Οι Έλληνες εφοπλιστές κυριαρχούν στην αγορά ναυλωμένων containerships

26.04.2024

Η Ελλάδα ξεπέρασε τη Γερμανία ως η χώρα με τον μεγαλύτερο στόλο ναυλωμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships).

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την Clarksons Research και σχετικό δημοσίευμα της Tradewinds, αναμένονται περαιτέρω μεταβολές, δεδομένου ότι Έλληνες, Καναδοί, Βρετανοί, Κινέζοι και Ιάπωνες εφοπλιστές με στόλους με containerships, έχουν τα μεγαλύτερα βιβλία παραγγελιών με υπό ναύλωση πλοία από τους Γερμανούς πλοιοκτήτες. Αξίζει να αναφερθεί ότι κάτι τέτοιο συμπίπτει με τη συρρίκνωση του στόλου containerships που ανήκουν σε ναυλωτές στο περίπου 40% της συνολικής χωρητικότητας, μειωμένη από σχεδόν το ήμισυ της συνολικής χωρητικότητας πριν από μια δεκαετία.Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το μερίδιο του στόλου υπό ναύλωση που κατείχαν οι Γερμανοί εφοπλιστές μειώθηκε στο 17%, ή διαφορετικά κατά 1.9 εκατομμύρια teu. Πρόκειται για μία δραματική πτώση σε σύγκριση με το σχεδόν 70% που ήταν πριν από την οικονομική κρίση, όταν το γερμανικό σύστημα έδινε κίνητρα για επενδύσεις σε containerships.

Γενικότερα, η άνοδος των Ελλήνων εφοπλιστών επήλθε μετά την σταθερή ανάπτυξη των ναυτιλιακών εταιρειών Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου & Danaos, συμφερόντων του Γιάννη Κούστα, οι οποίες διπλασίασαν στους στόλους τους από το 2010 μέχρι το 2017.Σημειώνεται ότι η Costamare διαθέτει στόλο με 68 πλοία containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας περίπου 513.000 teu. Αντίστοιχα, και η Danaos διαθέτει  έναν στόλο 68 containerships, μεταφοαρικής ικανότητας από 2.200 teu έως 13.100 teu, αλλά και 12 ακόμη υπό κατασκευή πλοία.

Ο υπό ναύλωση στόλος της αγοράς έχει μειωθεί από 47% του συνολικού στόλου στο 40% σήμερα, λόγω των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων που πραγματοποιούνται απευθείας από τις εταιρείες τακτικών γραμμών. Περίπου το 64% της χωρητικότητας των containerships που παραγγέλθηκαν από το 2014 ανήκει απευθείας σε εταιρείες τακτικών γραμμών. Τέλος, να σημειωθεί ότι οι μεταφορικές εταιρείες κυριάρχησαν και στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων, με το περίπου 61% της χωρητικότητας containerships να αγοράζεται στη δευτερογενή αγορά από το 2019.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!