Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Είμαι υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών σχολών

07.03.2014

Στην έναρξη εργασιών του διήμερου Συνεδρίου για τη Ναυτική Εκπαίδευση, που διοργανώνει το Ίδρυμα Ευγενίδου και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου, παρευρέθηκε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης,στην έναρξη της ομιλίας του, επικεντρώθηκε στη σημασία έχει το «κεφάλαιο Ναυτική Εκπαίδευση» για την Ελληνική Ναυτιλία. «Δεν υπάρχει αμφιβολίαότι το θέμα της Ναυτικής Εκπαίδευσης έχει πολλές ιδιαιτερότητες. Είναι ένα θέμα που έχει προβληματίσει πάρα πολύ εδώ και χρόνια την Ελληνική Ναυτιλιακή Κοινότητα», σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε: «Αισθανόμαστε ότι έχουμε μείνει πίσωσε θέματα που έχουν να κάνουν με τις σύγχρονες προκλήσεις του ναυτικού επαγγέλματος. Αυτό δεν το αισθανόμαστε μόνο, αλλά δεχόμαστε και κριτική πλέον.Κριτική σοβαρή, ουσιαστικήκαιεμπεριστατωμένηαπό την ίδια την Ευρώπη. Δεχόμαστε κριτική γιατί η Ναυτική Εκπαίδευσηδεν έχει καταφέρει να φτάσει στο βαθμό πιστοποίησης στον οποίο θα έπρεπε να έχει φτάσει».



Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, στη συνέχεια της τοποθέτησής του, έδωσε έμφαση στις πρωτοβουλίες που έχει λάβει το τελευταίο διάστημα, για την ενίσχυση της παρεχόμενης ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. «Μετά από διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε.Ε και την ΠΝΟ, φθάσαμε σε μία ιστορική συμφωνία. Με αυτόν τον τρόποδίνουμε τη δυνατότητα στους ναυτικούς μας να εξελίσσονται, πλέον, αντί για τα 890 καράβια της ελληνικής ναυτιλίας, στα 3.000 καράβια της ελληνόκτητης ναυτιλίας, προσφέροντας τους πολύ περισσότερες δυνατότητες απασχόλησης», τόνισε, μεταξύ άλλων.



Δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα, στη συνέχεια, στις δυσκολίεςεργασιακής αποκατάστασης που αντιμετωπίζουν σήμερα οι σπουδαστές, υπογράμμισε την ανάγκη να εμπιστευτούν σήμερα οι ναυτιλιακές εταιρείες τους Έλληνες ναυτικούς. «Το θέμα είναι και οι Ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουναυτό το οποίο πρέπει. Ναμη μένουνμόνοστα λόγια,δηλαδή, ότι θέλουνυψηλής ποιότητας ΈλληνεςΝαυτικούς και ανταγωνιστικούς, αλλά να τους εκπαιδεύουν κιόλας.Γιατί δεν υπάρχει σε καμία περίπτωση Ναυτική Εκπαίδευση αν δεν υπάρξειθαλάσσιο ταξίδι. Όσους και να βάλουν μέσα, αν εκείνοι παραμένουν σε λίστα, χωρίςνα έχουν αποκτήσει τα πιστοποιητικά ναυτικής ικανότητας-τόσες εκατοντάδες παιδιά και ιδιαίτερα κοπέλες-θεωρώ ότι είναι δώροάδωρον να αυξήσουμε τον αριθμό των εισακτέων, παρότι για τη φετινή χρονιά, ήδη, τονείχαμε αυξήσει κατά περίπου 100.Παράλληλα, δε θα μπορούμε να πάμε στην ίδρυση άλληςΑκαδημίας -που μελετάμε-αν δε λυθεί το πρόβλημα απορρόφησης.Εξάλλου, το τελευταίο γραφειοκρατικό εμπόδιο που ήτανο διαχωρισμόςανάμεσα στα πλοίαυπό ελληνική και υπό ξένη σημαία ξεπεράστηκε.Είναι μια πρόκληση τώρα για την Ελληνική εφοπλιστική Κοινότητα να αποδείξειότι όντος θέλει Έλληνες ναυτικούς, εκπαιδεύοντας σε θαλάσσια ταξίδια αυτούς που υπάρχουν. Η δεύτερη πρόκληση είναι η αναβάθμιση του εξοπλισμού τους, γιατί σε πάρα πολλές περιπτώσειςο ναυτιλιακός εξοπλισμός είναι πολύ πίσω», υπογράμμισε.


