«Νύφη» με… πλούσιους μνηστήρες ο ΟΛΠ ΑΕ .
Δημοσκόπηση maritimes.gr : Η πλειοψηφία επιθυμεί την συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα επιλέγοντας,όμως, το μοντέλο της παραχώρησης. Ισχυρή και η άποψη να παραμείνει στο Δημόσιο.
Σε σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να αποδειχθεί το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά εφόσον η κυβέρνηση επέλεγε να κάνει τις σωστές κινήσεις. H κινεζική Cosco από καιρό έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ, που διαχειρίζεται τον προβλήτα Ι και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η κυβέρνηση «προκρίνει την συγκεκριμένη επιλογή παρά τα όποια εμπόδια βάζει η ΕΕ ». Πλέον, όμως, για τον ΟΛΠ και τον προβλήτα Ι εμφανίσθηκε και δεύτερος , εξίσου σημαντικός και οικονομικά ισχυρός, « μνηστήρας» : οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι ! Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Βλαντιμίρ Γιακούνιν με δήλωσή του αποκάλυψε το ενδιαφέρον της ρωσικής εταιρείας για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δηλώνοντας ότι «οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν τις μετοχές που κατέχει το κράτος στο λιμάνι του Πειραιά». Ο ίδιος, βεβαίως, διευκρίνισε ότι θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν « εφόσον υπάρχει οποιαδήποτε ευκαιρία ανάπτυξης και για τις σιδηροδρομικές μεταφορές»…
Ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι ο πάροχος, όταν και εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του διαγωνισμού, κοινή εκτίμηση είναι ότι το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά θα πρέπει να αναπτυχθεί και με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Το ερώτημα είναι ποια μορφή θα έχει αυτή η συμμετοχή : της παραχώρησης ; η της πλήρους ιδιωτικοποίησης ;
Δημοσκόπηση maritimes.gr
Στο ερώτημα αυτό απάντησαν οι αναγνώστες του https://www.maritimes.gr/ στο πλαίσιο δημοσκόπησης με το ερώτημα : Αποκρατικοποίηση ΟΛΠ, πως πρέπει να γίνει;
Από την επεξεργασία των στοιχείων προέκυψε ότι το 37,2\% όσων συμμετείχαν στη δημοσκόπηση τάχθηκε υπέρ του μοντέλου της παραχώρησης του λιμένα , όπως ακριβώς έχει γίνει και με την Cosco. Ειδικότερα, σε σύνολο 868 αναγνωστών το 37,2\% ή 323 αναγνώστες τάχθηκαν υπέρ της παραχώρησης του εμπορικού λιμένα ενώ το 33,2\% ή 288 αναγνώστες ψήφισαν υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησής του μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Τέλος ένα όχι μικρό ποσοστό 29,6\% ή 256 αναγνώστες προέκρινα να παραμείνει ο ΟΛΠ υπό τον έλεγχο του κράτους.
Είναι σημαντικό ότι τα 2/3 όσων συμμετείχαν στην δημοσκόπηση , με την ένα ή τον άλλο τρόπο, θεωρούν ότι ανάπτυξη του λιμένα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων , προφανώς έχοντας υπόψιν τους τις σημαντικά θετικές προοπτικές του προβλήτα ΙΙ ο οποίος λειτουργεί υπό τη διαχείριση της εταιρείας Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς ( ΣΕΠ ΑΕ) , θυγατρική της κινεζικής Cosco.
Να σημειωθεί ότι η ΣΕΠ το 3013 διακίνησε 2,520 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι εκτίμησης 2,4 εκατομμυρίων. Σε αυτό τον αριθμό θα πρέπει να προστεθούν και τα 644 χιλιάδες του προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ οπότε το τελικό αποτέλεσμα για τον Πειραιά φθάνει στα επίπεδα των 3,163 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων και καθίσταται έτσι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.
Κατά την άποψη κύκλων της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ) έως το 2016 ο Πειραιάς θα έχει την δυνατότητα να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την προκήρυξη που έχει δημοσιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ, όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος το αργότερο έως τις 28 Απριλίου 2014, ενώ έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήματα μέχρι τις 14 Απριλίου 2014.
Το car terminal
Ενδιαφέρον φαίνεται ότι υπάρχει και για την απόκτηση το Σταθμού των αυτοκινήτων από τον Όμιλο Γριμάλντι. Εκπρόσωποί του, προσφάτως στο πλαίσιο εκδήλωσης, ανέφεραν ότι παρακολουθούν «τις νομικές και άλλες εξελίξεις γύρω από το μέλλον του ΟΛΠ» τονίζοντας « ότι το ενδιαφέρον του για το car terminal παραμένει ισχυρό».
Μάλιστα, αναφέρθηκε ότι ο Όμιλος έχει τη διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων σε πολλά λιμάνια της Ευρώπης και θα έβλεπε πολύ θετικά μέσα από μία διαγωνιστική διαδικασία να κέρδιζε τη διαχείριση του car terminal του ΟΛΠ.