Ξένη για την ελληνική ναυτιλία η λέξη, πτώχευση.
Σε πολύ χαμηλά ποσοστά, κάτω του 5\%, κινήθηκαν οι πτωχεύσεις σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, από το 2008 έως και σήμερα , λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, σε σχέση με τις επιχειρήσεις στεριάς.
Τραπεζικοί κύκλοι σημείωσαν στο maritimes.gr ότι ο ρυθμός πτώχευσης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων κινήθηκε κατά μέσο όρο στο 1\% ετησίως κάτι που βρίσκεται πολύ χαμηλά.
Αντιθέτως οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες , εκμεταλλευόμενες τα διεθνή χρηματιστήρια ή τα διάφορα επενδυτικά Funs πέτυχε να διατηρήσει την παγκόσμια πρωτιά σε όρος χωρητικότητας, ελέγχοντας το 16\%, περίπου, της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dw.
Συγχρόνως, η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί το 50\% του στόλου της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης, ενώ τα τελευταία χρόνια οι ‘Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου που αποτελεί την καθαρότερη μορφή ενέργειας (LNGS). Το ένα τρίτο των υπό ναυπήγηση μεγάλων υγραεριοφόρων (LNGS) ανήκει σε ‘Έλληνες, κατέληξε. Μάλιστα όπως αναφέρθηκε προσφάτως, οι έλληνες εφοπλιστές το 2013 επένδυσαν συνολικά άνω των 9,5 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση 275 νέων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24,5 εκατ. τόνων dwt, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η συνολική χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων, με το εντυπωσιακό 364\% σε σχέση με το 2012. Πλέον, το μερίδιο των Ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστό επί του συνόλου των υπό παραγγελία πλοίων, διαμορφώνεται σε 25\%.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους «η Κίνα έλαβε 72\% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα και η Νότια Κορέα εξασφάλισε πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών πλοίων μεταφοράς αερίου».