Intermodal: Οι πολεμικές συρράξεις και η κλιματική αλλαγή είναι οι δύο νέες εξισώσεις που επηρεάζουν το θαλάσσιο εμπόριο

22.01.2024

Η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ηγέτιδα

“Μέρα με τη μέρα η διεθνής ναυτιλία επηρεάζεται όλο και περισσότερο, με τον κάθε κλάδο σε διαφορετικό επίπεδο”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Παργανάς, Διευθυντής Ανάλυσης της ναυλομεσιτικής εταιρείας Intermodal, μιλώντας στο Κανάλι Ένα, αναφερόμενος στην ύπαρξη των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. “Αυτήν την στιγμή αυτός που επηρεάζεται περισσότερο είναι ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων και δευτερευόντων των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων, αυξάνοντας κατά περίπου 14 ημέρες το ταξίδι τους”, συμπλήρωσε ο ίδιος .Παράλληλα, υπογράμμισε ότι υπάρχει αύξηση των ασφαλίστρων κινδύνου, ενώ το χειρότερο σενάριο όπως είπε είναι “να σταματήσει τελείως η διέλευση πλοίων με επιπτωση στα ναύλα αλλα και τελικά στον καταναλωτή”. Αναφερόμενος στο ξηρό φορτίο ο κ. Παργανάς σημείωσε ότι η επίδραση είναι μικρότερη, καθώς τα bulk carriers επηρεάζονται κυρίως από την Διώρυγα του Παναμά, η οποία έχει μειώσει τις διελεύσεις πλοίων (από 36 σε 24) λόγω της μείωσης της στάθμης. Γενικότερα, ο ίδιος τόνισε ότι η ναυτιλία είναι BARDOUNIAS PARGANAS KANTZIOSμεταβαλλόμενη και επηρεάζεται από πολλες παραμέτρους. Ωστόσο ανάφερε ότι ηγέτιδα της ναυτιλίας συνεχίζει να είναι η Ελλάδα (σε όρους χωρητικότητας), με το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών να συνεχίζει να υπάρχει τόσο σε εναλλακτικά καύσιμα όσο και σε μεταχειρισμένα πλοία.

Την ίδια ώρα στο Κανάλι Ένα μίλησε και ο αναπληρωτής CEO της Intermodal, Γιώργος Λάιος, ο οποίος σχετικά με τους Χούθι, επισημανε τα φαινόμενα αύξησης τιμών, χωρίς αυτές να δικαιολογούνται. Ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι μπορεί να γίνουν αναπροσαρμογές στα ναύλα, δεδομένου ότι υπάρχουν σχετικοί όροι στα ναυλοσύμφωνα (π.χ. σε περίπτωση αλλαγής της διαδρομής). Επίσης, ο ίδιος διευκρίνισε ότι πλοία που δεν ανήκουν σε αμερικανικά συμφέροντα, παρά μόνο χρηματοδοτούνται, μπαίνουν στο στόχαστρο των Υεμενιτών ανταρτών. Όσον αφορά στην κλιματική αλλαγή και τη διώρυγα του Παναμά ο κ. Λάιος εκτιμά ότι δεν θα συνεχιστεί η ξηρασία και ενδεχομένως “θα υπάρχει κάποιο ακραίο βροχικό φαινόμενο”. Γενικότερα, σημείωσε ότι η ναυτιλια επηρεάζεται από τα πάντα (κλιματική αλλαγή, πολεμικές συρράξεις, προσφορά – ζήτηση, αλλά και logistics), με τις εξισώσεις όπως είπε να γίνονται όλο και περισσότερες. Τέλος, αναφερόμενος στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ανάφερε ότι “ο ρυπαίνων πληρώνει” για ένα χρηματιστηριακό προϊόν που είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς τη διακύμανση του, γεγονός που προβληματίζει ιδιαίτερα τους πλοιοκτήτες.

Ακούστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ και την εκπομπή “Προπαντός Ψυχραιμία” με τους Νίκο Μπαρδούνια & Μάρκο Κάντζιο

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!