«Συναγερμός» στη Ναυτιλία για τον Εμπολα
«Συναγερμός» έχει σημάνει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα μπροστά στον κίνδυνο να προσβληθούν πληρώματα από τον θανατηφόρο ιό Έμπολα όταν τα πλοία τους προσεγγίζουν σε λιμάνια κρατών, όπου υπάρχει έξαρση του ιού.
Ήδη, μια σειρά από ναυτιλιακοί οργανισμοί, ανάμεσά τους το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζόμενων στις Μεταφορές (ITF), ο ασφαλιστικός οργανισμός P&I του Λονδίνου κ.α. έχουν στείλει προειδοποιητικά έγγραφα, τα οποία τονίζουν ότι σε όλα τα σκάφη:
1) Ο πλοίαρχος πρέπει να εξασφαλίζει ότι όλα τα μέλη του πληρώματος είναι ενήμερα για τους κινδύνους, για το πώς ο ιός μπορεί να εξαπλωθεί και πώς να μειώσει τον κίνδυνο.
2) Οι απαιτήσεις του Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης ISPS σχετικά με τη διασφάλιση ότι τα μη εξουσιοδοτημένα άτομα δεν θα επιβιβάζονται στο πλοίο, θα πρέπει να εφαρμοστούν αυστηρά καθ όλη τη διάρκεια της παραμονής του σκάφους στο λιμάνι.
3) Ο πλοίαρχος πρέπει να δώσει ν ιδιαίτερη προσοχή στη χορήγηση οποιασδήποτε άδειας παραμονής στην ξηρά, ιδιαίτερα σε λιμάνια κρατών, όπου έχουν εκδηλωθεί κρούσματα του ιού.
4) Ο πλοιοκτήτης / διαχειριστής πρέπει να αποφύγει τις αλλαγές πληρωμάτων στα λιμάνια των χωρών, όπου έχουν εκδηλωθεί σχετικά κρούσματα του ιού.
5) Μετά την αναχώρηση, το πλήρωμα θα πρέπει να γνωρίζει τα συμπτώματα και να αναφέρει, αμέσως, στον υπεύθυνο της ιατρικής περίθαλψης τυχόν συμπτώματα, που εμφανίζονται.
Οι οδηγίες αυτές συμπληρώνονται με πληροφορίες από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας για τον ιό (διαθέσιμες εδώ www.who.int/mediacentre/factsheets/fs103/en)
Ένας εκπρόσωπος μιας οργάνωσης ανέφερε σε δηλώσεις του ότι «ο καθένας ανησυχεί βαθύτατα για τα άτομα που πάσχουν από την επιδημία του ιού Έμπολα και υποστηρίζει μια συντονισμένη παγκόσμια απάντηση για να τους βοηθήσει».
«Ιδιαίτερα πρέπει να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας σε όλο το ιατρικό προσωπικό που διακινδυνεύει τη ζωή του για να βοηθήσουν. Εν τω μεταξύ, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα παίξουμε το ρόλο μας στον κόσμο της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τη διασφάλιση της ασφάλειας των πληρωμάτων, που επισκέπτονται τις πληγείσες χώρες και την ελαχιστοποίηση του κινδύνου της περαιτέρω εξάπλωσης του ιού ».