Top Ships: Σύναψε συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης για πέντε πλοία της

09.02.2024

Η εισηγμένη στο Nasdaq  ναυτιλιακή εταιρεία Top Ships, συμφερόντων του Ευάγγελου Πιστιόλη,  έχει συνάψει συμφωνίες χρηματοδότησης πώλησης και επαναμίσθωσης με τρεις μεγάλους κινέζους χρηματοδότες για πέντε από τα δεξαμενόπλοιά της.

Δύο χρηματοδοτικές συμφωνίες αφορούν στα χωρητικότητας 157.000 dwt Suezmax tankers “Eco West Coast” & “Eco Malibu”. Η διάρκεια των συμφωνιών είναι δέκα χρόνια, και η Εταιρεία έχει επιλογές για την επαναγορά των πλοίων σε συμφωνημένες τιμές. Η Top Ships έχει το δικαίωμα να το κάνει μετά τον πρώτο χρόνο για το “Eco Malibu” και μετά το δεύτερο έτος για την “Eco West Coast”. Στο τέλος της δεκαετίας, η Εταιρεία πρέπει να αγοράσει ξανά τα πλοία έναντι 19 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα. Επίσης, οι συμφωνίες φέρουν επιτόκιο 2.65% πλέον SOFR για το “Eco West Coast” και 2.5% πλέον SOFR για το “Eco Malibu” και έχουν πρόγραμμα απόσβεσης 2.2 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως ανά πλοίο. Το τίμημα από τις συμφωνίες χρηματοδότησης ανέρχεται σε 41 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο ή 82 εκατομμύρια δολάρια συνολικά, 61.2 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή των προηγούμενων χρηματοδοτικών διευκολύνσεων των πλοίων.

Επιπλέον, η Top Ships σύναψε συμφωνίες χρηματοδότησης για τα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 300.000 dwt “Julius Caesar” και “Legio X Equestris”. Η διάρκεια των συμβάσεων χρηματοδότησης για τα VLCCs είναι οκτώ χρόνια και μετά τον πρώτο χρόνο, η Εταιρεία μπορεί να αγοράσει ξανά τα πλοία σε προβλεπόμενες τιμές αγοράς. Στο τέλος της οκταετίας, η Top Ships πρέπει να αγοράσει ξανά τα πλοία έναντι 37.5 εκατομμυρίων δολαρίων για το καθένα. Οι συμφωνίες για τα VLCCs έχουν σταθερό επιτόκιο bareboat ναύλωσης 7.3 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως και περιλαμβάνουν τόκο και αποπληρωμή. Το τίμημα από τις συμφωνίες ανέρχεται σε 125 εκατομμύρια δολάρια, 97.9 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή των προηγούμενων χρηματοδοτικών διευκολύνσεων των πλοίων.

Το τελευταίο πλοίο που η Εταιρεία υπέγραψε συμφωνία χρηματοδοτικής μίσθωσης ήταν το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου χωρητικότητας 50.000 dwt  “Eco Marina Del Ray”. Η διάρκεια αυτής της συμφωνίας είναι επτά χρόνια και μετά τον πρώτο χρόνο, η εταιρεία έχει επιλογές να αγοράσει ξανά το πλοίο. Στο τέλος των επτά ετών, η Top Ships έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ξανά το πλοίο έναντι αντιτίμου 14 εκατομμυρίων δολαρίων. Η συμφωνία φέρει επιτόκιο 2.6% πλέον SOFR και έχει χρονοδιάγραμμα απόσβεσης 2 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Το αντάλλαγμα θα ανέλθει σε 28 εκατομμύρια δολάρια, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή της υπάρχουσας χρηματοδοτικής διευκόλυνσης του πλοίου. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου, τα έσοδα μετά την αποπληρωμή του προηγούμενου χρέους από τις ήδη συναφθείσες χρηματοδοτήσεις ανέρχονται σε 47.9 εκατομμύρια δολάρια, 43.9 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την πλήρη εξαγορά των εκκρεμών διαρκών προνομιούχων μετοχών «Σειρά F» της εταιρείας, που κατείχε συνδεδεμένο μέρος.

«Το ποσό των μετρητών που απελευθερώθηκαν από τις συναφθείσες συμφωνίες αντιστοιχεί περίπου στο 77% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα επίπεδα χρέους του στόλου μας μετά τις αναχρηματοδοτήσεις, η μόχλευση του στόλου παραμένει σε πολύ συντηρητικό επίπεδο περίπου 45%», δήλωσε ο Ευάγγελος Πιστιόλης, πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της Top Ships.

Τέλος, να αναφερθεί ότι ο στόλος της Top Ships αποτελείται από 10 πλοία, συμπεριλαμβανομένων  3 MR2s, 5 Suezmax tankers, 2 VLCCs.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!