Σε ενεργό δράση το πρώτο υβριδικό ρυμουλκό από το ναυπηγείο Damen Shipyards,

09.07.2014

Μετά τα αυτοκίνητα η υβριδική τεχνολογία, για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και οικονομίας, περνάει και σ τη ναυτιλία. Έτσι, στο Ολλανδικό ναυπηγείο Damen Shipyards, «χτίσθηκε» το πρώτο υβριδικό ρυμουλκό τύπου Damen ASD Tug 2810.

Από το ναυπηγείο έγινε γνωστό ότι το πρώτο ρυμουλκό υβριδικού σχεδιασμού Damen ASD Tug 2810, το οποίο ονομάζεται «Bernardus», έχει ήδη παραδοθεί στην εταιρεία Iskes Towage & Salvage, με έδρα στο Άμστερνταμ.


Το ναυπηγείο Damen Shipyards, σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι η παράδοση του ρυμουλκού «αποτελεί ένα σημείο καμπής για τη βιομηχανία των ρυμουλκών και έρχεται ενώ φορείς και λιμενικές αρχές απαιτούν, όλο και περισσότερο, καινοτόμες λύσεις για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους των καυσίμων αλλά και για τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων».


Η νέα έκδοση του ρυμουλκού, όπως αναφέρουν εκπρόσωποι του ναυπηγείου, συνδυάζει για την κίνηση του σκάφους το ντίζελ και την ηλεκτρική ενέργεια.


«Έτσι, με το συνδυασμό του ντίζελ (diesel-direct) , του ντίζελ με το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και την ισχύ της μπαταρίας (diesel-electric propulsion and battery power), το σκάφος μπορεί να επιτύχει μέση εξοικονόμηση καυσίμου έως και 30\% και μείωση έως 40\% των εκπομπών. Όντας «πράσινο», όμως, δεν σημαίνει ότι χάνει από την ισχύ του: το «Bernardus» έχει ακόμα δυνατότητα έλξης 60 τόνων».


Ακόμη σημειώνεται ότι «στην διάρκεια στάσης, ελιγμών και χαμηλής ταχύτητας πλεύσης (περίπου 5 κόμβων) το «Bernardus» θα χρησιμοποιεί μπαταρίες και θα λειτουργεί 100\% με ηλεκτρική ενέργεια. Οι ίδιες μπαταρίες θα χρησιμοποιούνται όταν το ρυμουλκό είναι σε αποβάθρα το βράδυ. Αυτό δεν είναι μόνο περισσότερο οικονομικό αλλά θα προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στο πλήρωμα».

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!