“Καλπάζει” ο Πειραιάς

30.07.2014

Άλλο ένα ρεκόρ παρουσίασε τον περασμένο Ιούνιο το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο μήνα με το μήνα αυξάνει σημαντικά τις επιδόσεις του, όπως αυτές αποτυπώνονται σε επίπεδο αριθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (TEUs). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Cosco Pacific, η θυγατρική της στον Πειραιά Piraeus Container Terminal ή ΣΕΠ Α.Ε. διακίνησε τον Ιούνιο 260,3 χιλιάδες TEUs έναντι 200,6 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2014.



Πρόκειται για αύξηση 29,8\%, σε ετήσια βάση (Ιούνιος 2014-Ιούνιος 2013) που απονέμει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας την πρώτη θέση ως προς τον αριθμό των διακινηθέντων TEUs στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργεί διεθνώς ο κινεζικός κολοσσός. Τον περασμένο Ιούνιο από τα λιμάνια που ελέγχει, παγκοσμίως, η Cosco μεταφέρθηκαν 785,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 653,1 χιλιάδων το αντίστοιχο διάστημα του 2013, δηλαδή η διακίνηση TEUs αυξήθηκε 20,3\%.

Επίσης, από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Ιούνιο διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά συνολικά 1,47 εκατ. κοντέινερ έναντι 1,17 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013, δηλαδή η κίνηση στις προβλήτες ΙΙ&ΙΙΙ που διαχειρίζονται οι Κινέζοι αυξήθηκε 26,7\%, κατά τις δύο αυτές περιόδους.

Αντίστοιχα, η διακίνηση TEUs στα λιμάνια που λειτουργεί παγκοσμίως η Cosco το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2013 αυξήθηκαν σε ποσοστό 22,6\% (σε 4,57 εκατ. από 3,73 εκατ. κοντέινερ).

Σύμφωνα με τα μεγέθη του πρώτου εξαμήνου, η Cosco εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τις προβλέψεις για το 2014 βάσει των οποίων ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων θα ξεπεράσει τα 3,5 εκατομμύρια.

Στρατηγική συμφωνία


Την ίδια στιγμή, ύστερα από την πρόσφατη συμφωνία μεταξύ της Cosco και του ΟΛΠ, εκτιμάται ότι το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί στον μεγαλύτερο λιμενικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Μεσογείου και σε έναν από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης. Και αυτό διότι η Cosco θα επενδύσει 230 εκατ. ευρώ για:


-την κατασκευή του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ που θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στα 6,2 εκατ. TEUs


-την υλοποίηση για λογαριασμό του ΟΛΠ του νέου τερματικού σταθμού προβλητών πετρελαιοειδών


-την ενίσχυση με 12 γερανοφόρα μηχανήματα της προβλήτας ΙΙ.


Πηγή:www.capital.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!