Στο χαμηλότερο σημείο τα ναύλα Ασίας-Ευρώπης

17.10.2014

Οι τιμές των ναύλων για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από λιμάνια της Ασίας προς τη Βόρεια Ευρώπη μειώθηκαν κατά 10,2\%, φθάνοντας τα 738 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 6,1 μέτρων (TEU), την εβδομάδα που έληξε την Παρασκευή, σύμφωνα πληροφορίες από τη Shanghai Containerized Freight Index.

Ήταν η τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα πτώσης των ναύλων στην πιο πολυσύχναστη διαδρομή στον κόσμο και το ποσοστό αυτό είναι το χαμηλότερο από την 25η Οκτωβρίου του περασμένου έτους. Τα ναύλα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αυξηθεί σε 11 εβδομάδες αυτό το χρόνο, αλλά έχουν μειωθεί σε 29 εβδομάδες.


Ο Nils Andersen Smedegaard, διευθύνων σύμβουλος της AP Moller-Maersk που ελέγχει τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προειδοποίησε ότι η βιομηχανία θα πρέπει να συνηθίσει στη σταδιακή μείωση επιτοκίων.


“Ο καθένας ελπίζει για το αντίθετο, αλλά αυτό δεν είναι ρεαλιστικό, κατά τη γνώμη μου”, ο Smedegaard δήλωσε στο Reuters σε μια εκδήλωση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην Κοπεγχάγη την Τετάρτη. “Θα δούμε βαθμιαία μείωση των τιμών και αυτό θα συνεχίσει να είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά (business) για να είσαι μέρος της”.


Οι μέσες τιμές για το 2014 στις διαδρομές Ασία-Ευρώπη είναι 1.225 δολάρια ανά TEU έναντι 1.090 δολαρίων το περασμένο έτος.


Ο δείκτης των τεσσάρων κυρίων οδών από την Ασία μειώθηκε κατά 2,6\% στα 911,03 δολάρια ανά TEU. Οι τιμές για τα λιμάνια της Μεσογείου μειώθηκαν 8,2\%, ενώ οι τιμές για τις ανατολικές και δυτικές ακτές των ΗΠΑ μειώθηκαν 1\% και 2\% αντίστοιχα. Το τρέχον επίπεδο των επιτοκίων spot θεωρείται ευρέως ως ζημιογόνο.


.


Η AP Moller-Maersk ο “βραχίονας” στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων της Maersk Line, παγκόσμιου ηγέτη στην αγορά με σχεδόν 600 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ήταν μια από τις λίγες εταιρείες στον κλάδο που σημείωσε κέρδη πέρυσι.


Ενώ ναυτιλιακή βιομηχανία των εμπορευματοκιβώτιων στο σύνολό της έχει «ιδρώσε»ι για να βγάλει λεφτά σε μια αγορά με πάρα πολλά πλοία και πολύ λίγα αγαθά για να μετακινηθούν, η Maersk Line έχει βελτιώσει τα κέρδη της τα τελευταία επτά τρίμηνα.


Παρ” όλα αυτά οι προοπτικές της βιομηχανίας παραμένουν σκληρές.


Η δανική ναυτιλιακή εταιρεία ελέγχει περίπου το ένα πέμπτο του συνόλου των κοντέινερ που μεταφέρονται από την Ασία προς την Ευρώπη.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!