Ο Πειραιάς στα 10 ευρωπαϊκά λιμάνια με την μεγαλύτερη κίνηση φορτίων
Στη 10η θέση των ευρωπαϊκών λιμένων σχετικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ανέβηκε ο Πειραιάς το 2012, σύμφωνα με την Eurostat καθώς ο αριθμός τους ξεπέρασε τα 2,815 εκατ εμπορευματοκιβώτια καταγράφοντας αύξηση κατά 67,5\% σε σχέση με το 2011.
Την ίδια στιγμή ο Πειραιάς «πέφτει» κατά μια θέση, στην 11η. σχετικά με την διακίνηση φορτίων γενικώς καθώς το 2012 διακινήθηκαν 153 εκατ. τόνοι, φορτίων σημειώνοντας αύξηση κατά 13,1\%, έναντι του προηγούμενου έτους, που διακινήθηκαν 135,3 εκατ. τόνοι.
Όσον αφορά στα εμπορευματοκιβώτια η καλύτερη εικόνα του Πειραιά οφείλεται στην Cosco, η οποία μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς ( ΣΕΠ ΑΕ) διακίνησε συνολικά 2,815 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Η ίδια καλή εικόνα συνεχίσθηκε και το 2013 ( ακόμη δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία) κατά το οποίο η ΣΕΠ διακίνησε περισσότερα από
3,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος ικανό τουλάχιστον για να διατηρήσει το ελληνικό λιμάνι στην πρώτη δεκάδα της Ε.Ε., καθώς το αμέσως επόμενο λιμάνι, αυτό της Χάβρης στη Γαλλία, διαχειρίστηκε μόλις 2,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2012.
Συνολικά στα λιμάνια της Ευρώπης διακινήθηκαν εμπορεύματα 3,7 δισ. τόνων το 2012, μια αύξηση κατά 1\% έναντι του προηγούμενου έτους. Τα λιμάνια της Ολλανδίας (Ρότερνταμ και Αμστερνταμ) διατήρησαν τη χώρα στην κορυφή της λίστας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω του λιμανιού του Ρότερνταμ διακινήθηκαν εμπορεύματα 395,6 εκατ. τόνων, όταν μέσω του δεύτερου τη τάξει λιμανιού, της Αμβέρσας στο Βέλγιο, το αντίστοιχο μέγεθος δεν ξεπέρασε τους 164,5 εκατ. τόνους.
Διακίνηση επιβατών
Σχετικά με τη διακίνηση επιβατών, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κοινοτικής κατάταξης, καθώς κατά το 2012 από τα ελληνικά λιμάνια διακινήθηκαν συνολικά 73 εκατ. άνθρωποι, έναντι 77 εκατ. επιβατών της Ιταλίας. Σε αμφότερες τις χώρες πάντως, η τάση είναι πτωτική, καθώς σε σχέση με το 2011, στη μεν Ελλάδα καταγράφεται μείωση κατά 7,3\%, στη δε Ιταλία κατά 6,3\%.