Star Bulk: Το Α’ τρίμηνο κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους $45.9 εκατομμυρίων

18.05.2023

Η εισηγμένη στο Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk Carriers Crop. (Star Bulk), συμφερόντων του Πέτρου Παππα, γνωστοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το εφετινό πρώτο τρίμηνο.

Αναλυτικότερα, τα έσοδα από τα ταξίδια (Voyage Revenues) διαμορφώθηκαν στα 224.035 εκατομμύρια δολάρια, από 360.883 που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη (net income) το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν 45.875 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 170.364 εκατομμυρίων δολαρίων, το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Όσον αφορά στα καθαρά κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (EBITDA) αυτά ανήλθαν σε 94.391 εκατομμύρια δολάρια, σε σχέση με 220.683 εκατομμύρια δολάρια το 2022. Επίσης, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (Adjusted EBITDA) το πρώτο τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε 84.802 εκατομμύρια δολάρια, από 225.881 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Από την πλευρά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Star Bulk, Πέτρος Παππάς, σχολίασε ότι “Η Star Bulk ήταν κερδοφόρος για το πρώτο τρίμηνο του 2023, την εποχικά πιο αδύναμη περίοδο του έτους, διαμορφώνοντας καθαρά έσοδα 45.9 εκατομμυρίων δολαρίων και TCE 14.199 δολάρια την ημέρα.Με βάση τη μερισματική πολιτική μας, το Διοικητικό μας Συμβούλιο ενέκρινε μέρισμα 0.35 δολαρίων ανά μετοχή, που αντιπροσωπεύει την ένατη συνεχόμενη τριμηνιαία πληρωμή μας. Από τις αρχές του 2021, η εταιρεία έχει επιστρέψει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στους μετόχους μέσω μερισμάτων και επαναγορών μετοχών. Εξετάζοντας τον στόλο μας, εκμεταλλευτήκαμε την αύξηση της αξίας των πλοίων και συμφωνήσαμε να πουλήσουμε δύο πλοία Capesize που ναυπηγήθηκαν το 2011, τα ‘Star Borealis’ & ‘Star Polaris’. Επίσης, συμφωνήσαμε με τους ασφαλιστές κινδύνου πολέμου του ‘Star Pavlina’ ότι το πλοίο έγινε εποικοδομητική συνολική απώλεια, δεδομένης της παρατεταμένης κράτησής του στην Ουκρανία μετά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Προσβλέποντας στην ανανέωση του στόλου και την αυξημένη απόδοση καυσίμου, εξασφαλίσαμε επτά μακροπρόθεσμα οικολογικά πλοία τελευταίας γενιάς EEDI-Phase 3, κατασκευασμένα σε ναυπηγεία πρώτης κατηγορίας, έξι από τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2024.Η πρόσφατη μελέτη μας έδειξε ότι τα πλοία που κινούνται με καθαρή αμμωνία θα μπορούσαν να μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα από την Αυστραλία στην Ανατολική Ασία το 2028 και θα μπορούσαν να φτάσουν το 5% αυτής της αγοράς έως το 2030, υποθέτοντας ευρεία αποδοχή της αμμωνίας ως καυσίμου. Είμαστε αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεδομένου του ευνοϊκού βιβλίου παραγγελιών και των επερχόμενων περιβαλλοντικών κανονισμών.Πιστεύουμε ότι η Star Bulk παραμένει σε καλή θέση, με ισχυρό ισολογισμό και στόλο πλήρως εξοπλισμένο με πλυντήριο, για να εκμεταλλευτεί το θετικό σκηνικό της αγοράς και να συνεχίσει να δημιουργεί αξία για τους μετόχους της”.

Η Star Bulk διαχειρίζεται 125 μοντέρνα πλοία (συμπεριλαμβανομένων 17 Newcastlemaxes, 20 Capesizes, 2 Mini Capesizes, 7 Post-Panamaxes, 40 Kamsarmaxes, 2 Panamaxes, 20 Ultramaxes & 17 Supramaxes) συνολικής χωρητικότητας 13.6 εκατομμυρίων dwt.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!