Καλπάζει η ελληνική αγορά μετατροπών οχημάτων σε φυσικού αερίου
Υψηλότερες επιδόσεις, μεγαλύτερη οικονομία και ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στρέφουν τους Έλληνες οδηγούς στο FISIKON
Με χρόνο απόσβεσης μικρότερο του ενός έτους, η μετατροπή συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου με δυνατότητα κίνησης με φυσικό αέριο, έρχεται ως το επόμενο μεγάλο βήμα για την εξοικονόμηση σημαντικότατων ποσών από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και την προστασία του περιβάλλοντος. Η αγορά της αεριοκίνησης στην Ελλάδα μπορεί να άνοιξε το προηγούμενο έτος, αλλά αφορούσε αποκλειστικά σε καινούργια αυτοκίνητα τα οποία έφεραν εξαρχής εργοστασιακό σύστημα τροφοδοσίας με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Παράλληλα, τον τελευταίο χρόνο ειδικότερα έχει προχωρήσει σημαντικά η ανάπτυξη δικτύου πρατηρίων εφοδιασμού με το καύσιμο του φυσικού αερίου – που διατίθεται στην ελληνική αγορά με την εμπορική ονομασία FISIKON.
Ένας από τους νεότερους σταθμούς ανεφοδιασμού FISIKON στην Αθήνα είναι στην Κηφισιά (επί της λεωφόρου Κηφισίας) |
Τώρα όμως, ανοίγει επιτέλους και η δευτερογενής «αεριοποίηση» της αυτοκίνησης, καθώς απλοποιήθηκε η διαδικασία και το θεσμικό πλαίσιο των μετατροπών επιτρέποντας στις επιχειρήσεις του κλάδου και τα συνεργεία-εγκαταστάτες να προχωρήσουν σε μεγάλες εισαγωγές κιτ μετατροπών. Έτσι, παρέχεται πλέον στους καταναλωτές μεγάλη ποικιλία σύγχρονων συστημάτων υψηλών προδιαγραφών με πολύ ελκυστικές τιμές, καθώς η αύξηση του όγκου των πωλήσεων επιτρέπει στους επιχειρηματίες να χαμηλώσουν τις τιμές και να ανταγωνιστούν για την προσέλκυση ενδιαφερομένων.
Πράσινο φως
Ειδικότερα, εδώ και λίγο καιρό δημοσιεύθηκε και επίσημα στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων, αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση, που αναμενόταν από τους εισαγωγείς συστημάτων τροφοδοσίας των κλασσικών βενζινοκινητήρων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ανοίγει ο δρόμος για τη σύντομη εγκατάστασή τους και αυξάνονται ήδη τα συνεργεία που θα αναλαμβάνουν πιστοποιημένα τις μετατροπές αυτές. Μετά την εγκατάσταση σε όχημα συστήματος κίνησης με φυσικό αέριο, δηλαδή των συσκευών και των εξαρτημάτων που του προσδίδουν την ικανότητα να χρησιμοποιεί για την κίνησή του και φυσικό αέριο, η διασκευή εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ.
Χαμηλά κόστη
Το κόστος δε της όλης εργασίας έχει υποχωρήσει σε επίπεδα που εκτιμάται ότι επιτρέπουν την απόσβεση του από την εξοικονόμηση καυσίμου, ακόμα και διάστημα μικρότερο του ενός έτους ανάλογα με τα χιλιόμετρα που πραγματοποιούνται από τον κάθε ιδιοκτήτη. Προφανώς και αποτελεί μια ιδανική λύση για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα και στόλους οχημάτων επιχειρήσεων. Και αυτό, διότι πέραν του γεγονότος ότι το φυσικό αέριο είναι «περιβαλλοντικά αθώο», η ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του καυσίμου και η μικρή κατανάλωση σε σχέση τόσο με τη βενζίνη, όσο και με τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο και το υγραέριο, το αναδεικνύει ως «χρυσή λύση».
Σε «χρυσή» λύση αναδεικνύεται το φυσικό αέριο χάρη στα υψηλά επίπεδα οικονομίας που προσφέρει και την προστασία του περιβάλλοντος που εγγυάται |
Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης 66\% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης. Είναι χαρακτηριστικό πως με βάση δοκιμές της γερμανικής αυτοκινητιστικής οργάνωσης ADAC ένα Fiat Panda με καύσιμο CNG με μόλις 30 ευρώ κατάφερε να διανύσει 720 χλμ., όταν τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν – συμπεριλαμβανομένων, υβριδικών και πετρελαιοκίνητων – δεν ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ. Επιπλέον, το φυσικό αέριο πωλείται περίπου προς 1 ευρώ το κιλό (περίπου 55 λεπτά το λίτρο) όταν η βενζίνη κοστίζει περίπου 1,65 – 1,70 ευρώ, το πετρέλαιο κίνησης κοντά στο 1,4 ευρώ, ενώ το υγραέριο γύρω στα 0,80 ευρώ. Όμως 1 kg φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 2 lt υγραερίου (LPG), περίπου 1,6 lt βενζίνης και περίπου 1,4 lt Diesel. Δεδομένης της τιμής πώλησης κάθε καυσίμου, η εξοικονόμηση που μπορούν να επιτευχθεί είναι ευρύτατη.
Τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο οχημάτων αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότεροι οδηγοί ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι οποίοι στρέφονται στο φυσικό αέριο για την κίνηση των οχημάτων τους |
Περιβάλλον & επιδόσεις
Τη μεγάλη οικονομία στο κόστος εφοδιασμού έρχεται να συμπληρώσει και το οικολογικό προφίλ του FISIKON. Οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν από 25\% έως και 35\% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95\%, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80\% και στα οξείδια του αζώτου κατά 30\%.
Και όσο για τις ανησυχίες περί επιδόσεων αξίζει να υπογραμμισθεί πως το φυσικό αέριο είναι καύσιμο πολύ υψηλής απόδοσης, 130 οκτανίων και τα τεστ που έχουν γίνει δείχνουν αξιομνημόνευτα αποτελέσματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ένα Audi A4 με καύσιμο φυσικού αερίου το οποίο μπήκε στο βιβλίο των Ρεκόρ του Γκίνες αναπτύσσοντας ταχύτητα 364,6 χλμ/ώρα στη διάσημη πίστα του Nürburgring στη Γερμανία, καθώς έγινε το γρηγορότερο αυτοκίνητο φυσικού αερίου στον κόσμο.
Σημειώνεται πως οι εκτιμήσεις των ειδικών για την αγορά της αεριοκίνησης και του φυσικού αερίου εν γένει είναι εντυπωσιακές. Ειδικότερα, η Eurogas, η ένωση που εκπροσωπεί την ευρωπαϊκή βιομηχανία φυσικού αερίου (χονδρικής, λιανικής πώλησης και διανομής), προβλέπει αύξηση της τάξης του 600\% κατά τις επόμενες δυο δεκαετίες για τη χρήση του φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή μεταφορική βιομηχανία και ειδικότερα την αεριοκίνηση των οχημάτων, αλλά και πλοίων!