Σχεδιάζονται επενδυτικές κινήσεις από τις ναυτιλιακές, παρά την καθοδική πίεση του Δείκτη Balitc Dry
Ανεπηρέαστες εμφανίζονται οι επενδυτικές κινήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών, κατά την διάρκεια του δεύτερου 6μήνου του έτους, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει μια αισιόδοξη προσέγγιση για το χύδην ξηρό φορτίο, παρά την καθοδική πίεση του Δείκτη Balitc Dry κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 μονάδων.
Μάλιστα , σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny ο Ιούνιος φαίνεται ότι ακολουθεί την πτωτική τάση του προηγούμενου μήνα για δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία εμπορευματικών μεταφορών, ενώ υπάρχουν και κάποια σημάδια ανάκαμψης με σκεπτικισμό στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τις τελευταίες εβδομάδες σε ελληνικά χέρια πέρασαν τα εξής πλοία:
Φορτηγά- χύδην (bulk carrier)
• Σημαία Παναμά « BUMBI», χωρητικότητας 29.870 τόνων, κατασκευής 2004, στην Ιαπωνία. Πωλήθηκε από Ιάπωνες αντί 13 εκατομμυρίων δολαρίων.
• Σημαία Παναμά «BLUE MANASLU», χωρητικότητας 179,276 DWT BLT, κατασκευής 2011, στην Κορέα. Πωλήθηκε από εταιρεία της Νότιας Κορέας αντί 51 εκατομμυρίων δολαρίων με συμφωνία παράδοσης τον Δεκέμβριο του 2014.
• Σημαία Λιβερίας «CROWN MINA», χωρητικότητας 58.018 τόνων, κατασκευής 2012, στην Κίνα. Και
Σημαία Λιβερίας CROWN ALEXANDRA 57.981 τόνων, κατασκευής 2012, στην Κίνα.
Τα δύο πλοία πωλήθηκαν en block αντί άγνωστης τιμής από γαλλοκινέζικη εταιρεία. Να σημειωθεί στην τιμή του «CROWN MINA», που είχε βγει από καιρό για πώληση, περιλαμβάνεται χρονοναύλωση με 11.600 δολάρια την ημέρα, λιγότερο κατά 5\% από το πρώτο έτος.
• Το IMABARI RESALE, χωρητικότητας 28,500 τόνων, κατασκευής 2014, που πωλήθηκε από το ναυπηγείο Imabari της Ιαπωνίας αντί 22,6 εκατομμυρίων δολαρίων.
Δεξαμενόπλοια
• Το με σημαία Χονγκ Κόνγκ Crude oil tanker (δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου) «SEATRANSPORT», χωρητικότητας 106.638 τόνων, κατασκευής 2002, στην Ιαπωνία. Πωλήθηκε αντί 18 εκατομμυρίων δολαρίων από εταιρεία με έδρα τον Καναδά.
• Το με σημαία Παναμά Crude oil tanker «NEPTUNE GLORY», χωρητικότητας 299.127 τόνων, κατασκευής 1998, στο Κορέα. Πωλήθηκε αντί 23,5 εκατομμυρίων δολαρίων από Γερμανική εταιρεία.
Δημοσιεύματα του διεθνούς ναυτιλιακού τύπου αναφέρουν ως αγοραστή του πλοίου, την εταιρεία του κ. Αδαμ Πολέμη. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα η τιμή πώλησης ήταν στα 20,3 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία αντιστοιχούσαν και στην τιμή για να δοθεί προς διάλυση (scrap).
Η εταιρεία New Shipping του κ. Αδαμ Πολέμη αγόρασε πρόσφατα και δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια, μέχρι τότε ιαπωνικών συμφερόντων, το» Ryuho Maru», χωρητικότητας 281.000 τόνων, προς 21,1 εκατομ. δολάρια και το αδελφό του Kou-Ei (και τα δύο κατασκευής 1999) αντί 21,2 εκατομμύρια δολάρια.
• Το με σημαία Νήσων Μάρσαλ oil tanker NEDIMAR, χωρητικότητας 46,799 τόνων, κατασκευής 1996, στην Κορέα. Πωλήθηκε αντί 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων.