Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου : Στόχος να πρωταγωνιστήσει στα ναυτιλιακά δρώμενα της χώρας
Το λιμάνι του Λαυρίου στηρίζει σημαντικά το ευρύτερο λιμενικό σύστημα Λιμένων στο Νομό Αττικής παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στην κρουαζιέρα στην ακτοπλοΐα στον ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής αλλά και στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και εμπορευμάτων γενικής.
Επίσης, όπως αποκαλύπτει ο πρόεδρος και διευθύνον σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου ( ΟΛΛ) κ Αριστείδης Βίτσιος σε εξέλιξη βρίσκεται και η υλοποίηση των σχεδιασμών ανάπτυξης υδατοδρομίου καθιστώντας τον ΟΛΛ έναν από τους σημαντικότερους λιμένες όχι μόνος την Αττική αλλά και γενικότερα στην χώρα.
«Η συνεργασία με τους φορείς της πόλης, η δημιουργία σύγχρονων υποδομών, η συστηματική δουλειά και ο σεβασμός στο κοινωνικό σύνολο είναι οι αρχές μας για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου. Η επιτυχία μας σε αυτή την αναπτυξιακή προσπάθεια θα δικαιώσει τους επενδυτές και τους χρήστες του «διεθνούς σημασίας» λιμένος Λαυρίου, καθιστώντας το «πρωταγωνιστή» στα ναυτιλιακά δρώμενα της χώρας» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνον σύμβουλος του ΟΛΛ κ Αριστείδης Βίτσιος.
— Ποια είναι σήμερα η θέση του ΟΛΛ στο λιμενικό σύστημα της χώρας; Είστε κερδοφόρα επιχείρηση; Δώστε μας κάποια οικονομικά μεγέθη.
Το Λιμάνι του Λαυρίου αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς θαλάσσιους κόμβους με εξέχουσα γεωφυσική και στρατηγική θέση.
Έχει καθοριστεί ως ένα από τα λιμάνια εθνικής και διεθνούς σημασίας αναλαμβάνοντας ουσιαστικό και συμπληρωματικό ρόλο στο ευρύτερο σύστημα Λιμένων της Αττικής.
Σήμερα, το λιμάνι εξυπηρετεί πολλαπλές δραστηριότητες, οι οποίες αφορούν την Ακτοπλοΐα, τον Τομέα Σκαφών Αναψυχής και Κρουαζιεροπλοίων, την Αλιεία, τον Εμπορικό Τομέα, καθώς και την αξιοποίηση χερσαίων εκτάσεων.
Η είσπραξη εσόδων από τις παραπάνω δραστηριότητες καθιστά τον Ο.Λ.Λ.Α.Ε. μια κερδοφόρα επιχείρηση, η οποία λειτουργεί εξ ολοκλήρου με ίδιους πόρους χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ενδεικτικά, από την ανάληψη καθηκόντων της τρέχουσας διοίκησης του Ο.Λ.Λ.Α.Ε. (Απρίλιος 2013), σημειώθηκε αύξηση στα κέρδη κατά 13\%.
Ειδικότερα, από την εμπορική δραστηριότητα των πλοίων Ro-Ro, για το 2014 αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά 57\% ενώ για το 2015 προσδοκούμε τον τριπλασιασμό τους.
–Ο ΟΛΛ μπορεί να αναπτυχθεί περισσότερο «επενδύοντας» σε Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέρα και στον Τομέα μεταφοράς εμπορευμάτων;
Αναμφισβήτητα, ο Ο.Λ.Λ.Α.Ε. μπορεί να αναπτυχθεί περισσότερο επενδύοντας στους εν λόγω τομείς. Η γειτνίαση του Λιμένα με τον διεθνή αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», η εύκολη πρόσβαση στην Αττική Οδό, η επικείμενη προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου, καθώς και η γρηγορότερη έξοδος των πλοίων προς το Αιγαίο από οποιοδήποτε άλλο λιμάνι της Αττικής, μαρτυρούν τη στρατηγική του θέση και αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα για την προσέλκυση Ακτοπλοΐας και Κρουαζιέρας. Προς το παρόν, η καθυστέρηση έλευσης του Προαστιακού στο Λαύριο αποτελεί το μοναδικό εμπόδιο για τη δραστηριοποίηση των ακτοπλοϊκών εταιριών στο Λαύριο και, κατ ‘ επέκταση, την αποσυμφόρηση του Πειραιά.
Όσον αφορά την Κρουαζιέρα, αν και βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο(εξυπηρετείται μία γραμμή της LOUIS CRUISES), ο Ο.Λ.Λ.Α.Ε. σε συνεργασία με το ΥΝΑ και το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί ήδη την άφιξη 120.000 επιβατών κρουαζιέρας για τον επόμενο χρόνο και σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερα επ’ αυτού.
Ο Τομέας μεταφοράς εμπορευμάτων Ro-Ro εξυπηρετεί σήμερα μία γραμμή (ΛΑΥΡΙΟ-ΚΥΠΡΟΣ-ΙΣΡΑΗΛ) με ένα δρομολόγιο/εβδομάδα, η οποία ωστόσο αποδίδει το 1/5 περίπου του συνόλου των εσόδων του Οργανισμού. Να σημειώσουμε ότι έχει ήδη δρομολογηθεί η εξυπηρέτηση μιας νέας γραμμής (ΤΟΥΡΚΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΕΥΡΩΠΗ) με τρία δρομολόγια/εβδομάδα, από την οποία θα προκύψουν τα αντίστοιχα οφέλη-έσοδα.
