Στην Goldman Sachs το 12,3% της Dynagas
Aύξησε το ποσοστό της στην εταιρία του Προκοπίου δίνοντας $5,27 εκατ.
Η Dynagas Partners, η εταιρία του Γιώργου Προκοπίου, με την οποία δραστηριοποιείται στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) κέρδισε την εμπιστοσύνη της Goldman Sachs. Ο παγκόσμιος χρηματοοικονομικός κολοσσός, ενώ ρευστοποίησε 4.023.100 μετοχές που κατείχε (σε ποσοστό 5,93\%) στην εταιρία Awilco, -η οποία επίσης δραστηριοποιείται στα πλοία LNG- ενίσχυσε τη θέση του στη ναυτιλιακή εταιρία του Προκοπίου, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση 633,6 εκ. δολ., αποκτώντας εξασφαλίσεις συνολικής αξίας πάνω από 5 εκατ. δολάρια.
Η Goldman Sachs Asset Management αγόρασε 249.200 επιπλέον μετοχές στη Dynagas Partners, ανεβάζοντας το ποσοστό της στο 12,3\% (από 10,61\% στο τέλος Δεκεμβρίου), όπως δείχνουν τα στοιχεία του ενημερωτικού σημειώματος προς την αμερικανική Eπιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Με δεδομένο την τιμή της τελευταίας διαπραγμάτευσης της μετοχής της Dynagas Partners, οι επιπλέον τίτλοι αξίζουν 5,27 εκατ. δολ. και το συνολικό ποσοστό της 38,89 εκατ. δολ. Όπως αναφέρει η Tradewinds, η Goldman Sachs αποτελεί τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο μέτοχο στην Dynagas, μετά την δημόσια προσφορά μετοχών, ύψους 225 εκατ. δολαρίων, στην οποία προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρία τον περασμένο Νοέμβριο.
«Ψήφο» εμπιστοσύνης στην εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, έχουν δώσει και άλλοι ισχυροί διεθνείς «παίκτες» όπως η Kanye Anderson Capital και η Zimmer Partners, οι οποίοι επίσης ελέγχουν σημαντικά ποσοστά μετοχών στην εταιρία.
Γιατί διάλεξε την Dynagas Partners του Γιώργου Προκοπίου η Goldman Sachs για να ενισχύσει σημαντικά τη θέση της; Πού ποντάρουν τα στελέχη του χρηματοοικονομικού γίγαντα ρίχνοντας 5,27 εκατ. δολάρια στη ναυτιλιακή εταιρία του Έλληνα εφοπλιστή; Η Goldman Sachs έδειξε από τον περασμένο Νοέμβριο την προτίμησή της προς την Dynagas Partner, όταν αγόρασε σημαντικό αριθμό μετοχών στη δημόσια εγγραφή της Dynagas στο NASDQ.
Εκείνες τις μέρες, ο Γιώργος Προκοπίου ανέβηκε στην 23η θέση της Lloyd’s List με τις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, ενώ ένα χρόνο πριν βρισκόταν στην 28η και παράλληλα ανακηρύχθηκε Ελληνική Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της χρονιάς για το 2013. Οι διακρίσεις αυτές καθρέφτιζαν την επέκταση του Γιώργου Προκοπίου με την Dynagas Partner στα πλαίσια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG).
Ο στόλος της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρίας αποτελείται από τρία πλοία συνολικής χωρητικότητας 150.000 κυβικών μέτρων, τα οποία είναι μακροχρόνια ναυλωμένα στις BG Group και Gazprom. Τα δύο από αυτά, το “Clean Force” και το “Ob River”, είναι μεταξύ των δέκα πλοίων του συγκεκριμένου τύπου παγκοσμίως, που έχουν πιστοποιητικό ice class, ώστε να ταξιδεύουν στους πάγους.
ΤΑ ΑΤΟΥ
Η Goldman Sachs είχε βάλει στο «μάτι» τον Γιώργο Προκοπίου από πέρυσι, διαβλέποντας τα «ατού» που έχει ο Έλληνας εφοπλιστής, καθώς συγκαταλέγεται στους πρώτους Έλληνες που είχαν και έχουν δουλειές με τους Ρώσους. Πριν από ένα χρόνο, το πλοίο του Γιώργου Προκοπίου “Ob River”, διέσχισε την Αρκτική μέσω της Νότιας Διαδρομής, με προορισμό την Ιαπωνία για λογαριασμό της Gazprom, η οποία το είχε ναυλώσει.
Αυτή η στενή σχέση Προκοπίου – Ρώσων ήταν ένας από τους σημαντικότερους λόγους για την απόφαση της Goldman Sachs να ενισχύσει τη θέση της στη Dynagas Partner. Με τις κινήσεις αυτές άλλωστε, η ναυτιλιακή εταιρία του Γιώργου Προκοπίου, έδειξε ότι αναμένεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, η οποία αναμένεται τα επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί, όπως εκτιμούν οικονομικοί αναλυτές.
Ο ελληνικός εφοπλισμός όχι μόνο έχει δημιουργήσει στόλους με πλοία μεταφοράς LNG, αλλά συνεχίζει να τους ενισχύει, με τον Γιώργο Προκοπίου να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή.
Ένας ακόμα λόγος της «ψήφου εμπιστοσύνης» της Goldman Sachs προς τον Έλληνα εφοπλιστή ήταν και ο διπλασιασμός σχεδόν των λειτουργικών και καθαρών εσόδων το 2013 από την δραστηριοποίηση στη μεταφορά υγροποιημένου αερίου. Τα λειτουργικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 55,4 εκατ. δολάρια το 2013, ενώ τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα 45,6 εκατ. δολ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Dynagas μόνον το τελευταίο τρίμηνο του 2013 είχε έσοδα 11 εκατ. δολ., στοιχείο που, όπως υποστηρίζουν χρηματοοικονομικοί αναλυτές, δικαιολογεί την εμπιστοσύνη της Goldman Sachs προς την εταιρία του Γιώργου Προκοπίου. Ακόμα και ο καθαρός δανεισμός του 2013, που ήταν 186,4 εκατ. δολ., δεν θεωρείται ανησυχητικός, σε σχέση με τα υπόλοιπα στοιχεία των οικονομικών αποτελεσμάτων, αλλά και με τις προοπτικές της Dynagas Partners στην θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Χτίζει 7 νέα πλοία LNG 1,4 δισ. δολ.
Οι προοπτικές για την δημιουργία στόλων με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου είναι ευοίωνες γιατί, παρά το γεγονός ότι το 2011 και το 2012 τοποθετήθηκαν μαζικά παραγγελίες πλοίων, οι οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο για περαιτέρω παραγγελίες.
Ανάμεσα στους πρώτους που αυξάνουν τον στόλο τους για την συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ο Γιώργος Προκοπίου με τη Dynagas Partner. Ο Έλληνας εφοπλιστής έχει ήδη παραγγείλει την κατασκευή επτά νέων LNG carriers, σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας, συνολικού κόστους 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η χρηματοδότηση του μεγάλου αυτού προγράμματος θα γίνει μέσω της άντλησης κεφαλαίων από τον NASDAQ.
Με αυτά τα επτά νέα σκαριά ο Γιώργος Προκοπίου θα έχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους με πλοία LNG και θα εξασφαλίσει ακόμα περισσότερες ναυλώσεις. Μέσα στο 2013 τα έσοδα της Dynagas Partner από τα ναύλα, έφτασαν τα 8,2 εκατ. δολάρια και θα ήταν περισσότερα αν ο στόλος του Γιώργου Προκοπίου ήταν μεγαλύτερος.