Γιώργος Σουραβλάς: Δασμοί, από-ανθρακοποίηση, τεχνολογία, αλλάζουν την εικόνα της ναυτιλίας
Οι δασμοί των Η.Π.Α. τα νέα μέτρα της Κίνας, η επερχόμενη απόφαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) για την από-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας, οι πιέσεις που δέχεται ο ΙΜΟ από τον Πρόεδρο Τραμπ αλλά και η στάση της Ευρώπης γενικότερα, αλλάζουν την εικόνα στον κλάδο ναυτιλίας, υποστηρίζει μιλώντας στο maritimes.gr ο κ. Γιώργος Σουραβλάς , CEO της Load Line Marine, στο πλαίσιο του 27ου Marine Money – Greek Ship Finance Forum.
Τόνισε ότι παραμένει ερωτηματικό το τι θα γίνει με τους Χούθι και το αν θα συνεχίσουν να επιτίθενται στα πλοία κι αν αυτά θα περνάνε από την Ερυθρά θάλασσα ή όχι. Όπως διευκρίνισε ο ίδιος είναι κάτι που θα αλλάξει τις αποστάσεις και τα μίλια, δεδομένου ότι εδώ και χρόνια είχαν σταματήσει τα πλοία να περνάνε από εκεί, δημιουργώντας έξτρα μίλια για να φύγουν από την Ασία και να πάνε στην Ευρώπη ή το αντίθετο.
Σχετικά με τις μηδενικές εκπομπές έως το 2050, ο CEO της Load Line Marine είπε ότι η απόφαση του ΙΜΟ δεν θα είναι δεσμευτική, ωστόσο θα ξεκινήσει ένας διάλογος που θα καταλήξει κάπου ή και πουθενά.

Γιώργος Σουραβλάς, CEO, Load Line Marine
Η από-ανθρακοποίησης της ναυτιλίας και μιας πολύς καθαρής μεταφοράς, είναι ένα γεγονός που θα δημιουργήσει τεράστιες προκλήσεις, καθώς πρέπει ελεγχθεί ο υπάρχον στόλος κι αν θα πρέπει να αντικατασταθεί από νέα πλοία. Εκτός των άλλων, υπογράμμισε ότι δεν είναι ξεκάθαρο για το ποια τεχνολογία θα υπερισχύσει στα νέα καύσιμα, γιατί όλα (LNG, αμμωνία, υδρογόνο) έχουν θετικά κι αρνητικά όπως και η πυρηνική ενέργεια το οποίο συζητιέται όλο και περισσότερο.
Έτσι κατά τη γνώμη του, ο καθένας θα πρέπει να κάνει την κατάλληλη ανάλυση για το ποιο καύσιμο του ταιριάζει, καθώς δεν είναι δυνατόν να επικρατήσουν όλα τα εναλλακτικά καύσιμα. Παράλληλα, ο κ. Σουραβλάς είπε «Προσωπικά θεωρώ ότι τα βιοκαύσιμα είναι μια μεσοβέζικη λύση, η οποία δεν πρόκειται να μας καλύψει, γιατί δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ποσότητα ώστε να καλύψεις τις ανάγκες».
Παράλληλα, αναφερόμενος στον στόλο του και τους φόρους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ίδιος είπε ότι «Τα πλοία της εταιρείας μας δουλεύουν σε παγκόσμιο επίπεδο, στο ευρωπαϊκό όμως υπάρχουν επιπλέον φόροι, τους οποίους πρέπει να πληρώσει κάποιος (EU ETS και Fuel EU), και το επιπλέον κόστος μετακυλύετε στον Ευρωπαίο καταναλωτή.
Ενώ σχετικά με τα αμερικανικά τέλη εκείνος είπε πως ο υπάρχων στόλος τους δεν επηρεάζεται από τους φόρους του Τραμπ, γιατί είναι κάτω από ένα συγκεκριμένο μέγεθος, «κάτι όμως που δεν είναι δεδομένο. Ο στόλος μας αυτή τη στιγμή αποτελείται από 17 με 20 πλοία, με βάση τις τελευταίες αγοραπωλησίες μας. Ενδιαφερόμαστε να τον αναπτύξουμε περαιτέρω πάντα στον τομέα του ξυρού φορτίου και συγκεκριμένα στις κατηγορίες Handysize & Ultramax, δεδομένου ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουμε αναπτύξει τις σχέσεις μας στον συγκεκριμένο κλάδο. Μελλοντικά μπορεί να κοιτάζαμε και τον τομέα του wet».
Όσον αφορά στην ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, ο κ. Σουραβλάς ανάφερε ότι η Load Line Marine έχει κάνει μια σοβαρή επένδυση σε αυτόν τον τομέα που αφορά κυρίως στην άμεση σύνδεση του πλοίου με το γραφείο ηλεκτρονικά, κάτι που έχει φέρει θετικά και σημαντικά αποτελέσματα στη διαχείριση του πλοίου. Ενώ η Τεχνητή Νοημοσύνη υπογράμμισε ότι έχει βοηθήσει στο να είναι η εταιρεία και το προσωπικό της πιο παραγωγικό.
Μιλώντας για τους ναυτικούς, τόνισε ότι οι ναυτικοί κινούν το πλοίο και κατ επέκταση ολόκληρες οικονομίες. «βασιζόμαστε σε αυτούς και πρέπει να έχουν καλά κίνητρα και να είναι καλά εκπαιδευμένοι, όπως επίσης να έχουν εμπειρίες και γνώσεις για να κάνουν αυτή τη δουλειά, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, ιδίως τώρα με τα νέα δεδομένα (ψηφιοποίηση, ΑΙ, νέα καύσιμα κλπ) και θα πρέπει σήμερα να δίνουν τις απαντήσεις. Οι ναυτικοί είναι οι άνθρωποι της πρώτης γραμμης».

