Seaspan: Εισήλθε για πρώτη φορά στον κλάδο των car carriers

06.12.2023

Η ναυτιλιακή εταιρεία Seaspan σηματοδότησε την είσοδό της στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων (car carriers) σε συνεργασία με τη νοτιοκορεατική Hyundai Glovis.

Αναλυτικότερα, η θυγατρική της Atlas Corporation και η ναυτιλιακή εταιρεία και logistics του Hyundai Motor Group έχουν υπογράψει για την κατασκευή έως και δέκα πλοίων, χωρητικότητας 10.800 ceu με το ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao. Να σημειωθεί ότι η συμφωνία περιλαμβάνει έξι πλοία διπλού καυσίμου (LNG) με επιλογές για τέσσερα ακόμη πλοία, τα οποία θα είναι υπό μακροπρόθεσμη ναύλωση κατά την παράδοση τους.

Νωρίτερα εφέτος, υπενθυμίζεται ότι η Hyundai Glovis με έδρα τη Σεούλ, αποκάλυψε ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου 1.84 δισεκατομμύρια δολάρια σε δώδεκα πλοία, χωρητικότητας 10.800 ceu και με παράδοση το 2027.

Η Seaspan διαθέτει ένα στόλο περίπου 140 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) και σχεδόν 50 υπό κατασκευή ως μέρος του προγράμματος 70 νεότευκτων πλοίων της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει 25 πλοία διπλού καυσίμου. Εκτός από το καύσιμο LNG, τα νεότευκτα car carriers θα είναι έτοιμα για μεθανόλη και αμμωνία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η σχεδίαση των car carriers, χωρητικότητας 10.800 ceu, την οποία επίλεξαν οι Seaspan και Hyundai Glovis, θα μπορούσε σύντομα να ξεπεραστεί, καθώς στην εμπορική έκθεση Marintec China αυτή την εβδομάδα, ο νηογνώμονας DNV απένειμε ένα πιστοποιητικό έγκρισης επί της αρχής στην China Merchants Jinling Shipyard για ένα σχέδιο, χωρητικότητας 11.000 ceu.

Γενικότερα, η έλλειψη car carriers, μετά από μια δεκαετία περιορισμένων παραγγελιών, είχε αυξήσει την αξία τους τον περασμένο χρόνο, με τα ποσοστά να έφταναν σε επίπεδα ρεκόρ, εν μέσω της ανάκαμψης της ζήτησης αυτοκινήτων μετά την πανδημία. Αυτό αύξησε το βιβλίο παραγγελιών, με τους ιδιοκτήτες να εξασφαλίζουν slots κυρίως στην Κίνα για τεράστια πλοία, ενώ είδαν ακόμη και αυτοκινητοβιομηχανίες να εισχωρούν στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πίσω από τις μειωμένες τιμές. Ενώ τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι 80 πλοία χωρητικότητας 677.000 ceu έχουν πλέον επιβεβαιωθεί ότι παραγγέλθηκαν το 2023, ένα νέο ετήσιο ρεκόρ, ανεβάζει το βιβλίο παραγγελιών στο 37% περίπου της χωρητικότητας του στόλου.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!