Πιέσεις σε ναύλους και κερδοφορία των πλοίων LNG
Ενδείξεις ότι «πιέζεται» η κερδοφορία των πλοίων LNG Carriers καταγράφονται το τελευταίο διάστημα σύμφωνα με ανάλυση του Drewry, καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) παραμένει αδύνατη ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξάνει.
Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, όπως αναφέρετια στην ανάλυση, αναμένεται να αλλάξει η εικόνα του κλάδου καθώς θα παρατηρηθούν ελλείψεις σε ότι αφορά την προσφορά χωρητικότητας. Οι ελλείψεις θα προκύψουν από το γεγονός ότι αναμένεται να μειωθούν οι παραγγελίες πλοίων .
Η σημερινή εικόνα του κλάδου, όπως σημειώνουν ειδικοί, διαμορφώνεται προς το αρνητικότερο καθώς ο στόλος συνεχίζει να αυξάνεται, ενώ το εμπόριο LNG έχει μειωθεί.
Το παγκόσμιο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά το 2013 κατά 1\%, καθώς πολλές περιοχές υγροποίησης αντιμετωπίζουν έκτακτες διακοπές λειτουργίας.
Οι Ιαπωνικές εισαγωγές αυξήθηκαν μόλις 1\% το 2013 και αναμένεται να παραμείνουν στάσιμες, καθώς η χώρα φαίνεται να στρέφεται και πάλι στους πυρηνικούς σταθμούς της, εν όψει της αύξησης του κόστους των εισαγωγών ορυκτών καυσίμων και την υποτίμηση του νομίσματος.
Οι εισαγωγές στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 23\% λόγω της μείωσης της ζήτησης. Ομοίως, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, μειώθηκαν 45\% και 42\% αντίστοιχα, λόγω του πλεονάσματος της παραγωγής φυσικού αερίου.
Εν τω μεταξύ, ασήμαντες ήταν οι προσθήκες στο παγκόσμιο δυναμικό υγροποίησης και σε συνδυασμό με τις απρογραμμάτιστες διακοπές λειτουργίας σταθμών υγροποίησης, οδήγησε σε μια περιορισμένη προσφορά LNG κατά τη διάρκεια του έτους.
Αύξηση χωρητικότητας κατά 5\%
Παρά την υποτονική ζήτηση, η χωρητικότητα των LNG Carriers αυξήθηκε κατά 5\% στους 18 μήνες έως τον Ιούνιο του 2014 στα 56 εκατ. κυβικά μέτρα. Ο Drewry εκτιμά ότι ο στόλος θα αυξηθεί με ρυθμό 8\% και μέχρι το τέλος του 2015 θα φθάσει τα 66 εκατ. κ.μ.
Ωστόσο, η ζήτηση αναμένεται να ανακάμψει σημαντικά κατά το δεύτερο μέρος της δεκαετίας, με την ολοκλήρωση των διαφόρων terminals LNG που είναι υπό κατασκευή στην Αυστραλία και τη Βόρεια Αμερική.
Αναμένεται ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία LNG θα χρειαστεί πολλά περισσότερα πλοία κατά το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας.