« οa1ότα» για συγχωνεύσεις στην ακτοπλοΐα με την «ευλογία» των τραπεζών ;

22.05.2014

Κινητικότητα στον ακτοπλοϊκό κλάδο επιφυλάσσει το φετινό καλοκαίρι καθώς από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η κάθε εταιρεία θα κάνει «Ταμείο» και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις, σε συνεργασία με τις τράπεζες, για το μέλλον της ακτοπλοΐας, η οποία τα τελευταία έξι έτη έχει καταγράψει ζημίες που αγγίζουν το ένα δίς ευρώ..


Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες βρίσκονται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις για την αναδιάρθρωση των δανείων τους – προσφάτως πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων της HSW και τραπεζών – και ότι έχουν συμφωνηθεί διαδικασίες συγχωνεύσεων οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην δημιουργία… τριών ακτοπλοϊκών σχημάτων με βιώσιμες προοπτικές στο μέλλον.


Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι όποιες διαδικασίες αναμένεται να ξεκινήσουν με επίκεντρο τον Όμιλο Attica , που είναι ιδιαίτερα επιβαρημένος από τα υψηλά τραπεζικά χρέη. Σημειώνεται ότι η MIG ελέγχει το 89,4\% του Ομίλου Attica ο οποίος εμφανίζει συνολικό δανειακό υπόλοιπο 290 εκατ. ευρώ, περίπου.


Αναφέρεται ότι οι εκπρόσωποι των τραπεζών έχουν θέσει προς διαπραγμάτευση το σενάριο που προβλέπει την συγχώνευση του Ομίλου Attica με την ΑΝΕΚ, η οποία έχει τραπεζικό δανεισμό άνω των 290 εκατ. ευρώ και τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ( ΝΕΛ). Η τελευταία , βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση, αφού η ταμειακή ασφυξία της επιχείρησης δεν της επιτρέπει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της, όπως η αγορά καυσίμων κ.α. με αποτέλεσμα ορισμένες φορές τα πλοία της να παραμένουν «δεμένα» προκαλώντας προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.


Ένα δεύτερο σχήμα θα είναι Όμιλος των Μινωϊκών Γραμμών όπου ο Ιταλός πλοιοκτήτης Εμμανουέλε Γκριμάλντι αναμένεται να κινηθεί αυτόνομα, αν και κανείς δεν μπορεί να αναφέρει με σιγουριά για πόσο ακόμη θα διατηρήσει τη μετοχή στο χρηματιστήριο αφού ελέγχει την απόλυτη πλειοψηφία (άνω του 90\%) στο μετοχικό κεφάλαιο της ακτοπλοϊκής εταιρείας.


Το τρίτο ισχυρό σχήμα θα μπορούσε να αποτελέσει η HSW, που διατηρεί πολλά σύγχρονα πλοία και ταχύπλοα . Αναφέρθηκε στο www. maritimes.gr ότι η HSW θα μπορούσε να λειτουργήσει βάσει δυο σεναρίων : 1) έχοντας συγχωνευθεί με μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες και 2) να «σπάσει» σε δυο κομμάτια με το ένα να περιλαμβάνει τα ταχύπλοα και τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια μικρών αποστάσεων και το δεύτερο να περιλαμβάνει τα επιβατηγά –οχηματαγωγά . Σε αυτή την εκδοχή, εκτιμάται ότι το μέλλον των υπόλοιπων μικρών εταιρειών της ακτοπλοΐας είναι αβέβαιο… Πολύ, δε, περισσότερο που το ύψος των επιδοτήσεων για την δρομολόγηση πλοίων προς τα νησιά της λεγόμενης «άγονης» γραμμής εκτιμάται ότι θα μειωθεί ακόμη περισσότερο σε σχέση με το 2013.


Πάντως , όπως ανέφεραν κύκλοι της ακτοπλοΐας , όποιο σενάριο κι αν επικρατήσει θα αρχίσει να υλοποιείται από το φθινόπωρο καθώς το καλοκαίρι αναμένεται να συμβάλει ώστε να μπει «ζεστό» χρήμα στα ταμεία των εταιρειών που το έχουν ανάγκη.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!