Κοινό μέτωπο Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας σε θέματα ναυτιλίας

01.10.2014

Η δημιουργία κοινών θέσεων, με άξονες εφαρμογής τους το νομοθετικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και τη μεταξύ τους συνεργασία στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) αποτέλεσαν ορισμένα από τα βασικά θέματα στην ατζέντα της συνάντησης των υπουργών ναυτιλίας Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας που πραγματοποιήθηκε , πριν λίγες ημέρες, στην Βαλέτα της Μάλτας.

Στη συνάντηση ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ενημέρωσε τους ομολόγους του για τις πρωτοβουλίες που ανέπτυξε το Υπουργείο κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας και είχαν να κάνουν, μεταξύ άλλων, «με τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.


Παράλληλα, αναφερόμενος σε νομοθετική πρόταση που προωθείται σήμερα από την Ιταλική Προεδρία στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επεσήμανε ότι «η υιοθέτηση Περιφερειακών ή μονομερών πολιτικών δεν βοηθούν το διεθνή προσανατολισμό της παγκόσμιας ανεπτυγμένης ναυτιλιακής αγοράς και δεν τονώνουν την ανταγωνιστικότητά της».


Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε να υπάρξει εκατέρωθεν συντονισμός, τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο από τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε., κατά τη διαδικασία εξέτασης και υιοθέτησης νομοθετικών κειμένων, όπως στην περίπτωση της πρότασης Κανονισμού για την Παρακολούθηση, την Υποβολή Εκθέσεων και την Επαλήθευση των Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα από τις Θαλάσσιες Μεταφορές (MRV).


Ακόμη ο κ Βαρβιτσιώτης επανέλαβε την αναγκαιότητα σεβασμού στους διεθνείς κανόνες που συζητούνται και υιοθετούνται στο πλαίσιο του κατ” εξοχήν αρμοδίου Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ( ΙΜΟ ) και έδωσε έμφαση στη συμβολή της ναυτιλίας στη Εθνική και Ευρωπαϊκή οικονομία: «Οι θέσεις εργασίας γύρω από τη Γαλάζια Οικονομία αριθμούν 5,5 εκατομμύρια.


Πιστεύω βαθιά ότι η ναυτιλία μπορεί να απαντήσει στο κύριο ζητούμενο σήμερα, που είναι η αύξηση της απασχόλησης στους ευρωπαίους πολίτες. Αρκεί να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα της, κρατώντας τη μακριά από τις αντι-αναπτυξιακές περιφερειακές πολιτικές», τόνισε χαρακτηριστικά.


Τέλος ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας πρότεινε, τέλος, η επόμενη συνάντηση συντονισμού να γίνει στον Πειραιά, με διευρυμένη συμμετοχή και από άλλα ναυτιλιακά Κράτη – Μέλη της ΕΕ: «Οφείλουμε να ισχυροποιήσουμε τη φωνή της ναυτιλίας, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η τόνωση της ανταγωνιστικότητάς της και των θέσεων εργασίας που προσφέρει πρέπει να αποτελούν τον κοινό μας στόχο», κατέληξε χαρακτηριστικά.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!