Νίκος Πατέρας: Η Ελλάδα να ακολουθήσει το παράδειγμα της Μάλτας και της Κύπρου και να αφήσει ελεύθερη την ελληνική σημαία
Σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τις προκλήσεις της ναυτιλίας μίλησε στο maritimes.gr ο κ. Νίκος Πατέρας ιδρυτής της Contships Management Inc.. στα πλαίσια του 27ου Marine Money – Greek Ship Finance Forum, τονίζοντας ότι «Πιστεύω ότι είμαστε ακόμη σε θολά νερά οπότε μέχρι να “κάτσει το ζάρι”, κανείς μας δεν ξέρει τι να κάνει, εμείς μένουμε στο πετρέλαιο».
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση, επεσήμανε πως διατηρεί άριστες σχέσεις με όλες τις ελληνικές τράπεζες όπως και με τη νορβηγική αγορά ενώ όταν χρειάζονται κάτι επιλέγουν ότι είναι πιο οικονομικό. Την ίδια ώρα αναφερόμενος στην πρόσφατη Έκδοση ομολόγων ύψους $100 εκατ. από την Contships Management, από τη Νορβηγική αγορά, είπε ότι «παρότι βρέθηκαν τα λεφτά δεν έχει βρεθεί ακόμη το project για να χρησιμοποιηθούν αυτά τα κεφάλαια. Οπότε κατά κάποιο τρόπο έχουμε παγιδευτεί σε μια κατάσταση, υπάρχει πολύ ρευστότητα ενώ δεν υπάρχουν αντίστοιχες δουλειές που μπορούμε να βγάλουμε ανάλογο κέρδος». Επεσήμανε πως δεν σκοπεύουν να κάνουν κάτι αντίστοιχο στην Ελληνική αγορά.

(α-δ) Νίκος Πατέρας, Ντέπυ Παϊζη, maritimes.gr Μάρκος Κάντιζος, maritimes.gr
Αναφέρθηκε και στις επενδύσεις εκτός ναυτιλίας όπου τα τελευταία τρία χρόνια έχει αγοράσει επενδυτικά τέσσερα μεγάλα ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας. «Επενδύουμε στη χώρα μας σε prime ακίνητα, δεδομένου ότι η οικονομία της Ελλάδας είναι αξιόπιστη, η κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί, αλλά ως λαός έχουμε το κουσούρι να τρωγόμαστε μεταξύ μας. Οπότε εάν δεν είμαστε ενωμένοι απέναντι στις αντιξοότητες φοβάμαι ότι θα ξανακυλήσουμε στις ανοησίες του παρελθόντος» τόνισε.
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία ο κ. Πατέρας είπε ότι είναι ένας πυλώνας για την εθνική οικονομία, έχει διεθνές κύρος και θα κρατηθεί η πρωτοκαθεδρία της, παρότι οι Κινέζοι επενδύουν σημαντικά ποσά κι έχουν αναπτύξει πολύ τον στόλο τους.
Τέλος, σχετικά με το ναυτικό επάγγελμα ο πρόεδρος της Contships Management Inc. τόνισε ότι πρέπει να φροντίσουμε οι ναυτικοί μας να είναι κυρίως Έλληνες. Είπε πως πολλοί νέοι μπαίνουν στις ναυτικές σχολές για να πάνε όμως για μικρό διάστημα στα πλοία και στη συνέχεια να μπουν σε γραφεία ναυτιλιακών εταιρειών. Ο ίδιος εκτιμά ότι θα πρέπει η Ελλάδα να ακολουθήσει το παράδειγμα της Μάλτας και της Κύπρου και να αφήσει ελεύθερη την ελληνική σημαία, χωρίς να βάζει συγκεκριμένους κανονισμούς για τα πληρώματα. Υπογράμμισε πως δεν του αρέσει καθόλου πως στα πλοία της εταιρείας του έχουν 700 ναυτικούς και μόνο πέντε Έλληνες. Γιατί γίνεται αυτό, γιατί όπως είπε υπάρχουν μεγάλες εταιρείες που «ρουφάνε» του ναυτικούς όπως του Ν. Τσάκου ή της Μ. Αγγελικούση «και καλά κάνουν, οπότε δεν μένουν για εμάς. Οπότε η Ελλάδα θα πρέπει να αφήσει ελεύθερη την Ελληνική σημαία», κατέληξε χαρακτηριστικά.
Η Contships Management Inc ιδρύθηκε περίπου πριν από δέκα χρόνια και έχει ήδη εξασφαλίσει σχεδόν 60 πλοία από τη δευτερογενή αγορά, με τον τρέχοντα στόλο της να περιλαμβάνει 41 πλοία συνολικής αξίας περίπου 500 εκατ. δολαρίων.