Σύντομη αναφορά έκανε, ο κ. Βαρβιτσιώτης, και στις πρωτοβουλίες που πρόκειται να λάβει το επόμενο χρονικό διάστημα για τη συνολική αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας: «Προχωράει ένας διαγωνισμός αναβάθμισης του εξοπλισμού για προσομοιωτέςσε μηχανές και γέφυρες, που πιστεύω γρήγοραθα ευοδωθεί. Εξάλλου,έχουμε και κάποιο μέρος Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για αυτό το σκοπό» ανέφερε, ενώ για το χρόνιο ζήτημα της ίδρυσης ή μη ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης και στην Ελλάδα, τόνισε: «Εγώ είμαι υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών σχολών.Νομοθετικά, ήδη, τόσο προσωπικά όσο και οι υπηρεσίες του Υπουργείουσχεδιάζουμε τις αποφάσεις που πρέπει να λάβουμε για να αναγνωρίζουμε ιδιωτικές σχολές. Δεν μπορεί σήμερα ένας Έλληνας να πηγαίνει σε σχολές στον Πειραιά και να παίρνει διπλώματα της Μάλτας της Κύπρου, της Ευρωπαϊκής Ένωσηςκαι ναμην παίρνει Ελληνικό δίπλωμα. Για ποιο λόγο να γίνεται αυτό;Η αγορά, και η κοινωνία να ξέρετε ότι μας έχει, ήδη,ξεπεράσει.Η αγορά, άλλωστε, πάντα βρίσκει λύση. Είναι σαν το νερό, που δεν μπορείς να το εγκλωβίσεις πουθενά και, κάπου, θα βρει να ξεφύγει. Σήμερα, από ιδιωτικές σχολές στον Πειραιά δίνονται διπλώματα τηςΜάλτας και τηςΚύπρου.Γιατί να μη δίνονται Ελληνικά διπλώματα στην Ελλάδα; Είναι, βεβαίως, σημαντικό το θέμα για το πώς και με ποιο τρόπο θα πιστοποιήσουμε την επάρκεια της εκπαίδευσης. Γιατί σήμερα η επαγγελματική εκπαίδευση παρέχεταισε όλα τα επίπεδα και από ιδιώτες και από το Κράτος. Όχι μόνο από ταΔημόσια αλλά και από τα Ιδιωτικά ΙΕΚ. Εκεί, όμως, έρχεται το Κράτος και πιστοποιεί βασικά τις υποδομές και πολύ λιγότερο τις γνώσεις.Γι αυτό το λόγο, προσωπικά, δίνω βάση στην πιστοποίηση της εκπαίδευσης», είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης.


Σχετικά με το χρόνιο ζήτημα της αναγνώρισης της θαλάσσιας υπηρεσίας στα πλοία υπό ξένη σημαία , ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου γνωστοποίησε ότι «μετά από πολύμηνες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις είναι στο τελευταίο στάδιο η αναγνώρισή της και ως προαγωγική».


Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Βαρβιτσιώτης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη σύγχρονη οπτική που πρέπει να απολαμβάνει σήμερα η θέση της γυναίκας στη ναυτιλία. «Θέλω κλείνοντας να απευθύνω σε όλους τους εκπροσώπους της Ναυτιλιακής Κοινότητας, όπου πολλοί από αυτούς σήμεραπέρασαναπό αυτό το βήμα που είμαι εγώ,μια έκκλησηη οποία αφορά τις γυναίκες.Αύριο γιορτάζουμε την ημέρα της Γυναίκας, την οποία γυναίκα, όμως, την έχουμε αποκλείσει και την έχουμεκατηγοριοποιήσει με έναν δραματικό τρόπο. Βάλαμε μπροστά ιδεοληψίες οι οποίες θα μπορούσαν να είναι ισχυρές πριν από 40-50 χρόνια, στα σύγχρονα όμως, καράβια δεν ταιριάζουν. Δεν μπορεί να λέμε ότι μια γυναίκα που έχει το τσαγανό, τη δύναμη, έχει την επιστημονική και ναυτική ικανότητα, δεν τη βάζουμε στο καράβι γιατί μπορεί να αναστατωθεί το πλήρωμα. Τέτοιου είδους δικαιολογίες ανήκουν σε γερασμένα μυαλά και -αν μου επιτρέπετε- και σε μισογύνηδες. Αν θέλουμε να αποδείξουμε πραγματικά ότι έχουμεμια σύγχρονη Ναυτιλία, δεν μπορούμε να λέμε ότι μια γυναίκα δεν μπορεί να κουμαντάρει ένα βαπόρι.Προσωπικά, βρέθηκα πριν από μερικές εβδομάδες στηνΚορέα, στην τελετή παράδοσηςγια την ύψωση τηςΕλληνικής σημαίας ενός πλοίου.Εκεί συνέβησαν τα εξής τρία πράγματα, συνδυαστικά:Η Ναυτιλιακή εταιρεία διευθύνεται από γυναίκα, η νονά ήταν, επίσης,μια πολύ επιτυχημένηγυναίκα επιχειρηματίας.Και, βεβαίως, υπήρχε και δόκιμο μέλος του πληρώματος γυναίκα. Θεωρώ ότι είναι πάρα ουσιαστικό σε μια σύγχρονη Ναυτιλία να δώσει στις γυναίκες τις ίδιες ακριβώς ευκαιρίες που δίνει επί σειρά ετών και δεκαετιών στους άνδρες. Κι αν δεν το αντιληφθούμε όλοι, νομίζω ότι θα κάνουμε πάρα πολύ μεγάλο λάθοςκαιθα αποκόψουμε ένα τεράστιο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας από το Ναυτικό επάγγελμα», κατέληξε χαρακτηριστικά.


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!