«Μετρημένες» οι επενδύσεις των εφοπλιστών

19.10.2014

Μετά από αρκετών εβδομάδων «αποχής» οι Έλληνες εφοπλιστές αρχίζουν να επιστρέφουν στις ναυπηγικές εσχάρες παραμένοντας, όμως, συγκρατημένοι στις επενδυτικές κινήσεις τους.

Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny η εδρεύουσα στον Πειραιά Blue Planet Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Αποδιάκου, τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή τριών φορτηγών- χύδην (bulk carriers), χωρητικότητας 64.000 τόνων το καθένα στα ναυπηγεία της Κίνας Nantong Hongqiang. Η παράδοση των δύο πρώτων θα γίνει το τελευταίο δίμηνο του 2016 και του τελευταίου τον Μάρτιο του 2017.

Η παραγγελία τοποθετήθηκε μετά από την άσκηση του δικαιώματος option που διατηρούσε η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία αλλά δεν είχε ενεργοποιηθεί μέχρι να ρυθμιστεί ένα θέμα με τις εγγυήσεις που χορηγούνται όπως έγραψε η ναυτιλιακή εφημερίδα TradeWinds.

Έτσι, η Blue Planet Shipping, που έχει συμμετάσχει ενεργά στο πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων ναυπηγήσεων της Κίνας, έχει υπό παραγγελία συνολικά 6 πλοία στο συγκεκριμένο ναυπηγείο. Επίσης, έχει τοποθετήσει παραγγελία για άλλα 6 πλοία σε ένα άλλο ναυπηγείο της Κίνας, το Jiangsu Haitong Offshore Engineering.

Στην αγορά από δεύτερο χέρι

Στο μεταξύ σύμφωνα, πάντα, με στοιχεία της Golden Destiny οι Έλληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν, την τελευταία εβδομάδα, σε επενδύσεις και στην αγορά από «δεύτερο χέρι», δείχνοντας προτίμηση στα bulk carriers αλλά και σε πιο φθηνά πλοία ηλικίας άνω των 10 ετών.
Συγκεκριμένα, σε Έλληνες πέρασαν τα εξής πλοία:

Φορτηγά:
• CAPE HOPE II, χωρητικότητας 170.761 τόνων, κατασκευής 2000, στην Ιαπωνία. Πωλήθηκε αντί 22 εκατομ. $.
• BULK LEO, χωρητικότητας 55.679 τόνων, κατασκευής 2008, στην Ιαπωνία, Πωλήθηκε αντί 20,5 εκατομμυρίων $
• SEA ELEGANCE, χωρητικότητας 51.097 τόνων, κατασκευής 2002, στην Ιαπωνία. Πωλήθηκε αντί 12,5 εκατομμυρίων $. Θα παραδοθεί στους νέους αγοραστές τον Δεκέμβριο.
• BALTIC ID, χωρητικότητας 28.545 τόνων, κατασκευής 1997, στην Ιαπωνία. Πωλήθηκε αντί 7,3 εκατομ.$

Το δεξαμενόπλοιο:
MAOHI, χωρητικότητας 46.177 τόνων, κατασκευής 2006, στην Κορέα, Πωλήθηκε αντί 18,6 εκατομ. $.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!