« οa1ότα» για μεγαλύτερη χωρητικότητα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

07.05.2014

Στο «χτίσιμο» Μέγα-πλοίων με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 18.000 teu, όπως είναι τα Triple-E της Maersk, φαίνεται ότι οδηγεί ο έντονος ανταγωνισμός στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ήδη, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες η ναυτιλιακή συμμαχία G6 σχεδιάζει να ξεπεράσει τον κύριο ανταγωνιστή της, τη συμμαχία P3, κατασκευάζοντας πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας στο πλαίσιο του σχεδιασμού για καλύτερες οικονομίες κλίμακας.


Να σημειωθεί ότι στην παρούσα χρονική στιγμή το μέσο μέγεθος των πλοίων της συμμαχίας P3 είναι περίπου 10.300 teu, σε σύγκριση με τα πλοία της συμμαχίας G6 που είναι χωρητικότητας 8.200 teu, Μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι ήδη σχεδιάζεται και από τις δυο πλευρές, η κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας ακόμη και …23.000 teu.!


Πάντως, ειδικοί στον κλάδο εκτιμούν ότι εφόσον προχωρήσουν οι σχεδιασμοί αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η υπερπληθώρα χωρητικότητας στην αγορά, σημειώνοντας ότι «ότι τα πλοία χωρητικότητας 21.000 teu μπορούν να είναι το απόλυτο μέγιστο μέγεθος δεδομένων των ναυπηγείων και των λιμανιών προορισμού».


Ναυτιλιακοί κύκλοι αναφέρουν ότι η συμμαχία των G6 υπολογίζει πάνω από 20 σκάφη χωρητικότητας άνω των 19.000 teu, καθώς οι αναλυτές τους προσδοκούν εξοικονομήσεις κόστους, με βάση τις μεγαλύτερες ποσότητες φορτίου που θα αναλογούν σε κάθε πλοίο, και τα οικονομικά μεγέθη είναι ζωτικής σημασίας για την G6 ώστε να αντεπεξέλθει στον εμπορικό ανταγωνισμό με την P3 για τα δρομολόγια Ασίας – Ευρώπης.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!