Σ.Πασχάλης: Με την επένδυση στα πλοία Aero μειώνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Attica Group
“Ο όμιλος Attica εδώ και αρκετά χρόνια εργάζεται συστηματικά πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα προκειμένου να ελαττώσει το αποτύπωμα άνθρακα από τα πλοία του στόλου του. «Βλέπουμε την ανάγκη να μειώσουμε τις εκπομπές αερίων ρύπων που έχουν τα πλοία μας. Γενικά, όλα τα πλοία υψηλών ταχυτήτων είναι μεγάλοι ρυπαντές, οπότε πρέπει να βρούμε κατάλληλους τρόπους και κατάλληλες μεθόδους ώστε να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων και άμεσα. Επισημαίνει ο κ. Σπύρος Πασχάλης, CEO του Ομίλου Attica, στο maritimes.gr στα πλαίσια των εγκαινίων που πραγματοποιήθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά (08/09) για τα τρία νέα υπερσύγχρονα νεότευκτα πλοία τύπου Aero Catamaran.
Αναφέρει τρόπους όπως η μείωση της ταχύτητας, όπου αυτό είναι εφικτό, τοποθετώντας τον κατάλληλο εξοπλισμό ο οποίος θα βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση των πλοίων αλλά και σταδιακά ανανεώνοντας τα παλαιότερα πλοία του στόλου με σκοπό τελικά να φτάσουνε σε κάποιος βάθος χρόνου να μειωθούν σημαντικά οι ρύποι.
Αναφερόμενος στο πως εξελίχθηκε ο πρώτος μήνας δρομολόγησης των νέων πλοίων ο ίδιος ανάφερε ότι “Ο κόσμος είναι ευχαριστημένος, λαμβάνουμε πολύ καλά σχόλια για τα πλοία, έχουν καλή ευστάθεια στη θάλασσα, έχουν ικανοποιητική ταχύτητα, βγάζουν τα δρομολόγια τους όπως προβλέπεται και ένα καινούργιο προϊόν είναι πάντα ένα καινούργιο προϊόν και το πουλάμε στις ίδιες τιμές που πουλάγαμε και για τα προηγούμενα πλοία”.
Σχετικά με τις προκλήσεις που καλείτε να αντιμετωπίσει η ακτοπλοΐα και το τη προβλέπει, ο κ. Πασχάλης είπε ότι “Δεν ξέρω τι να προβλέψουμε πια, γιατί κάναμε μία καλή χρονιά το 2019 ήταν μια καλή χρονιά και για τον ελληνικό τουρισμό και για την ακτοπλοΐα. Εν συνεχεία ήρθε ο κορονοϊός ο οποίος κράτησε σχεδόν δύο χρόνια με όλες τις δυσκολίες, τις απαιτήσεις των πρωτοκόλλων, τις δυσκολίες να ταξιδέψει ο κόσμος με τους περιορισμούς στην κινητικότητα και πάνω που λέγαμε ότι θα μπαίναμε στο 2022 σε μία καλή επιστροφή ήρθε η ενεργειακή κρίση εξαιτίας του πολέμου ενδεχομένως, αλλά και πριν τον πόλεμο είχαν αρχίσει να αυξάνονται οι τιμές της ενέργειας, το οποίο έχει πάρα πολύ μεγάλο κόστος σε εταιρείες ενεργοβόρες όπως είμαστε εμείς”.
“Αναγκαστικά δεν είχαμε άλλη λύση, αυξήσαμε τα εισιτήρια μας για να μπορέσουμε να εισπράξουμε ένα μέρος του αυξημένου κόστους λόγω του πετρελαίου, τα καταφέραμε, ευτυχώς οι τουρίστες και οι Έλληνες ταξιδιώτες είχαν μεγάλη διάθεση να ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι. Παρόλα αυτά το μεταφορικό έργο από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα είναι σαφώς μειωμένο σε σχέση με το 2019. Τώρα τι να προβλέπουμε για τους επόμενους μήνες, να δούμε πως θα εξελιχθεί ο χειμώνας εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού. Σίγουρα τα νοικοκυριά θα στριμωχτούν, ακούσαμε σήμερα και από την πρόεδρο της ΕΚΤ ότι ενδεχομένως θα έρθει η κρίση;; και στην Ευρώπη οπότε ξανά με τα κεφάλια μέσα να αντιμετωπίσουμε τη νέα κρίση”.
συνέντευξη: Μάρκος Κάντζιος
camera: studio Panos Halkidis
maritimes.gr