια πρόοδο της αγοράς. Κάλο βέβαια είναι να είμαστε πάντα συγκρατημένοι» .


«Οι εταιρείες η οποίες έχουνε ένα κάλο cash flow και μπορούν να υποστηρίξουνε αυτή την αγορά, είναι σίγουρο ότι σε βάθος χρόνου θα πάνε καλά».


«Τα τελευταία χρόνια 5-6 χρόνια βλέποντας την αγορά, κυρίως των βαποριών 25000dwt, μέχρι 35000 dwt, όπου η εταιρεία μας εστιάζεται περισσότερο, uθα έλεγα ότι δεν πέρασαν την κρίση με την έννοια να υποφέρουν τα βαπόρια όπως παρατηρούμε στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ. Κάποιος ο οποίος ήταν περισσότερο συγκρατημένος και λίγο τυχερός, δεν είχε πολύ μεγάλα δάνεια και ένα συμπαθητικό cash flow επιβίωνε, στα μεγαλύτερα size είναι πολύ πιο δύσκολα».


«Θεωρώ ότι οι πιο πολλές ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες έχουν αρκετά υψηλό δανεισμό πιέζονται πάρα πολύ και το βλέπω από τη ναύλωση, από τον τρόπο που συμπεριφέρεται το operation των ναυτιλιακών εταιρειών και από ότι καταλαβαίνω το μεγαλύτερο μέρος των ναύλων το παίρνει η τράπεζα. Εάν θεωρήσουμε ότι ένα βαπόρι έχει ημερήσια έξοδα, 5000 δολ, αναφέρω ένα τυχαίο νούμερο, και δάνειο 4000 δολ. σε ένα handy size βαπόρι, το οποίο δεν θα ναυλωθεί αυτή τη στιγμή πάνω από 8000 δολ. με 9000 δολ. την ημέρα, όπως καταλαβαίνεται το μεγαλύτερο μέρος του ναύλου πηγαίνει στη τράπεζα. Από κει και περά το θέμα είναι ο κάθε πλοιοκτήτης τί ρευστότητα διαθέτει για την επιχείρηση του. Θεωρώ οι εταιρείες οι οποίες ήταν λίγο πιο τυχερές, μπήκαν σε σωστό timing, είναι πιο άνετες. Τώρα οι εταιρείες που μπήκαν στα ψηλά και δεν διαθέτουν ρευστότητα, πιέζονται πάρα πολύ. Από κει και πέρα καλώς η κακώς ,πολλές εταιρείες, όχι ότι έχουν οι τράπεζες συνδιαχείριση, αλλά οι τράπεζες και τα funds έχουν πολύ μεγάλο λόγο, οπότε εκεί πέρα είναι λίγο ποιό δύσκολα τα πράγματα».


«Στη σημερινή αγορά ισχύει το cash is the king, οι εταιρείες και οι πλοιοκτήτες οι οποίοι έχουν ρευστότητα μπορεί να κάνουνε πάρα πολλά πράγματα, πχ να μην πιεστούνε να κάνουν μια χρονοναύλωση με κακά terms, μπορεί να πάρουν ένα voyage ταξίδι, οπότε εκεί να βελτιώσουν το cash flow τους, μπορούν να διαπραγματευτούνε πολλά άλλα πράγματα, όπως ακόμα, να πάρουν καλύτερες τιμές πχ στα πετρέλαια».


«Μην ξεχνάτε το πρόβλημα στο cash flow δημιουργεί και άλλα προβλήματα στη διαχείριση της εταιρείας, εάν αργήσεις να πληρώσεις το πλήρωμα, ή την ασφάλεια του πλοίου, εκεί έχεις άλλα θέματα. Οπότε όποιος διαθέτει ρευστότητα, είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε αυτή την αγορά, που τη θεωρώ ότι είναι μεσοπρόθεσμη, δεν θέλω να κάνω προβλέψεις αλλά θέλω να ελπίζω ότι θα υπάρξει μια άνοδος τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα».



Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!