Η ναυτιλία αναπτυξιακό πλεονέκτημα της χώρας

01.11.2014

Η πολιτική ανάπτυξης της ναυτιλίας δεν περιορίζεται στα κανονιστικά μέτρα αλλά εξαρτάται κυρίως από το φορολογικό καθεστώς τόνισε προ ολίγου στο πάνελ του Capital & Vision που ήταν αφιερωμένο στη ναυτιλία ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.


 

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η Ελλάδα μπαίνει στη μεταμνημονιακή εποχή όπου πρέπει να αξιοποιήσει τα αναπτυξιακά της πλεονεκτήματα και όπως είπε η ναυτιλία βρίσκεται πολύ ψηλά στις θέσεις της συμμετοχής στο ΑΕΠ. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες παράμετροι που την καθιστούν υπαριθμόν ένα προσοδοφόρα δραστηριότητα, όπως το γεγονός ότι υπάρχει σχεδόν μηδενική κρατική συμμετοχή και κόστος δημόσιας επένδυσης.


Ο υπουργός τόνισε ότι πρόσφατα διασφαλίστηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας το πλαίσιο του 1953 για το αφορολόγητο της δραστηριότητας πάνω στο οποίο δομήθηκε το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα. Επίσης αναφέρθηκε στην προσπάθεια για αξιοποίηση της λιμενικής υποδομής, όχι μόνο ως πύλες εξυπηρέτησης δικών μας φορτίων αλλά και ως διαμετακομιστικά κέντρα. Για τη χρήση του ΕΣΠΑ ο κ. Βαρβιτσιώτης άσκησε κριτική για το γεγονός ότι δεν υπήρχε καμία αναφορά στη χρονική περίοδο 2014-2020 για τη ναυτιλία και τα ναυτικά πάρκα.


Τέλος για τον ΟΛΠ ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι νέος ιδιοκτήτης πρέπει να αντιμετωπίσει τους χρήστες του λιμανιού ως πελάτες που πρέπει να εξυπηρετηθούν και τα έσοδα να προκύπτουν όχι από τέλη αλλά από παροχή υπηρεσιών.


Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιώργος Βερνίκος στην παρέμβασή του ανέφερε ότι η ναυτιλία αποτελεί ένα από τα βασικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας που πρέπει να αξιοποιηθεί επαρκώς.


Εάν θέλουμε να αξιοποιούμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα αυτό πρέπει να γίνει και με τη ναυτιλιά που έχει συνεισφορά 7,6 δις συνεισφορά στο ΑΕΠ, εκ των οποίων το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος αφορά στην ποντοπόρο, τόνισε υπογραμμίζοντας ότι είναι σημαντικό ο Πειραιάς να αναδειχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό και επιχειρηματικό κέντρο.


Όπως είπε παρά τις δυσκολίες και τις αγκυλώσεις πραγματοποιούνται σειρά έργων στο λιμάνι αρκετών εκατοντάδων εκατ. ευρώ που συμβάλλουν στην αλλαγή της όψης του Πειραιά και κατέληξε σημειώνοντας ότι η δημιουργία διεθνούς ναυτιλιακοόυ κέντρου στον Πειραιά αφορά όλους μας.


Ο Ιωάννης Μπρα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος οργανισμού λιμένος Ηρακλείου παρουσίασε το case study του λιμανίου του Ηρακλείου το οποίο με 160 χιλιάδες ευρώ επένδυση στο home port πέτυχε απόδοση 13.500\% με μια σειρά από καινοτομικές δράσεις και διαφορετικές πελατοκεντρικές προσεγγίσεις.


Η επικεφαλής της Ένωσης Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού Ελένη Πολυχρονοπούλου σημείωσε το σημαντικό μερίδιο που μπορούν να αποκτήσουν ελληνικές εταιρείες εξοπλισμού από την πίτα του ναυτιλιακού τζίρου. Η ίδια αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για επαφές των ελληνικών εταιρειών με ξένα ναυπηγεία όπως τη Ρουμανία και πρόσφατα στην Κορέα. Οι ελληνικές εταιρείες καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα από τα μηχανοστάσια μέχρι τους αυτοματισμούς και άλλα κομμάτια του ναυτιλιακού εξοπλισμού. Στόχος να καθιερωθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις πρώτα στους ελληνικούς στόλους και στη συνέχεια σε διεθνείς στόλους.


Πηγή:www.capital.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!