Στη δημιουργία ναυπηγείων – γιγάντων οδηγεί ο ανταγωνισμός Κινέζων και Νότιοκορεατών

31.10.2019

Σε διαδικασία συγχωνεύσεων εισέρχονται τους τελευταίους μήνες μεγάλες διεθνείς ναυπηγικές μονάδες στην Ασία στο πλαίσιο της πολιτικής αντιμετώπισης σωρείας προκλήσεων που έχουν να κάνουν, κυρίως, με την έρευση πηγών χρηματοδότησης αλλά και επιτυχούς αντιμετώπισης του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί ανάμεσα στα κινεζικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.

Ήδη η απόφαση συγχώνευσης των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering σηματοδοτεί την ίδρυση  του μεγαλύτερου  ναυπηγικού  Ομίλου στον κόσμο. Ενώ από την πλευρά της η Κίνα ανακοίνωσε  ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την συγχώνευση των μεγαλύτερων ναυπηγείων της αυτών  της  China CSSC Holdings Ltd. (CSSC) και China Shipbuilding Industry Corp. (CSIC). Μάλιστα, όπως αναφέρουν σχετικές πηγές, «μετά τις εγκρίσεις της Assets Supervision and Administration Commission της κινεζικής κυβέρνησης η συγχώνευση των δυο ναυπηγείων βρίσκεται λίγο πριν την ολοκλήρωσή της».

Να σημειωθεί ότι τα δύο κινεζικά ναυπηγεία καταλαμβάνουν την κορυφή μεταξύ των κινεζικών ναυπηγείων σε όρους παραγωγικής ικανότητας, με αναλυτές της αγοράς να κάνουν λόγο για μια προσπάθεια του «Κινεζικού Δράκου» να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.

Οι ίδιοι αναλυτές σημειώνουν ακόμη ότι φαίνεται να  οδηγούνται προς συγχώνευση και μεσαίου μεγέθους κινεζικά ναυπηγεία, γεγονός που συνιστά «απειλή» για την πορεία των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων που είναι και οι κύριοι ανταγωνιστές τους. Ήδη , όπως αναφέρεται, εκπρόσωποι των μεσαίου μεγέθους νοτιοκορεατικών  ναυπηγείων  εκφράζουν έντονη ανησυχία για την επιβίωσή τους τα επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χάσουν παραγγελίες για δεξαμενόπλοια από κινεζικά ναυπηγεία, όπως έχει γίνει και με τα bulk carriers, καθώς τα ναυπηγεία της Κίνας προσφέρουν ελκυστικότερες τιμές ναυπήγησης

Hyundai – Daewoo : Ένας γίγαντα γεννιέται

 Μετά την πρόσφατη, προ ολίγων μηνών,  απόφαση συγχώνευσης των νοτιοκορεατικών Hyundai Ηeavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, φαίνεται ότι δημιουργείται  ένα «γίγαντας»… στο ναυπηγοκατασκευαστικό κλάδο  ικανός να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές της Κίνας και της Σιγκαπούρης, εφόσον βεβαίως εγκριθεί η συγχώνευση από τις αντίστοιχες αρχές ανταγωνισμού των χωρών όπου δραστηριοποιούνται οι Hyundai και Daewoo.

Όπως  έχει γίνει, ήδη, γνωστό η συμφωνία, ύψους 2 δισ. δολαρίων, θα υλοποιηθεί με ανταλλαγή μετοχών. Σύμφωνα  με την εταιρεία ερευνών Clarksons Research ο νέος όμιλος στη ναυπήγηση θα ελέγχει το 21,2\% της διεθνούς αγοράς, ενώ στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η ιαπωνική Imabari Shipbuilding με ποσοστό 6,6\%.

Να σημειωθεί ότι  στη Νότια Κορέα η βιομηχανία ναυπήγησης πλοίων αντιστοιχεί στο 7\% των εξαγωγών, καθώς και της απασχόλησης.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!