Πάνω από 8 δισ δολ άντλησαν οι ναυτιλιακές από Χρηματιστήρια τους 14 τελευταίους μήνες. Αναβαθμίζεται το Όσλο.

01.03.2014

Περισσότερα από 8 δισ δολ φέρεται να έχουν αντλήσει οι ναυτιλιακές εταιρείες τους τελευταίους 14 μήνες από τα Χρηματιστήρια σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στο πέμπτο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Στο συνέδριο σημειώθηκε ότι κατά την διάρκεια του 2013 και έως και τα μέσα Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους , αντλήθηκαν από τα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης (NYSE και Nasdaq) και το χρηματιστήριο του Όσλο λίγο πάνω από 8 δισ. δολ.


Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν από την εταιρεία GMS Projects & Finance Department, το 2013 παρατηρήθηκε υπερδιπλασιασμός των κεφαλαίων που επένδυσαν τα funds στη ναυτιλία, καθώς έφθασαν τα 6,3 δισ. δολ. έναντι 2,9 δισ. δολ. το 2012. Αντιθέτως, το 2011 τα επενδυμένα κεφάλαια έφθασαν στα 4,3 δισ. δολ., ενώ το 2010 ήταν μόλις 2,1 δισ. δολ.


Η προσδοκία ανάκαμψης των ναύλων, ανέφεραν ναυλομεσιτικοί κύκλοι, οδηγεί τους επενδυτές στη ναυτιλία, όπου θεωρούν ότι υπάρχει «κρυμμένη» αξία, πη οποία αναμένεται να φανεί στο μέλλον.


Να σημειωθεί ότι το Χρηματιστήριο του Όσλο, πέραν αυτού του NYSE, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να προσελκύει το ενδιαφέρον


των ναυτιλιακών εταιρειών που θέλουν να πρωτοεισαχθούν στις αγορές Τους 14 τελευταίους μήνες κατεγράφησαν 22 δημόσιες προσφορές μετοχών στο χρηματιστήριο του Όσλο.


Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η μερίδα του λέοντος από τα κεφάλαια που αντλήθηκαν, συνολικά 2,178 δισ. δολ, κατευθύνθηκαν στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων και ειδικότερα σε εταιρείες που διαχειρίζονται product tankers. Ακολουθούν, ο τομέας ξηρού φορτίου με 1,873 δισ. δολ., ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG) με 1,5 δισ. δολ., και οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (1,07 δισ. δολ.).


Οι εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς υγραερίου (LNG) άντλησαν μόλις 504 εκατ. δολ., ενώ τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άντλησαν μόλις 21 εκατ. δολ.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!