«Μειώνουν» ταχύτητα στις επενδύσεις για νέα και μεταχειρισμένα πλοία οι Έλληνες
Μείωσαν ταχύτητα την περασμένη εβδομάδα οι Έλληνες εφοπλιστές στις παραγγελίες νέων πλοίων αλλά και στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι» σύμφωνα με την εβδομαδιαία ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny.
Πιο συγκεκριμένα την περασμένη εβδομάδα καταγράφηκε μόνο μια παραγγελία κατασκευής τεσσάρων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων από την εταιρεία Nereus Shipping, συμφερόντων Μιχ. Λαιμού. Η παραγγελία, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny έγινε στα ναυπηγεία Hyundai της Κορέας.
Το κάθε πλοίο θα είναι χωρητικότητας 158.480 τόνων. Η παράδοση των πλοίων θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2016 και το τελευταίο πλοίο θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2017. Το ύψος της συμφωνίας δεν έχει γίνει γνωστό
Τα μεταχειρισμένα πλοία
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία οι όποιες κινήσεις ήταν μειωμένες και χωρίς να γνωστοποιηθεί το όνομα της εταιρείας. Ειδικότερα :
-Ελληνική εταιρεία αγόρασε ετοιμοπαράδοτο από το κινέζικο ναυπηγείο Qingdao Beihai ένα φορτηγό- χύδην (bulk carrier), χωρητικότητας 180.000 τόνων. Το πλοίο αγοράστηκε αντί 58 εκατομμυρίων δολαρίων.
– Άλλη ελληνική εταιρεία αγόρασε το bulk carrier «SAIKO MAJESTY», με σημαία Βανουάτου και χωρητικότητας 50.790 τόνων. Το πλοίο κατασκευάστηκε το 2009, ανήκε σε εταιρεία ιαπωνικών συμφερόντων και η τιμή πώλησης ανήλθε σε 21,5 εκατομμύρια δολάρια.
-Ελληνική εταιρεία αγόρασε enbloc δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς μαζούτ (crude oil tanker) κατασκευής 2000. Πρόκειται για τα «CAPE BANTRY» και «CAPE BALDER» τα οποία ήταν τα υπό σημαία Νήσων Μάρσαλ. Τα πλοία που πωλήθηκαν έναντι 17 εκατ. δολαρίων , έκαστο, είναι χωρητικότητας 159.999 τόνων και ανήκαν σε γερμανική εταιρεία.
-Ελληνική εταιρεία αγόρασε, αντί άγνωστης τιμής enbloc, δύο δεξαμενόπλοια συνδυασμένων μεταφορών, χωρητικότητας 319.869 τόνων έκαστο και έτος κατασκευής το 2011. Πρόκειται για «H WHALE» και «B WHALE», υπό σημαία Λιβερίας, τα οποία πωλήθηκαν enbloc από εταιρεία με έδρα στην Ταϊβάν.