Επενδύσεις 7,8 δισ. από Κίνα – Κορέα για νέα slots
Κατασκευαστικό πυρετό στα ναυπηγεία φέρνουν οι νέες παραγγελίες
Σε πλήρη ανάπτυξη τα ναυπηγεία της Ασίας, τα οποία «τρέχουν» ήδη νέες ναυπηγήσεις αλλά και σχέδια δημιουργίας πρόσθετης χωρητικότητας για να αντεπεξέλθουν στις νέες συνθήκες.
Σε μια νέα εποχή ανάπτυξης εισέρχονται τα κορυφαία ναυπηγεία της Ασίας, καθώς οι παραγγελίες – ρεκόρ των τελευταίων ετών πυροδοτούν έναν ισχυρό κύκλο επενδύσεων.
Μία σειρά από με γάλα ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα γνωστοποίησαν, το τελευταίο διάστημα, σημαντικά επενδυτικά προγράμματα για τη δημιουργία πρόσθετης χωρητικότητας κατασκευών και επισκευών, ενώ την ίδια ώρα αναγεννώνται και γιάρδες που είχαν αδρανοποιηθεί τα προηγούμενα «άσχημα» για την αγορά χρόνια. Ισχυρές αποδόσεις εσόδων στον κλάδο της ναυπήγησης και της επισκευής νέων πλοίων αναμένει ο managing director του βρετανικού οίκου αναλύσεων Maritime Strategies International (MSI), Adam Kent. Όπως λέει στη «Ν», «Ο χαμηλός ρυθμός επενδύσεων σε νεότευκτα tankers και bulk carriers , την περασμένη πενταετία, και το γεγονός πως μεγάλα τμήματα του στόλου ξεπερνούν τα 15 χρόνια ζωής, οδηγούν σε ανάγκη ανανέωσης, κάτι που θα επιφέρει αύξηση των συμβολαίων ναυπήγησης, αργότερα, αυτήν τη δεκαετία».
Η Κίνα
Τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν λάβει τον μεγαλύτερο όγκο εργασίας από την πανδημία και μετά, εστιάζοντας κυρίως σε δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πλέον, όμως, δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση σε ακριβότερο τονάζ. Το μεγαλύτερο κινεζικό ναυπηγείο, το κρατικό China State Shipbuilding Corporation (CSSC) σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» , επενδύσεις βελτίωσης της παραγωγικής αποδοτικότητας, μεγαλύτερης αξιοποίησης των εγκαταστάσεων επισκευών, ενώ μελετάται η επανεκκίνηση νέων υποδομών που είχαν σφραγιστεί τα τελευταία έτη. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το εν λόγω ναυπηγείο θα κυνηγήσει, παράλληλα, πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως είναι τα gas carriers, τα βαπόρια υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (offshore units), καθώς και το τονάζ με μηχανές διπλού καυσίμου (dual-fuel). Παράλληλα, το κινεζικό ναυπηγείο – ιδιωτικών συμφερόντων -Yangzijiang Shipbuilding αποκάλυψε, την περασμένη εβδομάδα, ότι συμφώνησε με την κυβέρνηση της πόλης Jingjiang για την απόκτηση μιας επιπλέον έκτασης 866.671 τετραγωνικών μέτρων, με στόχο τη δημιουργία μίας βάσης κατασκευής πλοίων καθαρής ενέργειας, όπως τα βαπόρια μεταφοράς LNG. Το επενδυτικό πλάνο για την κατασκευή των υποδομών, την επόμενη διετία, ξεπερνά τα 410 εκατ. δολάρια. Κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η νέα βάση του Yangzijiang θα προσφέρει πρόσθετη ετήσια παραγωγική χωρητικότητα περίπου 800.000 dwt. Το -επίσης ιδιωτικής ιδιοκτησίας- ναυπηγείο NewTimes αναμένεται, όπως ανέφερε η ναυτιλιακή επιθεώρηση Tradewinds, να αποκτήσει μία νέα δεξαμενή για την κατασκευή έως και 32 containerships, με μηχανές διπλού καυσίμου. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα προσθέσει μία μεγάλου μεγέθους δεξαμενή, που θα επιτρέπει την κατασκευή δύο VLCCs, δίπλα δίπλα, και άλλων δύο ίδιου τύπου πλοίων από πίσω. Ένα ακόμη ιδιωτικό ναυπηγείο, το Hengli Heavy Industry, το οποίο επανεκκίνησε τη λειτουργία του την τελευταία διετία, δρομολογεί επενδύσεις 1,3 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη πρόσθετης χωρητικότητας 1,8 εκατ. dwt ετησίως. Ο όμιλος θα στοχεύσει τώρα σε μετ γάλου μεγέθους δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς LPG, containers και offshore units.
Η Κορέα
Ένα «γιγαντιαίο» επενδυτικό πλάνο, άνω των 6,5 δισ. δολαρίων, στη ναυπηγική βιομηχανία ανακοίνωσε, νωρίτερα μέσα στο έτος, το υπουργείο Εμπορίου της Νότιας Κορέας. Το σχέδιο με τίτλο «Πρωτοβουλία Νέας Γενιάς» (Next GenerationK-Shipbuilding Initiative) θέτει ως βασική επιδίωξη την υλοποίηση συνεργασιών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την εξασφάλιση ιδιαίτερα προηγμένων τεχνολογιών και νέων ταλέντων. Οι Κορεάτες στοχεύουν, επίσης, στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρών και μεσαίων ναυπηγείων και στην επέκταση της εξαγωγικής ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας ναυπηγικού εξοπλισμού. Τέλος, θα δοθεί έμφαση σε φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και αυτόνομα πλοία. Το νοτιοκορεάτικο υπουργείο έχει υπογράψει συμφωνία με τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας – HD Korea & Shipbuilding & Offshore Engineering, Samsung Heavy Industries кai Hanwha Ocean (πρώην Daewoo) – και μαζί θα υλοποιήσουν το επενδυτικό πλάνο την επόμενη πενταετία. Οι Νοτιοκορεάτες έχουν στοχεύσει στρατηγικά στα υψηλής αξίας πλοία, για να αντιμετωπίσουν τον κινεζικό ανταγωνισμό, εξασφαλίζοντας την πλειονότητα των συμβολαίων σε υγραεριοφόρα, ενώ πρόσφατα κέρδισαν και αρκετές παραγγελίες για μεγάλα containerships.
πηγή:Ναυτεμπορική