13.06.2022

Το παρόν και όχι το μέλλον της ακτοπλοΐας πρέπει να είναι πράσινο

Η συμφωνία της Saronic Ferries με το DNV για το σχεδιασμό ηλεκτρικών πλοίων αποτελεί το πρώτο βήμα για τη ναυτιλιακή απανθρακοποίηση στη χώρα μας και θα πρέπει όλοι να βοηθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Maritimes TV, ο Ιωάννης Χιωτόπουλος Vice President Regional Manager South East Europe, Middle East and Africa at DNV στα πλαίσια της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας του DNV με τη Saronic Ferries για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού πλοίου.

Πιο συγκεκριμένα, ο ίδιος τόνισε ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να πάρουν το ρίσκο και να μπουν σε νέες τεχνολογίες και νέα πλοία, το κυβερνητικό και το νομοθετικό πλαίσιο θα πρέπει να ρυθμιστεί σωστά και φυσικά τόσο κεφάλαια όσο και η έρευνα και η ανάπτυξη είναι απαραίτητα για ένα τέτοιο εγχείρημα.

Ο κ. Χιωτόπουλος ανάφερε μεταξύ άλλων ότι η δημιουργία ηλεκτρικών πλοίων στην χώρα μας αποτελεί ένα παράθυρο ευκαιρίας και με το δικό μας ανθρώπινο δυναμικό αλλά και με τη βοήθεια των Νορβηγών θα δημιουργηθεί μια πράσινη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Το παρόν της ακτοπλοΐας πρέπει να είναι πράσινο και όχι το μέλλον όπως δήλωσε χαρακτηριστικά από την πλευρά του ο Γιώργος Παπαιωαννίδης, Partner της Saronic Ferries. Ο ίδιος σημείωσε ότι επέλεξε τον εν λόγω νηογνώμονα καθώς έχει κάνει αντίστοιχα projects στη Νορβηγία και εκτιμά ότι η συνεργασία τους είναι η πλέον κατάλληλη. Αυτή τη φορά όπως είπε, όχι στη θεωρία αλλά στην πράξη η Saronic Ferries σχεδιάζει ένα συγκεκριμένο πλοίο για μία συγκεκριμένη γραμμή και θα είναι γρήγορα υλοποιήσιμο.
Όσον αφορά στο κόστος τόνισε ότι αρχικά θα είναι υψηλό αλλά όπως είπε πρέπει να γίνει η αρχή και άλλωστε στο μέλλον η χρέωση σε όσους μολύνουν τη θάλασσα και το περιβάλλον θα είναι πολύ μεγάλη.

Συνέντευξη: Μάρκος Κάντζιος
camera: studio Panos Halkidis

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!