«Μαγνήτης» για τους εφοπλιστές, διεθνώς , η αγορά των LNG

26.05.2014

Στροφή στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG), διεθνώς, καταγράφει ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny σημειώνοντας ότι στην παρούσα χρονική στιγμή ο παγκόσμιος στόλος αριθμεί 390 πλοία ενώ εντός του τρέχοντος έτους αναμένονται 40 ακόμη παραδόσεις νεότευκτων LNG.

Επίσης, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny , το 2015 αναμένεται να γίνουν 39 παραδόσεις πλοίων το 2016 ακόμη 31 παραδόσεις και το 2017 άλλες 20 παραδόσεις νεότευκτων LNG


Η «έκρηξη» στις παραγγελίες πλοίων της συγκεκριμένη κατηγορίας εξηγείται από τους υψηλούς ναύλους αλλά και από την εκτίμηση ότι μελλοντικά το υγροποιημένο αέριο θα αποτελέσει σημαντική πηγή ενέργειας.


Οι Έλληνες των LNG


Από τους πιο ισχυρούς Έλληνες «παίκτες» στην αγορά των LNG αναδεικνύεται ο Πήτερ Λιβανός με την εταιρεία Gaslog LNG η οποία μόλις την περασμένη εβδομάδα τοποθέτησε μια νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Samsung της Κορέας για την κατασκευή δύο LNG χωρητικότητας 110.000 τόνων το καθένα ενώ διατηρεί το δικαίωμα option για άλλα δύο.


Το κόστος του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 210 εκατομμύρια δολάρια και έχει συμφωνηθεί η παράδοση να γίνει το Μάρτιο και τον Ιούνιο του 2017, αντίστοιχα.


Να σημειωθεί ότι και για τα δύο πλοία η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλισμένη 10ετή ναύλωση από τον ισχυρότατο πολυεθνικό Όμιλο παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου, τη BG Group.


Επίσης, το ναυπηγείο έχει δεσμευτεί ότι εάν η εταιρεία ασκήσει το δικαίωμα option η παράδοση των πλοίων θα γίνει στο τέλος του 2017 και στις αρχές του 2018.


Η Gaslog LNG έχει ήδη υπό παραγγελία 6 πλοία μεταφοράς LNG.


Άλλες ελληνικές εταιρείες, που έχουν μπει δυναμικά στη νέα αγορά είναι μεταξύ άλλων η Μaran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση, η Dynagas του κ. Προκοπίου, ο κ. Γιώργος Οικονόμου, η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου η Alpha Tankers του Χ. Κανελλάκη, η εταιρεία της οικογένειας Φωστηρόπουλου, και Όμιλος Τσάκου.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!