Μεγάλες ξένες ναυτιλιακές μετακομίζουν στην Ελλάδα!

09.09.2014

Μετά από μια σειρά ξένων οίκων που το τελευταίο διάστημα ανοίγουν γραφεία στην Αθήνα έρχεται τώρα και η εξαγορά διαχειρίστριας ναυτιλιακής από μεγάλη ξένη πλοιοκτήτρια.

Η Scorpio Group συμφερόντων του Ιταλού εφοπλιστή Emanuele A. Lauro που ελέγχει στόλο άνω των 170 ποντοπόρων δεξαμενοπλοίων και φορτηγών –μεταξύ των οποίων περί των 130 υπό ναυπήγηση ή άμεση παράδοση- και δυο εισηγμένες ναυτιλιακές, εξαγόρασε την εταιρεία διαχείρισης της αμερικανικής ναυτιλιακής Overseas Shipholding Group η οποία εδρεύει στην Ελλάδα.


Η OSG, που με τη σειρά της εξέρχεται από Chapter 11 και μια περίοδο αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της, παραχωρεί την έδρα της στην Αθήνα στην ραγδαία αναπτυσσόμενη Scorpio η οποία και την μετονομάζει σε Optimum Ship Services.


Σημειώνεται πως η αμερικανική ναυτιλιακή ήλθε εδώ στα μέσα της δεκαετίας του 2005 εξαγοράζοντας τότε την Stelmar Shipping συμφερόντων του ομίλου Χατζηιωάννου. Δεν είναι η πρώτη ξένη ναυτιλιακών δραστηριοτήτων εταιρεία που φέρνει δραστηριότητες στην Ελλάδα το τελευταίο ενάμιση έτος.


Προηγήθηκε στις αρχές του 2013 η μεταφορά από το Stavanger της Νορβηγία της ομάδας διαχείρισης της εισηγμένης στο Nasdaq, Ocean Rig, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου. Μεταξύ των δυο αυτών εξελίξεων μεσολάβησε σειρά άλλων ελεύσεων.


Τελευταία αυτή του γαλλικού ναυλομεσιτικού οίκου Barry Rogliano Salles προ ολίγων εβδομάδων και λίγους μήνες πριν της δανέζικης Lightship Chartering όπως και της νορβηγικής Lorentzen & Stemoco. Άλλοι μεγάλοι ή και μεγαλύτεροι brokers όπως η Clarksons και η Maersk Brokers είναι βέβαια επίσης παρόντες στην Ελλάδα εδώ και καιρό.


Η παρουσία στον Πειραιά εκατοντάδων μεγάλων και μικρότερων Ελλήνων πλοιοκτητών αποτελεί τον ένα λόγο. Ο άλλος όμως είναι το ταλέντο. Όπως και η ανταγωνιστικότητα του στελεχιακού δυναμικού αλλά και η υψηλή του κατάρτιση και εμπειρία.


Επιπλέον η διαμόρφωση ελκυστικότερων επιπέδων λειτουργικών εξόδων από επίπεδο μισθωμάτων γραφείων εως και μισθολογικού κόστους εκτιμάται ότι αρχίζει και λειτουργεί θετικά για ολοένα και περισσότερους εμπλεκόμενους στην βιομηχανία.


Μεταξύ αυτών και ξένες τράπεζες ειδικά από την Κίνα που φέρονται να δρομολογούν το άνοιγμα γραφείων αντιπροσώπευσης ή και αναβάθμισης υπάρχουσας παρουσίας σε επίσημα γραφεία με στόχο τις χρηματοδοτήσεις νεότευκτων σε κινεζικά ναυπηγεία.


Σε κάθε περίπτωση το εκτόπισμα της ελληνόκτητου ναυτιλίας είναι τέτοιο που από μόνο του μπορεί να λειτουργεί ως μαγνήτης για τους ξένους, αναφέρουν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη. τον ισχυρότερο ιδιωτικό στόλο διεθνώς.


Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε στα τέλη του 2013, 3.669 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 9,9 έτη, και κάλυπτε το 16,16\% του παγκόσμιου στόλου και το 46,72\% του ευρωπαϊκού.


Η τρέχουσα κινητικότητα προκαλεί τώρα αισιοδοξία σε ορισμένες πλευρές ότι το στοίχημα της περαιτέρω ανάπτυξης του Πειραιά ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο με την προσέλκυση ξένων και ελληνόκτητων ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών ομίλων μπορεί να κερδηθεί.


Δύο πρόσφατες μελέτες με αντικείμενο την σχέση της ναυτιλίας με την ελληνική οικονομία είναι αποκαλυπτικές τόσο της τρέχουσας όσο και της δυνητικής σημασίας της.


Πρόκειται για την μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών με τίτλο «Η Συμβολή της Ποντοπόρου Ναυτιλίας στην Ελληνική Οικονομία» και τη μελέτη του Boston Consulting Group με θέμα «Εκτίμηση του αντίκτυπου της Ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία και την κοινωνία».


Και οι δύο μελέτες, ακολουθώντας η κάθε μία τη δική της μεθοδολογία, καταλήγουν σε γενικές γραμμές στις ίδιες εκτιμήσεις και συμπεράσματα, χαρακτηρίζοντας την ελληνική ναυτιλία ως έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη έμφαση στο σημαντικό ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ, ποσοστό που τα τελευταία δύο χρόνια αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7\% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας, καθώς και στην προσφορά μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας, άνω των 192.000.


Επιπροσθέτως, οι δύο μελέτες τονίζουν την περαιτέρω δυναμική που έχει ο τομέας και τη δυνητική προσφορά του στην ελληνική οικονομία, μέσω της περαιτέρω προσέλκυσης εγκατάστασης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα και της αύξησης των θέσεων εργασίας των απασχολούμενων στους διάφορους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας.


Βασική προϋπόθεση που θέτουν, είναι η ύπαρξη σταθερού και ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου.


Πηγή:http://www.capital.gr/

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!