Χαμηλοί ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια VLCC
Χωρίς σημαντικά κέρδη «δουλεύουν» τα mega-δεξαμενόπλοια VLCC καθώς τα κέρδη για ένα δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC , στην περιοχή του Κόλπου, βρίσκονται στα 6.000 δολάρια ανά ημέρα, με ακόμη χειρότερα αποτελέσματα σε Δύση και Ανατολή.
Αντιθέτως τα VLCC στην αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου και της Δυτικής Αφρικής πετυχαίνουν υψηλότερους ναύλους, στα 20.000 δολάρια ανά ημέρα. Όσον αφορά στα Med/Med ταξίδια των suezmaxes μετά βίας οι ναύλοι αγγίζουν τα 10.000 δολάρια ανά ημέρα.
Ανακάμπτουν
Οι ναύλοι, στα πλοία μεταφοράς προϊόντων φαίνεται, ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν σταδιακά . Έτσι, τα κέρδη ημερησίως στην αγορά AG- Ιαπωνίας των LR1 και LR2 βρίσκονται περίπου στα 16.000- 18.000 δολάρια. Ο μέσος όρος ( μ.ο.). της τρέχουσας χρονιάς βρίσκεται περίπου στα 10-11.000 δολάριο ανά ημέρα καθώς ο κορυφαίος προορισμός του περασμένου έτους, ο Ατλαντικός, που παρουσιάζει μέσες αποδοχές από 15 έως 20.000 δολάρια, τώρα βρίσκεται κάτω από τα 10.000 δολάρια ανά ημέρα.
Σημαντικό ρόλο στα αποτελέσματα των απειροελάχιστων κερδών παίζουν η υπερπροσφορά πλοίων σε σχέση με την απαιτούμενη χωρητικότητα καθώς και η πτώση στις εισαγωγές βενζίνης στις ΗΠΑ.
Ειδικοί αναφέρουν ότι δείκτης MR αναμένεται να βελτιωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, διότι πολλά από τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια θα πρέπει να αποσυρθούν και ορισμένα πλοία μονού κύτους θα πρέπει να καταργηθούν σταδιακά, ενώ νεότευκτα βρίσκονται υπό παραγγελία.
Σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Clarkson Research, τα ακάθαρτα προϊόντα (dirty products) έχουν διπλασιαστεί το μέσο όρο των κερδών που παρουσίαζαν το 2013 με την αγορά Καραϊβικής – ΗΠΑ να κινείται στα 20.000 δολάρια ανά ημέρα.