Συρρικνώνονται τα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια των ελληνικών Τραπεζών

10.03.2014

Περαιτέρω συρρίκνωση στο χαρτοφυλάκιο των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων των ελληνικών τραπεζών και το 2014 εκτιμούν τραπεζικοί και ναυτιλιακοί κύκλοι εξαιτίας της κρίσης στις ναυλαγορές

αλλά και εξαιτίας του ρυθμιστικού πλαισίου που επιχειρούν να ασκήσουν στην ελληνική ναυτιλία ανταγωνιστικές ναυτιλιακές δυνάμεις της Ευρώπης, που έχουν ρόλο στη διαμόρφωση των σχετικών αποφάσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2013 το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών μειώθηκε σχεδόν κατά 15\%, στα 11 δις ευρώ σε σχέση με το 2012 που ήταν στα 12,7 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το 2009 το ύψος του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου των ελληνικών τραπεζών είχε φθάσει στα 16,14 δισ. ευρώ.. Δηλαδή από το 2009 έως και το 2013 το χαρτοφυλάκιο μειώθηκε κατά 5,1 δις ευρώ. Σε διεθνές επίπεδο, ξένες και ελληνικές τράπεζες είχαν υπόλοιπα δανείων και πιστωτικών γραμμών προς την ελληνόκτητη ναυτιλία συνολικού ύψους 65,78 δισ. Το ποσό αυτό ήταν μειωμένο κατά 2,83\% σε σχέση με το 2011.


Κύκλοι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ανέφεραν στο maritimes.gr ότι το πρόβλημα της χρηματοδότησης λύθηκε, σε μεγάλο βαθμό, με την εναλλακτική χρηματοδότηση μέσω των private equities, αλλά και από ασιατικές τράπεζες. Επίσης και με την αύξηση των χαρτοφυλακίων τραπεζών όπως οι ABN Amro, DVB, Nordea, Bremer, Nord LB, KFW και Credit Suisse που είχαν ενισχύσει τις χρηματοδοτήσεις τους και το 2012.


Να σημειωθεί ότι περισσότερα από 8 δισ δολ φέρεται να έχουν αντλήσει οι ναυτιλιακές εταιρείες τους τελευταίους 14 μήνες από τα Χρηματιστήρια σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στο πέμπτο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν από την εταιρεία GMS Projects & Finance Department, το 2013 παρατηρήθηκε υπερδιπλασιασμός των κεφαλαίων που επένδυσαν τα funds στη ναυτιλία, καθώς έφθασαν τα 6,3 δισ. δολ. έναντι 2,9 δισ. δολ. το 2012. Αντιθέτως, το 2011 τα επενδυμένα κεφάλαια έφθασαν στα 4,3 δισ. δολ., ενώ το 2010 ήταν μόλις 2,1 δισ. δολ.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!