Πάρτι στους ναύλους των τάνκερ

04.11.2014

Σε υψηλά 2014 κινούνται πλέον τα ημερήσια έσοδα για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια, τα VLCC καθώς η ζήτηση για μεταφορές αργού αυξάνεται τόσο για εποχιακούς λόγους όσο και εξαιτίας των χαμηλότερων τιμών πετρελαίου που ευνοούν την αποθεματοποίηση.

Όμως η ανοδική κίνηση των ναύλων παραμένει ακόμα και έτσι ιδιαίτερα βίαια στηρίζοντας προσδοκίες ότι η ναυλαγορά των δεξαμενοπλοίων περνά πλέον σε μια νέα καλύτερη περίοδο.


Παράλληλα, η πτώση των τιμών πετρελαίου δημιουργεί σημαντικές ωφέλειες και για το λειτουργικό κόστος της ναυτιλίας καθώς μειώσει τα έξοδα πετρέλευσης, δηλαδή των καυσίμων κίνησής τους. Η παράμετρος αυτή εκτιμάται ότι στηρίζει και τις τιμές των παλιότερων ποντοπόρων καθώς το φθηνό καύσιμο (bunkers) περιορίζει και την ελκυστικότητα των νέας γενιάς eco type ποντοπόρων που υπόσχονται χαμηλότερες καταναλώσεις.


Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Charles R Weber οι ναυλώσεις των VLCC κατά την προηγούμενη εβδομάδα ήταν οι περισσότερες από τις αρχές του έτους και οδήγησαν τα ναύλα κατά 167\% υψηλότερα για τα δρομολόγια προ την Κίνα και αύξησε τον αριθμό των πλοίων κατά 40\% στα 42 πλοία. Ο αριθμός των μεγάλων δεξαμενοπλοίων που ναυλώθηκαν ήταν κατά 70\% περίπου υψηλότερος από τον εβδομαδιαίο μέσο όρο μέχρι στιγμής φέτος.


Όμως και σε άλλες περιοχές όπως στον Ατλαντικό η δραστηριότητα ήταν ενισχυμένη όπως και σε άλλους τύπους δεξαμενοπλοίων όπως υπογραμμίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Συγκεκριμένα τόσο τα Suezmaxes όσο και τα Aframaxes ενισχύθηκαν αλλά και η αγορά καθαρών φορτίων, μεταφοράς δηλαδή διυλισμένων πετρελαιοειδών.


Στα μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC πάντως, που τείνουν να διαμορφώνουν την τάση και για τα μικρότερα μεγέθη, ο μέσος ημερήσιος ναύλος ανέβηκε στα 53.729 δολαρια σύμφωνα με τον Charles R Weber, επίπεδο που δεν έχει προσεγγισθεί εδώ και ένα έτος. Όμως υπήρξαν κλεισίματα ακόμα και στα 66.861 δολάρια την ημέρα κατά την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου. Πάντως τις τελευταίες λίγες ημέρες οι ναύλοι κινούνται σταθεροποιητικά.


Η δραστηριότητα στις μεταφορές αργού ενισχύεται τόσο από την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας σε επίπεδα ρεκόρ όσο και από τις αυξημένες εισαγωγές αργού από την Κίνα η οποία εμφανίζεται να αποθεματοποιεί αργό εκμεταλλευόμενη τις χαμηλότερες τιμές στις διεθνείς αγορές. Το ίδιο κάνουν και άλλοι εισαγωγείς αργού.


Σύμφωνα με την Hartland Shipping Services όσοι πλοιοκτήτες αγόρασαν μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια νωρίτερα φέτος ευνοούνται ιδιαίτερα καθώς οι αξίες τους ενισχύονται.


Πηγή:http://www.capital.gr/

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!