Στα 72 δις δολ. η αξία του ελληνικού στόλου – Στα 809 δις δολ. η αξία του παγκόσμιου

13.06.2014

Τον τρίτο ακριβότερο στόλο διεθνώς διαχειρίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές, συνολικής αξίας 72 δις δολαρίων, ακολουθώντας τους Ιάπωνες που βρίσκονται στην πρώτη θέση και τους Αμερικανούς που είναι στην δεύτερη , σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services Limited.

Ειδικότερα, η συνολική αξία του στόλου που διαχειρίζονται οι Ιάπωνες φθάνεις στα 100 δις δολάρια ενώ των Αμερικανών (ΗΠΑ) βρίσκεται στα 92 δις δολάρια. Ακολουθούν οι κινέζοι με στόλο συνολικής αξίας 61 δισ. δολαρίων και οι Γερμανοί εφοπλιστές που διαχειρίζονται στόλο συνολικής αξίας 60 δισ. δολαρίων.


Η συνολική αξία του παγκόσμιου στόλου υπολογίζεται στα 809 δισ. δολάρια. Οι πρώτες πέντε χώρες, βάσει αξίας στόλου ελέγχουν το 48\% και οι 10 πρώτες με το ίδιο κριτήριο το 67\% της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας όσον αφορά στα πλοία.


Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία ελέγχει το 15,17\% του παγκόσμιου στόλου βάσει χωρητικότητας με 164 εκατομμύρια τόνους και ακολουθεί η Ιαπωνία με 13,8\%, η Κίνα με 13,8\%, η Γερμανία με 7,7\% και την πεντάδα συμπληρώνει η Κορέα με 4,6\%. Η Σιγκαπούρη ελέγχει το 3,98\% και η Ταϊβάν το 2,74\%.


Οι πρώτοι Έλληνες με εισηγμένες ναυτιλιακές και μη


Οι πρώτοι Έλληνες πλοιοκτήτες με εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, σε αριθμό πλοίων και όχι με βάση την χωρητικότητα είναι :


■ Ο όμιλος Navios της κυρίας Αγγελικής Φράγκου, με 112 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 10,7 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο χωρητικότητας τους 95.919 τόνους.


■ Η Dynacom Tankers του κ. Γιώργου Προκοπίου, με 88 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 11,8 εκατομμυρίων τόνων και μέσο όρο τους 134.569 τόνους.


■ Ο όμιλος Τσάκου του κ. Παναγιώτη Τσάκου, με 74 πλοία, χωρητικότητας 6,8 εκατομμυρίων τόνων.


■ Η Costamare Shipping της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, με 65 πλοία, χωρητικότητας 4,2 εκατομμυρίων τόνων.


■ Η Danaos Shipping του δρα Ιωάννη Κούστα, με 55 πλοία, χωρητικότητας 3,8 εκατομμυρίων τόνων.


Οι πρώτοι με ναυτιλιακές εταιρείες μη εισηγμένες σε χρηματιστήρια, με βάση τον αριθμό πλοίων και όχι τη χωρητικότητα, είναι οι εξής:


■ O κ. Γιάννης Αγγελικούσης του ομώνυμου ομίλου με 96 πλοία συνολικής χωρητικότητας 18,6 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο χωρητικότητας τους 194.720 τόνους.


■ Ο κ. Βίκτωρας Ρέστης με την Enterprises Shipping που διαθέτει στόλο 81 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 7,185 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο τους 88.708 τόνους.


■ Ο κ. Ντίνος Μαρτίνος με τη Thenamaris, με 56 πλοία, χωρητικότητας 5,1 εκατομμυρίων τόνων.


■ Ο κ. Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine, με 53 πλοία, χωρητικότητας 6,1 εκατομμυρίων τόνων.


■ Ο κ. Γιώργος Οικονόμου με την Cardiff Marine, με 52 πλοία, χωρητικότητας 7,5 εκατομμυρίων τόνων.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!