οa1ότα για πρωτιά στη Μεσόγειο, σαν διαμετακομιστικό κέντρο, χαράσσει ο Πειραιάς .
Στη δεύτερη θέση του συνόλου των λιμένων της Μεσογείου, από πλευράς ανάπτυξης, κατατάσσεται ο Πειραιάς σύμφωνα με στοιχεία της Drewry Maritime Research για τις επιδόσεις των λιμανιών της Μεσογείου το 2013.
Ειδικότερα, στον Πειραιά πέρσι καταγράφηκε αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 20\%, ενώ στην πρώτη θέση κατατάχθηκε το λιμάνι της Ταγγέρης (Μαρόκο) με αύξηση της τάξεως του 40\%. Να σημειωθεί ότι η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη δυναμική ανάπτυξη της ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρικής της Cosco, που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ( ο προβλήτας ΙΙΙ ακόμη δεν λειτουργεί). Πιο συγκεκριμένα η ΣΕΠ διακίνησε πέρσι 2,520 εκατομμύρια κοντέινερ (teu) έναντι εκτίμησης για 2,4 εκατ. Σε αυτό τον αριθμό θα πρέπει να προστεθούν και τα 644 χιλιάδες του προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ οπότε το τελικό αποτέλεσμα για τον Πειραιά φθάνει στα επίπεδα των 3,163 εκατ. teu και καθίσταται έτσι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.
Να σημειωθεί ότι όταν ολοκληρωθεί η επένδυση της Cosco στον προβλήτα ΙΙΙ, η δυναμικότητα ολόκληρου του λιμανιού θα αυξηθεί στα 6,2 εκατ. teu από 4,2 εκατομμύρια που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει, κατά την άποψη κύκλων της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ), ότι έως το 2016 ο Πειραιάς θα έχει την δυνατότητα να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου.. Την ίδια στιγμή τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα με συνολικό έργο 8,63 εκατ. Teu εμφανίζουν μείωση στο διαμετακομιστικό έργο τους.