Στέφανος Μιχάλης – Goldfish Capital: Είμαστε αμιγώς χρηματοδότες κεφαλαίου κίνησης στον χώρο της ναυτιλίας
«Η Goldfish Capital είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών μελέτης και εργασίας πάνω στον χώρο των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων και πιο συγκεκριμένα στον υπό-τομέα που αφορά στην εξυπηρέτηση του κεφαλαίου κίνησης και σχετικών βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων του ενεργητικού ναυτιλιακών και ναυλωτριών εταιριών», επισημαίνει ο ιδρυτής της εταιρείας Στέφανος Μιχάλης, στη συνέντευξη του στο maritimes.gr
Η Goldfish Capital ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 2022, ως χρηματοδότης ναυτιλιακών απαιτήσεων (maritime receivables financier) που σύμφωνα με τον κ, Μιχάλη αποτελείται από τρεις πυλώνες ο βασικότερος εκ των οποίων είναι η χρηματοδότηση ναύλων. Είναι και ο κύριος πυλώνας δραστηριότητας της εταιρίας αυτή την στιγμή. Άλλοι δυο σημαντικοί πυλώνες είναι οι ναυτιλιακές ασφάλειες (marine insurance, από ζημίες που έχουν γίνει) και η χρηματοδότηση επισταλιών (demurrage). Αγορές τις οποίες στοχεύει να μπορέσει να εξυπηρετήσει η εταιρία στο άμεσο μέλλον.

Στα γραφεία της Goldenfish Capital στη Κηφισιά με συνεργάτες από το εξωτερικό (από αριστερά): Dipak Karki, Stefanos Michalis (co-founder), Cullen Schaar (co-founder)
«Αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στον πρώτο πυλώνα που είναι το freight finance, παρέχοντας βραχυπρόθεσμα κεφάλαια στις ναυλώτριες εταιρείες, δηλαδή στους πελάτες των εφοπλιστών, οι οποίες χρειάζονται ρευστότητα να μεταφέρουν το φορτίο. Από την ώρα που ένας operator (ναυλωτής) θα κλείσει ένα voyage charter party (ένα είδος ναυλοσύμφωνου) και θα περιμένει να πληρωθεί δολάρια ανά τόνο για να μεταφέρει το φορτίο από το ένα λιμάνι φόρτωσης στο άλλο, θα πρέπει να κλείσει ταυτόχρονα ένα βαπόρι σε time charter πληρώνοντας το δολάρια ανά ημέρα. Θα πρέπει, λοιπόν, να πληρώσει τον εφοπλιστή για τη χρήση του βαποριού του, τα λιμανιάτικα, τα πετρέλαια για το συγκεκριμένο ταξίδι και άλλα σχετικά έξοδα, μέχρι την ώρα που θα πληρωθεί τον ναύλο ». Η Goldfish Capital όπως διευκρινίζει ο κ. Μιχάλης, καλύπτει τον συγκεκριμένο κύκλο κεφαλαίου κίνησης. «Άρα του απελευθερώνουμε ουσιαστικά ιδία κεφάλαια το οποίο μπορεί να διαχωριστεί καλύτερα τις χρηματοροές του, να κάνει μεγαλύτερα και περισσότερα ταξίδια, και να μεγιστοποιήσει τις αποδόσεις (το return on equity) και ως ταξίδι κι ως εταιρεία. Είναι ένα είδος μόχλευσης, ένα πολύ συγκεκριμένο εργαλείο στον οποιοδήποτε ship operator».
Σχετικά με τις ναυλώτριες εταιρείες που συνεργάζονται και για το ποσό χρηματοδότησης, ο ιδρυτής της Goldfish Capital είπε ότι είναι εταιρίες από όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου, οι οποίες συνήθως είναι asset light εταιρείες (δηλαδή δεν τους ανήκουν τα βαπόρια), αλλά οι οποίες συνήθως απολαμβάνουν αρκετά υψηλά έσοδα από την χρήση και την υποναύλωση τους. «Τα επίπεδα χρηματοδότησης κυμαίνονται ως ποσοστό 50-60% επί του εκτιμώμενου εισπρακτέου ναύλου».
Επίσης ως εταιρία εξελίσσουμε τα προϊόντα μας και την νομική τεχνογνωσία πάνω στα οποία αυτά στηρίζονται, ώστε να είναι ταυτόχρονα και χρήσιμα στους πελάτες μας αλλά και να παρέχονται οι απαραίτητες εξασφαλίσεις προς εμάς. Για αυτό τον σκοπό συνεργαζόμαστε με μεγάλα δικηγορικά γραφεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Για το εάν προχωρήσουν και στην ναυτιλιακή χρηματοδότη ο κ. Μιχάλης τονίζει πως δεν είναι στα άμεσα σχέδια τους καθώς είναι ένας χώρος που εξυπηρετείται ευρέως από τράπεζες κι άλλους εναλλακτικούς δανειστές. «Στόχος μας είναι η περεταίρω επέκταση σε αυτόν τον πολύ συγκεκριμένου και «λησμονημένο» χώρο των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων. Ένας χώρος ο οποίος έχει παραμεληθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια και σίγουρα έτσι όπως τον εξυπηρετούμε εμείς, δεν τον εξυπηρετεί εξ όσον γνωρίζουμε, κανένας και καμία τράπεζα. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, για τους ανθρώπους της ναυτιλίας που μετακινούν τα φορτία και λειτουργούν τα πλοία επί καθημερινής βάσης. Απώτερος στόχος μας είναι να παραμένουμε χρήσιμοι στην βιομηχανία που αγαπάμε και υπηρετούμε”.

