Παγκόσμια πρωτιά σε χωρητικότητα για Έλληνες εφοπλιστές, αλλά «φεύγουν» από το εθνικό νηολόγιο
Μπορεί οι Έλληνες εφοπλιστές να «φεύγουν» από την Ελληνική σημαία, εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο την ενδεχόμενη δυσφορία τους για μέτρα της κυβέρνησης, όπως η αύξηση της φορολόγησης των πλοίων, ωστόσο σε διεθνές επίπεδο συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν και σε όρους χωρητικότητας να διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά ελέγχοντας, περίπου, το 16\% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου..
Αναφορικά με το εθνικό νηολόγιο, τα πράγματα , δυστυχώς, δεν είναι τα επιθυμητά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής τον Φεβρουάριο του 2014 , σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, ο υπό ελληνική σημαία στόλος μειώθηκε κατά 2,6\% αλλά σε όρους χωρητικότητας , για πλοία άνω των 100 κόρων, παρουσίασε μικρή αύξηση 2,4\%. Αυτό σημαίνει ότι η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου διαμορφώθηκε στους44.782.910 κόρους έναντι 43.735.293 κόρων που ήταν το Φεβρουάριο του 2013. Όμως ο αριθμός των πλοίων μειώθηκε κατά 40 στα 1896 πλοία έναντι 1936 πλοίων που ήταν τον Φεβρουάριο του 2013. Οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώθηκαν στα επιβατηγά καθώς 26 διαγράφηκαν από το ελληνικό νηολόγιο και ακολούθησαν τα φορτηγά με 12 απώλειες.
Παγκόσμια πρωτιά σε χωρητικότητα.
Σύμφωνα με στοιχεία διεθνώς Φορέων της ναυτιλίας οι Έλληνες εφοπλιστές, με όρους χωρητικότητας, κυριαρχούν στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων, ειδικότερα :
-Ελέγχουν το 24,9\% της χωρητικότητας στα δεξαμενόπλοια έναντι 23,2\% το 2013, επί συνόλου 2.542 πλοίων που είναι ο αντίστοιχος παγκόσμιος στόλος.
-Ελέγχουν το 13,9\% της χωρητικότητας των πλοίων LNG Carriers έναντι του 9,1\% που είχαν υπό τον έλεγχό τους το 2013 επί συνόλου 1.677 που αριθμεί ο παγκόσμιος στόλος.
-Ελέγχουν το 13,9\% της χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών και των πλοίων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου έναντι του 13,5\% που είχαν υπό τον έλεγχο τους πέρσι επί ενός παγκόσμιου στόλου 599 και 7.090 πλοίων αντιστοίχως.
– Στα bulk carriers ελέγχουν το 15,1\% της χωρητικότητας έναντι 16,4\% το 2013 σε ένα στόλο που παγκοσμίως αριθμεί 11.555 πλοία.
– Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ελέγχουν το 6\% στη χωρητικότητα, έναντι 7,5\% το 2013 σε ένα παγκόσμιο στόλο που αριθμεί 5.344 πλοία. I
Να σημειωθεί ότι όπως είχε γράψει το maritimes.gr οι ελληνικές επενδύσεις κυριάρχησαν στις παγκόσμιες παραγγελίες, στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων το 2013. Συγκεκριμένα, επένδυσαν 4,5 δισ. δολάρια σε φορτηγά πλοία, καταλαμβάνοντας την κορυφή στην αντίστοιχη κατηγορία με 134 παραγγελίες και παράλληλα επένδυσαν άλλα 4 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) παραγγέλνοντας συνολικά 51 πλοία. Ο κατάλογος περιλάμβανε επίσης 65 δεξαμενόπλοια αξίας 3 δισ. δολαρίων και 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 1,6 δισ. δολαρίων.