LNG: Υψηλά τα κόστη μεταφοράς εξαιτίας της γεωπολιτικής αναταραχής

08.07.2024

Υψηλά παραμένουν τα θαλάσσια κόστη μεταφοράς LNG κυρίως εξαιτίας  της γεωπολιτικής αναταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα και τη συνεχιζόμενη ξηρασία στη Διώρυγα του  Παναμά, σύμφωνα με στοιχεία που εμπεριέχονται σε ανάλυση του   ναυλομεσιτικού  οίκου Allied Shipbroking.

Όπως, σημειώνεται τα φορτία LNG μεταξύ της  περιοχής του Ατλαντικού και του Ειρηνικού εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις μεγάλες διαδρομές γύρω  από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή το Ακρωτήριο Χορν, τα οποία αυξάνουν τα ναυτιλιακά κόστη, ενώ  μειώνουν τη λειτουργική αποδοτικότητα του στόλου των LNG Carriers.

Παράλληλα, σημειώνεται, ότι  η πτωτική τάση των ναύλων μεταφοράς LNG του α’ τριμήνου αντιστράφηκε ουσιαστικά, (ιδίως  προς το τέλος του β’ τριμήνου), λόγω της αναμενόμενης ανόδου της εποχικής ζήτησης και την πραγματική  αύξηση των φορτίων.

Οι ναύλοι στη spot των δίχρονων LNG Carriers αυξήθηκαν κατά 55.6% στη διάρκεια  του β’ τριμήνου του 2024 στα 72,000 δολάρια  την ημέρα, ωστόσο εξακολουθούν να υπολείπονται κατά 23.4% σε  σχέση με τη μέση τιμή του τρέχοντος έτους και να βρίσκονται 42.3% χαμηλότερα από το μέσο επίπεδο του  2023.

Ομοίως, αναφέρεται στην ανάλυση του οίκου Allied Shipbroking, οι ναύλοι στα πλοία τύπου DFDE στη spot αγορά έχουν αυξηθεί κατά 73% στα 60,000 δολάρια την  ημέρα από την αρχή του β’ τριμήνου.

«Παρ’ όλα αυτά, οι ναύλοι βρίσκονται 19.6% χαμηλότερα από την  αρχή του έτους και 37.9% χαμηλότερα από τον μέσο όρο του 2023» σημειώνεται.

Το Ρωσικό αέριο προς την ΕΕ

Η Ρωσία είναι έτοιμη να συνεχίσει τις προμήθειες φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω της  Ουκρανίας μετά τη λήξη της τρέχουσας συμφωνίας διαμετακόμισης στο τέλος του 2024, μετέδωσε το  ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, επικαλούμενο τον αναπληρωτή πρωθυπουργό  Αλεξάντερ Νόβακ.

Ωστόσο, ο Αλεξάντερ Νόβακ, σημείωσε με νόημα ότι «η μελλοντική διαμετακόμιση φυσικού αερίου εξαρτάται από το αν η Ουκρανία θέλει να  συνεχιστεί η συμφωνία ή όχι».

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!