Στο ΣΑΣ της Παρασκευής αναμένεται να βρεθεί η εταιρεία που θα αντικαταστήσει τη ΝΕΛ

11.09.2014

Αύριο Παρασκευή, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), εκτιμάται ότι θα λυθεί το πρόβλημα που προέκυψε με την κάλυψη των γραμμών του βορείου Αιγαίου μετά και την έκπτωση της ΝΕΛ από τις άγονες γραμμές τις οποίες είχε αναλάβει με δημόσιες συμβάσεις.

Πάντως έως χθες Τετάρτη, ημέρα που έληξε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ενδιαφέροντος από άλλες εταιρείες , δεν είχε εκδηλωθεί κανένα ενδιαφέρον. Ωστόσο, όπως ανέφεραν κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας στο https://www.maritimes.gr/ δεν «ανησυχούν καθώς στην συνεδρίαση του ΣΑΣ εκτιμάται ότι θα υπάρξουν προτάσεις για την κάλυψη του κενού».


Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ακόμη ότι « η κάλυψη των γραμμών που εκμεταλλευόταν η ΝΕΛ θα γίνει με απευθείας ανάθεση για τρεις μήνες. .Μετά το 3μηνο θα υπάρχει νέος διαγωνισμός».


Κατά πληροφορίες οι εταιρείες που ενδέχεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον είναι η Bue Star Ferries και η Hellenic Sea Ways ( HSW) αλλά ακόμη και αυτό να μην συμβεί, όπως αναφέρθηκε στο https://www.maritimes.gr/ « οι συγκεκριμένες γραμμές θα καλυφθούν και δεν θα μείνει νησί χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση».


Το ιστορικό


Την περασμένη Τρίτη ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κήρυξε έκπτωτη την ΝΕΛ και την θυγατρική της, Sea Link Ferries, από συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας και ειδικότερα αυτές της γραμμής Θεσσαλονίκη/Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ικαρία, και την C Link Ferries από τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου.


Το υπουργείο επικαλούμενο και λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής αλλά και την ανάγκη κάλυψης επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, κάλεσε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε προσφορές έως την Τετάρτη στις 12:00 το μεσημέρι για τη σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των παρακάτω δρομολογιακών γραμμών: «Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου» και επιστροφή, «Καβάλα- Λήμνος – Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου» και επιστροφή, «Καβάλα- Λήμνος – Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι – Άγιος Κήρυκος» και επιστροφή με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα ανά γραμμή από Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο. και για την γραμμής «Λαύριο/Ραφήνα ‐ Ψαρά ‐ Μεστά Χίου» και επιστροφή με τρία δρομολόγια την εβδομάδα.


Στην προθεσμία της Τέταρτης η οποία παρέλευσε άκαρπη, η πρόσκληση όριζε ως ανώτατα προσφερόμενα μισθώματα ανά γραμμή, για το Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου και επιστροφή το ποσό των 39.472,73 € ανά πλήρες δρομολόγιο συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των λοιπών νομίμων κρατήσεων, για το Καβάλα- Λήμνος – Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου και επιστροφή το ποσό των 32.705,99 €, για το Καβάλα- Λήμνος – Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι – Άγιος Κήρυκος και επιστροφή το ποσό των 33.833,78 € ανά πλήρες δρομολόγιο και για το «Λαύριο/Ραφήνα ‐ Ψαρά‐ Μεστά Χίου» το ποσό των 20.165,47 €.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!