Trafigura: Παραγγέλνει τα πρώτα της VLCCs

05.03.2024

Ένας από τους μεγαλύτερους ναυλωτές στον κόσμο, η Trafigura, αντιμετωπίζωντας την έλλειψη σύγχρονης χωρητικότητας υπερδεξαμενόπλοιων, υπογράφοντας η ίδια για την κατασκευή των πρώτων VLCCs της.

Αναλυτικότερα, η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη έχει συνάψει σύμβαση με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry, για την κατασκευή δύο crude carriers, χωρητικότητας 319.000 dwt, με παράδοση τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο του 2026.

Παράλληλα, η παραγγελία για το εξοπλισμένο ζευγάρι πλοίων με scrubbers, σηματοδοτεί και την είσοδο του εν λόγω ναυπηγείου στην κατασκευή VLCC, αλλά και το μεγαλύτερο πλοίο της σε όρους dwt μέχρι σήμερα, ξεπερνώντας το Newcastlemax bulk carrier, χωρητικότητας 209.000 dwt που κατασκευάστηκε για την Oldendorff Carriers το 2021.

Γενικότερα, με ένα από τα μικρότερα βιβλία παραγγελιών σε όλους του τομείς και με ελάχιστα VLCCs που θα παραδοθούν αυτό και το επόμενο έτος, πολλοί πλοιοκτήτες υψηλού προφίλ, συμπεριλαμβανομένων των Fredriksen, Μαρινάκη, Troim και της οικογένειας Saverys, έχουν χρησιμοποιήσει τα διαθέσιμα slots για νεότευκτα VLCCs. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι μόλις 22 VLCCs εισήλθαν στον παγκόσμιο στόλο.

Τέλος, να σμειωθεί ότι οι οικονομικές λεπτομέρειες για τα νεότευκτα πλοία της Trafigura δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά πηγές του κλάδου εκτιμούν ότι η τιμή τους δεν ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Clarksons η τιμή ενός νεότευκτου VLCC (χωρητικότητας 315.000–320.000 dwt) κυμαίνεται σε περίπου 128 εκατομμύρια δολάρια.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!