TEN: Μακροχρόνια χρονοναύλωση το νέο DP2 Suezmax shuttle tanker
Μακροχρόνια χρονοναύλωση με πετρελαϊκή εταιρεία εξασφάλισε η εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN) για τα δυο νέα DP2 Suezmax δεξαμενόπλοια ειδικού σχεδιασμού (shuttle tanker) που πρόκειται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2017, με δυνατότητα για ένα δεύτερο σκάφος.
Κύκλοι της ΤΕΝ ανέφεραν ότι ο τομέας των shuttle tanker απαιτεί υψηλή εξειδίκευση, αφού χρειάζονται τελευταίας τεχνολογίας πλοία ειδικά σχεδιασμένα για τη μεταφορά πετρελαίου από θαλάσσιες εξέδρες γεώτρησης.
Συνήθως, τα εν λόγω πλοία δεσμεύονται σε βιομηχανικά έργα για μεγάλες χρονικές περιόδους και λειτουργούν σε ένα σύνθετο επιχειρησιακό περιβάλλον.
Ο στόλος της TEN αποτελείται από 64 πλοία διπλού κύτους (συμπεριλαμβανομένου του Suezmax DP2), ένα μείγμα από δεξαμενόπλοια αργού, μεταφοράς προϊόντων και τα πλοία μεταφοράς LNG, συνολικής χωρητικότητας 6.720.000 dwt.
Από αυτά, 44 πλοία εμπορεύονται αργό πετρέλαιο, 14 προϊόντα αργού πετρελαίου, και τέσσερα είναι shuttle tanker εδικού σχεδιασμού (όπως το Suezmax DP2) και δύο πλοία μεταφοράς LNG. Ο μέσος όρος ηλικίας του εν λειτουργία στόλου είναι 7,2 χρόνια.
Η χρηματοδότηση των 10 εκ των 14 νεότευκτων έχει ήδη κανονιστεί και οι συζητήσεις για τα υπόλοιπα είναι σε εξέλιξη, αναφέρει η TEN.
Να πούμε ότι τα πλοία shuttle tanker είναι δεξαμενόπλοια τα οποία φορτώνουν κατευθείαν από τις πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου.