Σταθερά στην πρωτοπορία οι Έλληνες εφοπλιστές .

13.03.2014

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζουν να βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχοντας το 16\% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας σε DWT και το 47\% του στόλου των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ποια, όμως, είναι τα μεγέθη της ελληνόκτητης ναυτιλίας σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal Research & Valuations ; Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν από την δευτερογενή αγορά 70 μεταχειρισμένα πλοία καταβάλλοντας 1,961δισ. δολ ,Τα πλοία αυτά μαζί με τα 379 πλοία που αγοράστηκαν κατά την διάρκεια του 2013 έναντι 6,716 δισ. δολ, καλύπτουν το 50\% της μεταφορικής δυναμικότητας σε DWT που άλλαξε χέρια παγκοσμίως .Σε χωρητικότητα (DWT ) οι αγορές του 2013 καλύπτουν το 35\% του συνόλου.


Ειδικότερα, το 2013 οι έλληνες εφοπλιστές είχαν υπό τον έλεγχό το 23,5\% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και το 18,5\% του παγκόσμιου στόλου των φορτηγών μεταφοράς χύδην φορτίων ενώ υπό παραγγελία βρίσκονται 372 νέα ποντοπόρα.


Την ώρα, πάντως, που οι Έλληνες «σαρώνουν» κυριολεκτικά τις αγορές χρηματοδοτώντας τις επενδύσεις τους σύμφωνα με την Petrofin Research, τόσο με ίδια κεφάλαια όσο και σε συνεργασία με μεγάλα αμερικανικά private equity funds αλλά και τις λιγοστές διεθνώς τράπεζες που εξακολουθούν να ανοίγουν πιστώσεις προς την ποντοπόρο οι Γερμανοί, βασικοί ανταγωνιστές των Ελλήνων εφοπλιστών, εξωθούνται σε πωλήσεις. Τον Ιανουάριο του 2014 βρέθηκαν για έναν ακόμη μήνα στην κορυφή της κατάταξης με τους πωλητές και αυτό διότι όπως επισημαίνουν οι ειδικοί πιέζονται πλέον ακόμα και από τις πιο διστακτικές και προστατευτικές τράπεζες να κλείσουν τα υπόλοιπά τους.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!