–-Η μαρίνα (τομέας σκαφών αναψυχής), κατά την άποψή σας, θα μπορούσε να αποτελέσει «εργαλείο» οικονομικής ανάπτυξης για τον Οργανισμό και για την τοπική κοινωνία; Δώστε μας κάποια οικονομικά μεγέθη.
Ο Τομέας Σκαφών Αναψυχής αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα «εργαλεία» για τον Ο.Λ.Λ. και την τοπική κοινωνία.
Εξυπηρετώντας τόσο τα επαγγελματικά όσο και τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ο εν λόγω Τομέας φιλοξενεί κατά τους θερινούς μήνες παραπάνω από 500 σκάφη. Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει έντονη δραστηριότητα των εταιριών ενοικίασης σκαφών αναψυχής, προσφέροντας σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο στον Ο.Λ.Λ. όσο και στην τοπική κοινωνία.
Παρά την κρίση, φέτος η κίνηση των σκαφών ήταν ιδιαίτερα αυξημένη με υπολογιζόμενη αύξηση των εσόδων από την εν λόγω δραστηριότητα κατά 20\%.
Για τον Ο.Λ.Λ.Α.Ε αποτελεί άμεση προτεραιότητα η περαιτέρω αξιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός του Τομέα –καταρχάς με ίδια μέσα– με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αύξηση των εσόδων.
–Ο Επιβατικός Σταθμός, ο οποίος ακόμη δυστυχώς δεν λειτουργεί, σχεδιάζετε να τον αξιοποιήσετε στο μέλλον και, αν ναι, με ποιον τρόπο;
Στο κτίριο του Επιβατικού Σταθμού (2.700τ.μ.) στεγάζονται προς το παρόν τα γραφεία του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου. Φέτος το καλοκαίρι, ο Σταθμός λειτούργησε περιστασιακά για την υποδοχή των ολιγάριθμων επιβατών Ακτοπλοΐας και Κρουαζιέρας.
Στόχος του Ο.Λ.Λ.Α.Ε. είναι η άμεση και πλήρης αξιοποίησή του για την εξυπηρέτηση της Ακτοπλοΐας και της Κρουαζιέρας. Αυτό θα γίνει σε συνεργασία με εταιρεία, η οποία θα διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και τους πόρους για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και δευτερογενών δραστηριοτήτων που έχουν σχέση με αυτή.
Εφόσον υλοποιηθεί ο σχεδιασμός –στην παρούσα φάση είμαστε σε διαπραγμάτευση– η οικονομική δραστηριότητα που αναμένεται εκδηλωθεί, μπορεί να λειτουργήσει και σαν μοχλός για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
–Πώς οραματίζεστε το μέλλον του Ο.Λ.Λ.;
Αξίζει να σημειώσουμε ότι από τον Οκτώβριο ξεκινά στον Λιμένα Λαυρίου η λειτουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης «NORSAFE ACADEMY» (Ακαδημία Σωστικών Μέσων), δεύτερου σε όλη την Ευρώπη.
Επίσης, αναμένεται άμεσα η αδειοδότηση για τη λειτουργία υδατοδρομίου (με ανάθεση σε πάροχο), η οποία ευελπιστούμε να συνδυαστεί με τη δημιουργία βάσης συντήρησης υδροπλάνων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται προς όφελος της πόλης του Λαυρίου.
Η αναπτυξιακή πορεία του Ο.Λ.Λ. συνεχίζεται με έργα ανάπλασης και συντήρησης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων ενώ η επικαιροποίηση του MASTER PLAN (ολοκλήρωση έως 31/12/2014) θα επιτρέψει την πλήρη αξιοποίηση και εκμετάλλευση των χερσαίων και θαλάσσιων εγκαταστάσεων και την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανέλιξη που σημειώνει ο Ο.Λ.Λ.Α.Ε. οφείλεται στην άριστη και παραγωγική συνεργασία με όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου Ο.Λ.Λ.Α.Ε. αλλά και –κυρίως– στη συνέπεια και εργατικότητα του ολιγάριθμου προσωπικού του Οργανισμού (μόλις επτά υπάλληλοι ΙΔΑΧ).
Παρά τις σημαντικές περικοπές της μισθοδοσίας τους, οι υπάλληλοι του Οργανισμού καταβάλλουν καθημερινά κάθε δυνατή προσπάθεια για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας και την άρτια παροχή υπηρεσιών.
Ενδεικτικά, τα ετήσια καθαρά κέρδη της εταιρίας ανά εργαζόμενο αντιστοιχούν σε 70.000€ περίπου (ετήσιο σύνολο καθαρών κερδών περ. 550.000€).
Η συνεργασία με τους φορείς της πόλης, η δημιουργία σύγχρονων υποδομών, η συστηματική δουλειά και ο σεβασμός στο κοινωνικό σύνολο είναι οι αρχές μας για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
Η επιτυχία μας σε αυτή την αναπτυξιακή προσπάθεια θα δικαιώσει τους επενδυτές και τους χρήστες του «διεθνούς σημασίας» λιμένος Λαυρίου, καθιστώντας το «πρωταγωνιστή» στα ναυτιλιακά δρώμενα της χώρας.