«Ναυμαχία» Κίνας- Κορέας για τις ναυπηγήσεις

26.09.2014

Περισσότερα από 55 δις δολάρια κοστολογούνται οι παραγγελίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας , το πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους, για την κατασκευή 1456 νεότευκτων πλοίων συνολικής χωρητικότητας 89 εκατ. τόνων σε ναυπηγεία διαφόρων χωρών με την «μερίδα του λέοντος» να παίρνουν οι ναυπηγικές Μονάδες της Κίνας και της Νοτίου Κορέα, σύμφωνα με τα στοιχεία του οίκου Golden Destiny.

Από το σύνολο των παραγγελιών η Κίνα φαίνεται να κέρδισε τη «μερίδα του λέοντος» κλείνοντας παραγγελίες αξίας άνω των 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Έπεται η Κορέα και η Ιαπωνία.


Σημαντικό στοιχείο είναι ότι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο οι παραγγελίες σε πλοία αυξήθηκαν κατά 298 μονάδες ή κατά 23\% και η χωρητικότητα των υπό παραγγελία πλοίων κατά 34\%. Επίσης τα χρήματα που επενδύθηκαν για τα 298 επιπλέον πλοία το πρώτο 6μηνο του 2014 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 20134 είναι κατά 62 δις δολάρια λιγότερα καθώς έχουν καταγραφεί σημαντικές μειώσεις στα κόστη κατασκευής των πλοίων. Αλλά και στο γεγονός ότι φέτος τοποθετήθηκαν παραγγελίες που αφορούσαν σημαντικά φθηνότερα πλοία.


Στα φορτηγά- χύδην (bulk carriers) η Κίνα φαίνεται να κυριαρχεί απέναντι στους βασικούς ανταγωνιστές της, την Κορέα και την Ιαπωνία κατακτώντας τη «μερίδα του λέοντος» των νέων παραγγελιών, ιδιαίτερα στα μεσαίου μεγέθους Ultramax (χωρητικότητα 60.000-67.000 τόνων) και Kamsarmax 79.000-87.000 τόνων).


Αντιθέτως, στα δεξαμενόπλοια η κυριαρχία της Νοτίου Κορέας είναι ακλόνητη καθώς κατέκτησε το 42,6\% των παραγγελιών, που τοποθετήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο.


Στα φορτηγά πλοία- χύδην (bulk carriers):


Τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 589 πλοία (πέρυσι 353). Από αυτά τα 418 (πέρυσι 205) θα κατασκευαστούν σε ναυπηγεία της Κίνας, 24 σε ναυπηγεία της Κορέας (πέρυσι 35), στην Ιαπωνία 134 (πέρυσι 91) και σε διάφορα άλλα ανά τον κόσμο 13 (πέρυσι 22).


Οι περισσότερες παραγγελίες (178) για τα ναυπηγεία της Κίνας αφορούσαν bulk carriers Ultramax (χωρητικότητας 60.000-67.000 τόνων) καθώς κατέκτησε μερίδιο 80,5\% των συνολικών παραγγελιών σε αυτή την κατηγορία πλοίων που έφτασαν τις 221 σε παγκόσμιο επίπεδο.


Επίσης, η Κίνα με 68 παραγγελίες κατέκτησε το 62,9\% του συνόλου των παραγγελιών σε Kamsarmax (χωρητικότητας 79.000-87.000 τόνων).


Τέλος, σημαντικό μερίδιο αγοράς (74\%) είχε και στα μεγάλα bulk carriers, τα Capesize (χωρητικότητας 120.000-219.999 τόνων) με 74 παραγγελίες πλοίων.


Στα δεξαμενόπλοια


Τοποθετήθηκαν συνολικά παραγγελίες για 253 νέα πλοία και εδώ είναι η σειρά της Κορέας να πάρει το «χρυσό μετάλλιο) κατακτώντας τις 108 παραγγελίες. Έπεται η Ιαπωνία με 68 παραγγελίες, η Κίνα με 50 ενώ διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο είχαν 27 παραγγελίες.


Στη μοναδική κατηγορία σε αυτά τα πλοία, που άρχισε να δείχνει μια δυναμική η Κίνα χωρίς όμως να απειλεί τα πρωτεία της Ιαπωνίας είναι στα μικρά δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (product tankers- Handy χωρητικότητας 10.000- 34.999 τόνων). Σε αυτή την κατηγορία η Ιαπωνία κατέκτησε 46 συμβόλαια επί συνόλου 81, η Κίνα 20, η Κορέα 8 και διάφορα άλλα από 7.


Εκεί, όμως, που- σχηματικά θα έλεγε κανένας- μονοπωλεί το ενδιαφέρον των επενδυτών η Κορέα είναι στα μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (crude), όπου κατέκτησε συνολικά 67 παραγγελίες πλοίων.


Επίσης, η Κορέα κέρδισε την «παρτίδα» των παραγγελιών και στα ακριβά και εξειδικευμένα υγραεριοφόρα (LPG και LNG) καθώς κατέκτησε 60 συμβόλαια επί συνόλου 133 ενώ η Κίνα περιορίστηκε στα 39. Η Ιαπωνία είχε 21 συμβόλαια και 13 συμβόλαια τα υπόλοιπα ναυπηγεία.


Πέρυσι, στο αντίστοιχο διάστημα είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 92 πλοία και η Κίνα είχε κερδίσει τις περισσότερες (41) ενώ ακολουθούσε η Κορέα με 35.


Τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ


Η συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων γνωρίζει μια κάμψη στις νέες παραγγελίες καθώς φέτος τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 103 πλοία ενώ πέρυσι είχαν φτάσει στις 156. Η Κίνα κατέκτησε τις 59 παραγγελίες κυρίως λόγω των παραγγελιών των μεγάλων κινέζικων εταιρειών, όπως η Cosco. Η Κορέα είχε 19 παραγγελίες, η Ιαπωνία 13 ενώ 15 παραγγελίες τοποθετήθηκαν στα υπόλοιπα ναυπηγεία.


Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών


Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία ναυλομεσιτικού οίκου των Clarksons στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είναι ότι στα μέσα Ιουλία ήταν καταγεγραμμένα συμβόλαια για την κατασκευή 4.594 νέων πλοίων.


Από αυτά τα 1.088 συμβόλαια αφορούν δεξαμενόπλοια, τα 2.194 φορτηγά- χύδην, τα 384 υγραεριοφόρα, τα 444 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, τα 265 οχηματαγωγά και επιβατηγά πλοία, τα 285 πλοία γενικού φορτίου, μόλις τρία πλοία- ψυγεία και 1.270 διάφορα πλωτά ναυπηγήματα (πλατφόρμες, θαλάσσια γεωτρύπανα κ.α.) και βοηθητικά σκάφη (ρυμουλκά, ναυαγοσωστικά κ.α.)

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!