Safe Bulkers (Χατζηιωάννου): Καταγράφει υψηλή κερδοφορία και ανανεώνει τον στόλο της
Η εισηγμένη στο NYSE Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, γνωστοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα το πρόγραμμα ανανέωσης του στολου της.
Αναλυτικότερα, το πρώτο τρίμηνο η Εταιρεία κατέγραψε σημαντική κέρδη, τα οποία ανήλθαν σε 25.3 εκατομμύρια δολάρια, από 19.3 εκατομμύρια δολάρια (το πρώτο τρίμηνο του 2023). Επίσης, τα έσοδα της διαμορφώθηκαν σε 81.7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 66.8 εκατομμύρια δολάρια, από το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ενώ όσον αφορά στο κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων αυτά διαμορφώθηκαν σε 47.9 εκατομμύρια δολάρια, σε σχέση με 38.2 εκατομμύρια δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Εκτός των αποτελεσμάτων, από τις 19 Απριλίου 2024, το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων της Εταιρείας, αποτελείται από συνολικά 16 πλοία, συμπεριλαμβανομένων δύο Kamsarmaxes διπλού καυσίμου – με μεθανόλη. Επισημαίνεται ότι η Safe Bulkers έχει ήδη παραλάβει τα “Vassos”, “Climate Respect”, “Climate Ethics”, “Climate Justice”, “Pedhoulas Trader”, “Morphou”, “Rizokarpaso”, “Ammoxostos” & “MY kyrenia”. Αξίζει να αναφερθεί ότι η συνολική κεφαλαιουχική δαπάνη του προγράμματος νεότευκτων πλοίων είναι περίπου 579.5 εκατομμύρια δολάρια, από τα οποία απομένουν να πληρωθούν 200.6 εκατομμύρια δολάρια.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Εταιρεία ανανεώνει σταδιακά τον στόλο της με νεότευκτα πλοία, που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τους πιο πρόσφατους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) οι οποίοι σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και επιλεκτική πώληση παλαιότερων πλοίων. Παράλληλα, η Εταιρεία συνεχίζει και το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου της, με στόχο την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, γεγονός που αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Στις 19 Απριλίου 2024, η εταιρεία είχε ένα στόλο 46 πλοίων, δύο από τα οποία ήταν προς πώληση, συμπεριλαμβανομέων 10 Panamaxes, 11 Kamsarmaxes, 17 Post-Panamaxes & 8 Capesizes, συνολικής χωρητικότητας 4.6 εκατομμυρίων dwt και μέση ηλικία τα 10.0 έτη.
Τέλος, από την πλευρά του ο Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας, σχολιάζοντας τις εξελίξεις επισημαίνει: «Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, λειτουργήσαμε σε μια σχετικά ισχυρότερη αγορά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Έχοντας άνετη ρευστότητα και μόχλευση, και σύμφωνα με τη στρατηγική μας ESG, δώσαμε μια πρόσθετη παραγγελία για ένα νεότευκτο πλοίο της Φάσης 3, συνεχίσαμε την ανανέωση του στόλου μας με την πώληση τριών παλαιότερων πλοίων μας, επαναγοράσαμε 4,9 εκατομμύρια μετοχές της κοινής μας μετοχής και ταυτόχρονα δηλώσαμε μέρισμα πέντε σεντς ανά μετοχή της κοινής μετοχής. Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας, διατηρώντας μια ισχυρή κεφαλαιακή δομή σε συνδυασμό με την ανάπτυξη ενός νέου, σύγχρονου και ενεργειακά αποδοτικού στόλου, με λειτουργικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενόψει των επερχόμενων αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών».