O ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ οa1ΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΑΥΤΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΩΣ ΜΕΝΤΟοa1Α ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

09.07.2014

Τά Στελέχη τής Ναυτιλίας μας συγκεντρώνουν καί αναπτύσσουν γνώση μέ πολλούς διαφορετικούς τρόπους

Του Νικολάου Γκουσόπουλου – Διευθυντού Σχολής Ναυτιλιακων Σπουδών New York College [ Greek Campus of University of Greenwich – London, UK] Καθηγητού Ναυτιλιακής Οικονομικής καί Πολιτικής

1. Μέσω τής βασικής τους εκπαίδευσης [ΑΕΝ]


2. Μέσω τής βασικής τους επιμόρφωσης [ΚΕΣΕΝ]


3. Μέ πρόσθετη επιμόρφωση [σεμινάρια, ημερίδες, ειδικά προγράμματα,κ.λ.π]


4. Μέσα από τήν δικήτους παρακίνηση καί ενθουσιασμό γιά εκτενέστερη καί βαθύτερη γνώση τής Ναυτιλίας


5. Μέσα από τήν εμπειρία τους επάνω στό βαπόρι


6. Μέσα από τόν πολύτιμο παρεμβατικό ρόλο τών ναυτοδιδασκάλων τους, ως ΜΕΝΤΟΡΕΣ


ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ


Στήν διάρκεια τής εκπαίδευσης τους οί μελλοντικοί αξιωματικοί σίγουρα θά αντιμετώπισαν καί περιπτώσεις όπου ή παρουσία τού ναυτοδιδασκάλου δέν ήταν καθόλου ενθαρρυντική, μιά καί ή απουσία ενδιαφέροντος γιά σωστή καθοδήγηση καί παρακίνηση ήταν καθολική


Από τήν άλλη όμως υπήρχαν καί περιπτώσεις όπου ή παρουσία τού εκπαιδευτού ήταν ουσιαστική αφού επεκτεινόταν καί στό ρολο του ΜΕΝΤΟΡΑ μέ,


1. Τό νά δώσει όραμα


2. Να δημιουργήσει κίνητρο


3. Νά γίνει αρωγός στήν προσπάθεια τού σπουδαστή νά κάνει πράγματα μόνος του


4. Νά επαινέσει τόν εκπαιδευόμενο κάθε φορά πού έκανε κάτι σωστά


5. Νά τόν συμβουλεύσει πώς τήν επομένη φορά θά αποφύγει τό λάθος πού ήδη έκανε


ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ?


Ο σημαντικά παρεμβατικός ρόλος τού μέντορα στή ναυτική εκπαίδευση επιτυγχάνεται όταν,


1. Κατορθώσει νά διαπιστώσει τά κενά ανάμεσα στήν αποκτηθείσα γνώση τού σπουδαστη καί στίς δεξιότητες πού διαθέτει.


2. Επιλέξει τήν κατάλληλη διαδικασία γιά νά καλύψει αυτά τά κενά


3. Βρίσκεται σέ συνεχή διάλογο μέ τόν σπουδαστή μέσα από τόν οποίο θά τού δώσει νά καταλάβει,


3.1.Τί αναμένει από εκείνον, ώς αποτέλεσμα


3.2.Τί πρέπει νά προσέξει


3.3.Ότι θά τόν βοηθήσει στήν προσπάθεια γιά κατανόηση τών θεμάτων


3.4.Οτι όλες οί ερώτήσεις καί παρατηρήσεις του θά


ληφθούν υπόψη


4. Στή διάρκεια προετοιμασίας τού σπουδαστή γιά κάποια εργασία ή project, δέν θά πρέπει νά προβαίνει σε μή αναγκαίες παρεμβάσεις


5. Μετά τό πέρας μιάς εργασίας ή project θά πρέπει νά αφιερώσει αρκετό χρόνο σέ συζήτηση μέ τόν σπουδαστή, σχετικά μέ


5.1.τό τί δυσκολίες συνάντησε


5.2.τί έμαθε μέσα από τήν εμπειρία τής προσπάθειας πού κατέβαλε


5.3.πώς τήν επόμενη φορά θά τά καταφέρει ακόμα καλύτερα


6. Προετοιμάσει τόν σπουδαστή γιά τό επόμενο βήμα, πού μπορεί νά έχει σχέση είτε μέ τή συνέχιση τής εκπαιδευτικής του πορείας μιά καί υπολείπεται χρόνος γιά τήν αποφοίτηση του, είτε μέ τήν έναρξη τής ουσιαστικής επαγγελματικής του πορείας, όντας απόφοιτος πλέον.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ



Η διδασκαλία, ή πρακτική εξάσκηση καί ή ουσιαστική παρουσία τού ναυτοδιδάσκαλου ώς ΜΕΝΤΟΡΑ, σίγουρα παίζουν ένα πολύ σηματικό ρόλο στήν ουσιαστικη καί όχι κατ’ ευφημισμόν αναβάθμιση τής ναυτικής μας εκπαίδευσης.


Ο ηγετικός ρόλος τής Ελληνικής πολιτείας στή ναυτική μας εκπαίδευση θά πρέπει νά είναι εμφανής, νά έχει συνέχεια, συνέπεια, διάρκεια καί κυρίως ειλικρίνεια, μιά καί ό πυρήνας τής ναυτικής εκπαίδευσης στήν Ελάδα εναι ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΕΝ καί οί ιδιωτικές σχολές, όταν καί όποτε λειτουργήσουν ΜΟΝΟ ΣΥΜΠΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!


 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!